אינטל ממשיכה במסע הקניות: רכשה את חטיבת הסלולר של אינפיניון תמורת 1.4 מיליארד דולרים

הרכישה עתידה לאפשר ליצרנית השבבים לפעול בשוק של הטלפונים החכמים, ולהוסיף לרשימת הלקוחות שלה את כל היצרניות הגדולות של הטלפונים הסלולריים ● ג'ון ארנסן, אנליסט מגרטנר: "באינטל מבקשים להרכב פלטפורמה סלולרית מלאה על מנת להציע ללקוחות כל מוצר שרק יחפצו"

פחות משבועיים לאחר שרכשה את מק'אפי (McAfee), חתמה אינטל (Intel) על הסכם לרכישת פעילות המוליכים למחצה לטלפונים סלולריים של אינפיניון טכנולוגיות (Infineon Technologies) תמורת 1.4 מיליארד דולרים – מהלך שיאפשר לענקית השבבים להרחיב את ההיצע שלה בשוק הלוהט של הטלפונים החכמים, ויוסיף לרשימת הלקוחות שלה את כל היצרניות הגדולות של הטלפונים הסלולריים. שתי החברות הודיעו על העסקה אתמול (ב'), והיא עתידה להיסגר ברבעון הראשון של שנת 2011.

מבחינת אינטל, תסייע הרכישה לסתום פער משמעותי בשוק של המכשירים הסלולריים, בו מקווים בענקית השבבים לשלוט בבוא היום בדומה לדומיננטיות של החברה בשוק של המחשבים האישיים. מעבדי Atom של החברה זוכים אמנם להצלחה בשוק של המחשבים הניידים הקטנים, אך עבור יצרניות של טלפונים חכמים אין לאינטל מעבדים מתאימים. בחטיבת הסלולר של אינפיניון מייצרים מעגלים משולבים שמשמשים לחיוג וקבלת שיחות, וכן לתקשורת נתונים ברשתות סלולר.

החטיבה הנרכשת תעניק לאינטל את הטכנולוגיה שעליה לשלב במעבדי Atom על מנת להציע לחברות הסלולר פלטפורמה תחרותית. מלבד זאת, תוכל אינטל גם למכור בנפרד את המוצרים של אינפיניון והמוצרים שלה עצמה לחברות המובילות בשוק של הטלפונים החכמים – שכולן, כולל אפל, הן לקוחות של אינפיניון. "באינטל מבקשים להרכב פלטפורמה סלולרית מלאה על מנת להציע ללקוחות כל מוצר שרק יחפצו", אמר ג'ון ארנסן, אנליסט מגרטנר (Gartner).

גורם חשוב נוסף הוא מסד הלקוחות של אינפיניון. לאחר שתושלם הרכישה יימנו על רשימת הלקוחות של אינטל כל היצרניות הגדולות של הטלפונים החכמים. על מנת לתת מענה לדרישות של לקוחות אלה מתכוונים באינטל להוסיף ולהפעיל את אינפיניון כחטיבה עצמאית.

"הרכישה של חטיבת הפתרונות הסלולריים של אינפיניון מחזקת את היסוד השני באסטרטגיית המיחשוב שלנו – קישוריות לאינטרנט – ומאפשרת לנו להציע מערך מוצרים שמכסה את כל טכנולוגיות האלחוט – מ-Wi-Fi ועד דור שלישי, WiMax ו-LTE", אמר פול אוטליני, נשיא אינטל ומנכ"ל החברה.

הרכישה היא אמנם צעד משמעותי בכיוון הנכון, אך המלאכה שנותרה עדיין רבה. ראשית, על אינטל להתאים את מעבדי Atom לטכנולוגיה של אינפיניון, ולאחר מכן עליה לשכנע את הלקוחות הקיימים של אינפיניון להתקין במוצרים שלהם את המוצרים המשולבים החדשים. "זהו מהלך אסטרטגי מבחינתה של אינטל", אמר ארנסן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים