אחרי RIM: גם גוגל וסקייפ נדרשות לספק לרשויות בהודו גישה לנתונים

ג'י. קיי. פילאי, השר לביטחון פנים בממשלת הודו, מסר כי נשלחו הודעות לחברות גוגל וסקייפ בדרישה להקים שרתים בהודו ולהעניק לרשויות האכיפה גישה לתעבורת אינטרנט שיכולה לשמש מורדים ● דוברת גוגל בהודו טענה, כי החברה לא קיבלה עדיין דרישה כזו ● "כשתתקבל דרישה נבדוק אותה ונגיב עליה", מסרה הדוברת ● אנליסטים העריכו, כי העובדה שגוגל וסקייפ קיבלו דרישות כאלה יכולה לסייע ל-RIM, שעד כה נאלצה להתמודד לבדה עם דרישות כאלה

גוגל (Google) וסקייפ (Skype) נוספו לרשימת החברות מהן דורשות הרשויות בהודו גישה לנתונים – אחרי Research In Motion, היצרנית של מכשירי בלקברי (BlackBerry). ג'י. קיי. פילאי, השר לביטחון פנים בממשלת הודו, מסר כי נשלחו הודעות לחברות גוגל וסקייפ בדרישה להקים שרתים בהודו ולהעניק לרשויות האכיפה גישה לתעבורת אינטרנט שיכולה לשמש מורדים.

דוברת גוגל בהודו טענה, כי החברה לא קיבלה עדיין דרישה כזו. "כשתתקבל דרישה נבדוק אותה ונגיב עליה", מסרה הדוברת.

אנליסטים העריכו, כי העובדה שגוגל וסקייפ קיבלו דרישות כאלה יכולה לסייע ל-RIM, שעד כה נאלצה להתמודד לבדה עם דרישות כאלה. "ארגונים יבינו שאין טעם לזנוח את מכשירי בלקברי, משום שהם ימצאו את עצמם במצב דומה גם אם יבחרו באמצעים אחרים", אמר מתיו רוביסון מחברת Wunderlich Securities.

יצוין כי במכשירי טלפון אחרים, דוגמת iPhone של אפל (Apple) או מכשירי טלפון חכמים של נוקיה (Nokia), קל לרשויות הרבה יותר לגשת להודעות דואר משום שדי במסירת צו לחברת הסלולר שברשת שלה פועלים המכשירים.

הודו אינה המדינה היחידה שמבקשת לאסור על השימוש במכשירי בלקברי. בתחילת אוגוסט נמסר מאיחוד הנסיכויות הערביות כי השימוש במכשירי בלקברי להתכתבות בדואר אלקטרוני ובמסרים מיידיים ייאסר החל מ-11 באוקטובר 2010, משום שהשלטונות אינם יכולים לגשת להודעות המוצפנות. עוד הוחלט בתחילת אוגוסט להתיר את השימוש במכשירי בלקברי בערב הסעודית לאחר שחברת RIM הסכימה לתמוך במערכת שתעניק רמה הולמת של ניטור.

ביום ב' נמסר מממשלת הודו, כי ההצעות שהגישה RIM ייבחנו ב-60 הימים הקרובים, על מנת לקבוע אם החברה עמדה בדרישות לגישה של רשויות החוק. בתום הבדיקה יפרסם משרד הטלקומוניקציה של הודו דוח לגבי עתידם של מכשירי בלקברי בהודו. בין השאר תיבחן האפשרות לספק למשתמשי בלקברי בהודו שירותים משרת שיפעל בשטחה של הודו.

ביום ו' טענה RIM כי הקמת שרת בהודו לא תהפוך את הנתונים של משתמשי בלקברי לנגישים יותר. בממשלת הודו דורשים גישה לכל הנתונים של משתמשי בלקברי ומנמקים את הדרישה בצורך לשמור על הביטחון הלאומי. ב-RIM משיבים כי לא ניתן לפענח את ההודעות משום שמפתחות ההצפנה נמצאים ברשות המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים