פורסטר: עלייה במספר החברות שפתחו ביוזמות מיחשוב ענן; רק 5% מהארגונים משתמשים באירוח שרתים

מתוצאות הסקר השנתי של חברת המחקר, שפורסמו בסוף השבוע, עולה, כי כ-54% מהארגונים יישמו כבר וירטואליזציית שרתים המבוססת על מערכים של מעבדי x86, או שהן מתכוונות לעשות זאת במהלך השנה הקרובה ● עם זאת, אחוז הארגונים שכבר משתמש בווירטואליזציה של מערכות הפעלה קטן הרבה יותר - 31% בלבד

רוב הארגונים אימצו שימוש בווירטואליזציית שרתים, ומספר קטן, אך הולך וגדל, של חברות פתחו ביוזמות הקשורות למיחשוב ענן – כך עולה מסקר חדש של חברת המחקר פורסטר ריסרץ', שפורסם בסוף השבוע. הסקר, שהקיף 2,600 מקבלי החלטות בארצות הברית ובאירופה, הוא הסקר השנתי הגדול ביותר של פורסטר. מטרת הסקר היא לבדוק מגמות פרוצות בתחום החומרה בארגונים גדולים ובחברות SMB.

לפי פורסטר, כ-54% מהארגונים יישמו כבר וירטואליזציית שרתים המבוססת על מערכים של מעבדי x86, או שהן מתכוונות לעשות זאת במהלך השנה הקרובה. בשוק ה-SMB, אחוז המאמצים, או המתכננים לאמץ, את הטכנולוגיה כמעט זהה 53%. עם זאת, אחוז הארגונים שכבר משתמש בווירטואליזציה של מערכות הפעלה קטן הרבה יותר – 31% בלבד, כ-5% פחות מאשר בשוק ה-SMB. פורסטר צופה שבמהלך השנתיים הקרובות יצמחו המספרים הללו ל-54% ול-61%, בהתאמה.

הסקר מגלה שעל אף שיש גידול בעניין שמגלות החברות בשימוש באירוח שרתים, אחת התצורות של מיחשוב הענן, רק 5% מהארגונים אימצו אותם, ורק 3% נוספים עתידים להתחיל את השימוש בהם במהלך 2009. בשוק ה-SMB המספרים זניחים הרבה יותר, ומסתכמים ב-2% שכבר יישמו, וב-2% נוספים שמתכננים להתחיל להשתמש בשרתים הללו בחודשים הקרובים.

בנוסף, למעלה מ-70% מהמנהלים שנשאלו אמרו שהם מקווים להוריד את עלויות מחשבי ה-PC בחברות שלהם על ידי שימוש בטכנולוגיות חלופיות, כמו וירטואליזציה.

פרנק אי. ג'ילט, סגו נשיא ואנליסט ראשי בפורסטר, אמר, כי תוצאות הסקר מראות "שחברות גדולות וקטנות כאחד נמצאות בתהליך של חשיבה ובדיקה כללית בנוגע לתשתיות ה-IT ומערכות הלקוח שלהן, תוך נקיטה בגישות חדשות שמאפשרות גמישות, יעילות וביצועים טובים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים