בא לשכונה נשיא חדש: מארק הארד יוצג היום בפני המשקיעים של אורקל

מנכ"ל החברה, לארי אליסון, צפוי להציג במפגש את ציפיותיו מהנשיא המשותף החדש של החברה, שהוא גם חברו האישי ● ריצ'ארד וויליאמס, אנליסט ב-Cross Research, העריך ש-"הסיכויים טובים למדי שהארד יספק תגובות מעניינות במהלך המפגש"

לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), צפוי להציג היום (ה') את הרכש החדש, מארק הארד, בפני משקיעים של החברה. המפגש שבמסגרתו יוצג הארד ייערך לאחר פרסום תוצאותיה הרבעוניות של אורקל, שהאנליסטים מעריכים שתציג רווח יציב אך צנוע.

אליסון שכר את הארד, מנכ"ל HP המודח, לאחר שזה הואשם בהטרדות מיניות ובדיווח כוזב על הוצאות אישיות. אליסון צפוי למסור פרטים על הציפיות שלו מהנשיא המשותף החדש בחברה, שהוא חברו האישי. תפקידו של הארד, מן הסתם, יהיה קשור לרכישת אורקל את סאן (Sun) וכניסתה של ענקית התוכנה לעסקי החומרה.

תהיה זו ההזדמנות הראשונה של הארד לדבר ישירות עם משקיעי אורקל, למרות ניסיונות החסימה של HP את מעברו לאורקל, בטענה לחשיפת סודות מקצועיים.

לדברי ריצ'ארד וויליאמס, אנליסט ב-Cross Research, "הסיכויים טובים למדי שהארד יספק תגובות מעניינות במהלך המפגש. אני מעריך, כי המעבר של הארד לאורקל יהווה עבורה סוג של תנופה". הוא הוסיף, כי "הכישורים של הארד יעזרו לסייע לניצול טוב יותר של רכישת סאן ולהבאת ערך עסקי ממנה. השינוי שאורקל ביצעה במעבר לעולם החומרה ישפיע על 10-20 מחברות ה-IT המובילות את השוק".

"המצב בשוק ה-IT הוא מעט טוב יותר כעת", אמר וויליאמס, "אך, למרות זאת, יש הרבה נקודות תורפה במהלך הדרך לקראת התאוששות".

כזכור, הארד הודח מתפקיד מנכ"ל HP, לאחר שהנהלת החברה ערכה נגדו חקירה בחשד שהטריד מינית את ג'ודי פישר, עובדת קבלן של החברה בתחום השיווק, והגיש דו"ח הוצאות אישיות כוזב, שנועד להסתיר את מערכת היחסים שהייתה לו עימה.

הכנסותיה של אורקל ברבעון המדווח בשנתה הכספית צפויות לצמוח: מ-5 מיליארד דולרים ברבעון המקביל אשתקד ל-7.3 מיליארד כעת. הכנסותיה של סאן צפויות לתרום להכנסות השנתיות של החברה לשנתה הכספית של החברה מיליארד דולרים. למרות ההתמקדות בעסקי החומרה, המשקיעים והאנליסטים יתעניינו גם בעסקי התוכנה של אורקל. לפני חודשיים העריכה צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל, כי עסקי התוכנה של החברה יניבו הכנסות הגדולות ב-2-12% מהרבעון המקביל אשתקד.

הארד עתיד לפתוח את כנס Oracle OpenWorld, שיתקיים בשבוע הבא. לא נמסרו פרטים על מה הוא צפוי לנאום, אולם העיתונות הטכנולוגית העריכה שהוא ידבר על שילוב בין מערכות חומרה ותוכנה, בעקבות רכישת סאן על ידי אורקל. בנוסף, לא ברור מה יעלה בגורלה של דוברת נוספת במליאת הפתיחה של הכנס – אן ליברמור, סגנית נשיא בכירה ב-HP.

לדברי האנליסטים, הסאגה הנוכחית באה בזמן לא טוב, בשל העמקת הקשר בין עולמות החומרה והתוכנה בשוק ה-IT. הם ציינו שתוכנות אורקל בארגונים רצות על שרתי HP ועל מוצרי האחסון שלה. בין שתי הענקיות קיים שיתוף פעולה בן שני עשורים, הכולל פיתוחים משותפים וכן 100 אלף לקוחות משותפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים