לראשונה: צבא ארצות הברית יקים תשתית תקשורת מבוססת ענן עבור הכוחות שבאפגניסטן

בכנס בנושא ביומטריה שנערך בפלורידה, הסביר קצין מודיעין בכיר מצבא ארה"ב, כי היישום הוא קופסת תקשורת הכוללת חומרה ושורה של יישומים, שיותקנו במטוסים ובאוניות המלווים את חיילי ארה"ב ויאפשרו לקבל מידע מודיעיני חיוני בזמן אמת

צבא ארצות הברית יחל בקרוב ליישם פרויקט מבוסס מיחשוב ענן בתחום התקשורת, שעתיד לשמש את הכוחות האמריקניים המוצבים באפגניסטן. המדובר בפיתוח משולב של חומרה ותוכנה שיוצב על ספינות ומטוסים שיחוגו מעל הכוחות הנעים באזורים הרריים, ויאפשר להם קיום תקשורת בטוחה והעברת מידע מודיעיני.

פרטים אלו ואחרים חשף בסוף השבוע מייג'ור-ג'נרל ריצ'רד זאהנר, קצין מודיעין בכיר (גנרל שלושה כוכבים) בצבא האמריקני, בהרצאה שנשא בכנס בינלאומי בנושא ביומטריה, שנערך בטמפה שבפלורידה. על פי הקצין, החומרה והתוכנה המשמשים את מערכת התקשורת, נארזו בקופסה ניידת שתשמש את החיילים.

"מערכת התקשורת באפגניסטן מהווה את יישום הענן הקריטי הראשון, שיסייע לחיילים על הקרקע לקבל החלטות קריטיות בצורה טובה יותר", אמר הקצין. הוא הסביר, כי הפתרון יהיה מורכב מחומרה מיוחדת שמותאמת לצרכי הצבא, ותכיל בין היתר כתובות IP מאובטחות על גבי מחשבי כף יד, שיכללו רכיבי הצפנה ביומטריים. המערכת, ציין, תכסה שטחים נרחבים של אפגניסטן. "עיקר היישום יהיה במערך המשולב של מודיעין אווירי, המספק מידע מצולם לכוחות הקרקע. יישומי הענן יוצבו בין היתר על מטוסים וספינות שיקיפו את הכוחות".

הארכיטקטורה התקשורתית החדשה, אמר הגנרל, עוצבה בעזרת ה-NSA וחברות מסחריות שמתמחות במיחשוב המבוסס קוד פתוח. הקצין אמר עוד, כי תהליך היישום צפוי להתחיל מאוחר יותר השנה, מאחר והוא דורש אופטימיזציה של אפליקציות רבות.

"בממשל האמריקני שוקלים פתרונות מיחשוב ענן נוספים למגזר הצבאי", סיכם. "אנו מיישמים את הפתרונות הללו היכן שנדרש".

טום די, חבר בוועדה להגנה ביומטרית בסוכנות האמריקנית להגנה על המידע, שהשתתף גם הוא בכנס בטמפה, סיפר שכל הרכיבים ליישום הענן המיוחד הזה כבר קיימים, אבל עדיין לא ארוגים יחדיו.

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים