האיסור על שימוש במכשירי בלקברי בהודו נדחה

בעקבות המגעים שניהלו אנשי RIM עם הרשויות בהודו יוכלו משתמשי בלקברי להוסיף וליהנות, לפי שעה, מדואר אלקטרוני ומסרים מיידיים ● "איננו יכולים למסור פרטים חסויים ביחס למגעים המתנהלים עם הרשויות, אך אנו מבטיחים הן ללקוחות בהודו, והן לממשלת הודו, כי אנו מעניקים רמה אחידה של גישה לרשויות החוק בכל העולם, ואיננו חותמים על הסכמים מיוחדים עם מדינות מסוימות", נמסר מחברת RIM

RIM קיבלה ארכה נוספת, ולפי שעה לא נכנס לתוקף האיסור על שימוש במכשירי בלקברי (BlackBerry) בהודו. האיסור אמור היה להיכנס לתוקף היום (ג'), לאחר שנקבע כי החברה מקנדה לא סיפקה לרשויות האכיפה בהודו גישה הולמת לדואר האלקטרוני ולמסרים המיידיים של משתמשי בלקברי.

אתמול (ב') נמסר מממשלת הודו, כי ההצעות שהגישה RIM ייבחנו ב-60 הימים הקרובים, על מנת לקבוע אם החברה עמדה בדרישות לגישה של רשויות החוק. בתום הבדיקה יפרסם משרד הטלקומוניקציה של הודו דוח לגבי עתידם של מכשירי בלקברי בהודו. בין השאר תיבחן האפשרות לספק למשתמשי בלקברי בהודו שירותים משרת שיפעל בשטחה של הודו.

ביום ו' טענה RIM, כי הקמת שרת בהודו לא תהפוך את הנתונים של משתמשי בלקברי לנגישים יותר. בממשלת הודו דורשים גישה לכל הנתונים של משתמשי בלקברי ומנמקים את הדרישה בצורך לשמור על הביטחון הלאומי. ב-RIM משיבים כי לא ניתן לפענח את ההודעות משום שמפתחות ההצפנה נמצאים ברשות המשתמשים.

הודו אינה המדינה היחידה שמבקשת לאסור על השימוש במכשירי בלקברי. בתחילת אוגוסט נמסר מאיחוד הנסיכויות הערביות כי השימוש במכשירי בלקברי להתכתבות בדואר אלקטרוני ובמסרים מיידיים ייאסר החל מ-11 באוקטובר 2010, משום שהשלטונות אינם יכולים לגשת להודעות המוצפנות. עוד הוחלט בתחילת אוגוסט להתיר את השימוש במכשירי בלקברי בערב הסעודית לאחר שחברת RIM הסכימה לתמוך במערכת שתעניק רמה הולמת של ניטור.

בחברת RIM מוסיפים לטעון כי למרות שלא ניתן לספק לרשויות את מפתחות ההצפנה של המשתמשים, הרי שהחברה משתפת פעולה באותה מידה עם הרשויות. "איננו יכולים למסור פרטים חסויים ביחס למגעים המתנהלים עם הרשויות, אך אנו מבטיחים הן ללקוחות בהודו, והן לממשלת הודו, כי אנו מעניקים רמה אחידה של גישה לרשויות החוק בכל העולם, ואיננו חותמים על הסכמים מיוחדים עם מדינות מסוימות", נמסר מחברת RIM ביום ו'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים