האינטרפול: הפשע הקיברנטי מגלגל בשנה 105 מיליארד דולרים

פשעים קיברנטיים הם המסוכנים ביותר מכל סוגי העבריינות, כך לפי ארגון המודיעין המשטרתי הבינלאומי ● הרווח הממוצע של פושע מקוון עומד על 100 אלף דולרים בחודש ● מזכ"ל האינטרפול חשף בכנס, כי זהותו נגנבה ועל בסיסה יוצרו שני פרופילים מזויפים בפייסבוק, כדי לדלות מידע על חקירות הארגון ● בכנס הוצגו ממצאי מחקר של סימנטק, שלפיו שני שלישים ממשתמשי הרשת בעולם נפלו קורבן בדרך כלשהי לפשע מקוון

הפשע הקיברנטי לסוגיו מגלגל 105 מיליארד דולרים מדי שנה, וככזה – הוא סוג הפשיעה המהווה את האיום הגדול ביותר על החברה, כך לפי האינטרפול, ארגון המודיעין המשטרתי הבינלאומי לשיטור פלילי. הרווח הממוצע של פושע מקוון עומד על 100 אלף דולרים בחודש.

בסוף השבוע האחרון התכנסו באי הונג-קונג 300 נציגי משטרות וגורמי אכיפה מ-56 מדינות לכנס ראשון מסוגו על פשיעה ואבטחת מידע מקוונת. בכנס לא השתתף נציג של משטרת ישראל. המסקנה המרכזית שעלתה מהכנס היא שככל שארגונים, פרטים ומדינות הופכים להיות מבוססים בפעילותם יותר ויותר על מיחשוב, כך עולה וגדל האיום של הפשיעה הקיברנטית.

רונלד ק. נובל, לשעבר בכיר במשרד האוצר האמריקני, המשמש כמזכ"ל האינטרפול, סיפר בכנס, כי זהותו נגנבה, ובאמצעותה יוצרו שני פרופילים פיקטיביים בפייסבוק (Facebook), על מנת לנסות לשאוב באמצעותן מידע על אחת החקירות שאותן ערך הארגון. באמצעות פרופילים אלה, סיפר, ההאקרים פנו לרשויות אכיפה שונות והשיגו פרטים על מבצע בינלאומי של האינטרפול, שנערך בשיתוף משטרות ממדינות שונות, בעל שם הקוד "אינפרה-אדום". נובל לא פירט מהו המידע שדלף ומהות הנזק שנגרמה, כמו גם כמה הדבר הפריע להצלחת המבצע.

"הפשע המקוון צומח במהירות ובאופן מעורר דאגה", אמר נובל. "בהתחשב באנונימיות שמספק המרחב הקיברנטי, הפשע המקוון הופך להיות אחד מסוגי הפשע המסוכנים ביותר שהמשטרות במדינות השונות יצטרכו להתמודד עימם". הוא הוסיף, כי לזירת המרחב הווירטואלי ולפשיעה שנעשית בו ייתכן שיצטרפו גם טרוריסטים, שינסו לפגוע בתשתיות לאומיות קריטיות של מדינות שבהן הם נלחמים. "תארו לעצמכם", אמר, "כי קבוצת טרוריסטים מקוונים מצליחה להשתלט על רשת חשמל של מדינה, או על מערכת הבנקאות שלה. מדינות העולם הן בנות מזל שהטרוריסטים לא עשו זאת עדיין, או לכל הפחות לא הצליחו, ולחילופין – שאיננו יודעים על מקרה שכזה".

הוא הוסיף, כי דרכם של ארגוני טרור היא פרסום וניצול תקשורת ההמונים לצורך הבאת הפעילות שלהם לציבור הרחב, על ידי הרס מסילות רכבת או פיצוץ בניינים. "הם יעדיפו את אלה על פני הריסת תשתית מיחשוב בנקאית, אבל מחר המצב יכול להשתנות", אמר. נובל הזהיר מפני מתקפות מבוזרות למניעת שירות (DDoS) כאמצעי שישמש ארגוני טרור בעתיד.

לדבריו, "מדינות כיום מפנימות את המשמעות ואת הסכנות הטמונות בתשתיות המיחשוב שלהן, והן פועלות לבניית מערכי הגנה טובים יותר".

נובל סיים את דבריו בקריאה להעמקת הקשר והעברת מידע בין המשטרות השונות בתחום הפשע המקוון, וקרא לספקיות אבטחת המידע לבניית תקנים בתחום אבטחת המידע המקוונת, ולשיתוף פעולה הדוק יותר בין האינטרפול לבינן.

בכנס הוצגו ממצאי מחקר של ענקית האבטחה סימנטק (Symantec), שלפיו שני שלישים ממשתמשי הרשת בעולם נפלו קורבן בדרך כלשהי לפשע מקוון, בין אם במשלוח דואר זבל ובין אם בהונאת פישינג שעימה הם שיתפו פעולה, למשל במסירת פרטי כרטיס האשראי שלהם. עוד העלה המחקר, כי מרבית הקורבנות לפשיעה קיברנטית היו בסין (83%), לאחריה סין וברזיל (76% כל אחת), ואזרחי ארצות הברית (73%).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים