התביעה במשפט אתר Pirate Bay: להטיל עונשי מאסר בפועל

התובע, האקן רוזוול, דרש בסיכומיו, כי בית המשפט יגזור על כל אחד מהנאשמים בהפרת זכויות היוצרים שנת מאסר, וכן פיצוי כולל בסך 10 מיליון שקלים ● לדבריו, " אינני מבקש מבית המשפט לקבוע האם הבי-טורנט היא טכנולוגיה חוקית, אלא להתייחס למה שהנתבעים עשו עם הטכנולוגיה הזו" ● טיעוני ההגנה יישמעו בהמשך היום

משפטם של מפעילי אתר ההורדות Pirate Bay הולך ומתקרב לסיומו. אתמול (ב'), ביום הדיונים העשירי, החלה התביעה להשמיע את סיכומיה בבית המשפט, וביקשה ממנו להרשיע את ארבעת בעלי האתר – האנס פרדריק נייג', גוטפריד סווארטהולם וארג, פיטר סנדה וקארל לונדסטרם. אלה נאשמים במתן אפשרות ביודעין להפרה של זכויות יוצרים, ולגזור עליהם עונשי מאסר בפועל. התובע, האקן רוזוול, אמר בנאום הסיכום שלו, כי אין לייחס לאתר מעמד של אתר ISP אלא של ספק שירות. מכיוון שכך, ומכיוון שבזמנים שאליהם מתייחסת התביעה פעלו השרתים משבדיה, טען, עברו הנאשמים על החוק שאוסר אספקת חומרים בניגוד לזכויות היוצרים.

לפני שסקר את חלקו של כל אחד מהנאשמים במעשה, טען רוזוול, כי "אינני מבקש מבית המשפט לקבוע האם הבי-טורנט היא טכנולוגיה חוקית, אלא להתייחס למה שהנתבעים עשו עם הטכנולוגיה הזו. מדובר בהפניה ביודעין להורדות לא חוקיות". רוזוול המשיך וטען, כי חישובים פשוטים מראים שהאתר ככל הנראה הרוויח כ-10 מיליון קורונות שבדיות (כ-1.2 מליון דולרים) בשנה מפרסום מודעות, וזה סכום הפיצויים הנדרש מהם". סווראטהולם שאל אותו בשלב זה: "היכן ה-10 מיליון שלי? אני רוצה אותם. היכן הם?" לסיום אמר רווזול: "אני מאמין שמעבר לפיצויים, העונש המתאים הוא שנה בכלא, וזה מה שאני מבקש מבית המשפט לפסוק".

גם פיטר דאנווסקי, שייצג במשפט את ה-IFPI, טען בנאום הסיכום שלו שמה שעומד למשפט אינו שיתוף הקבצים, אלא השימוש בו לצורך פגיעה בזכויות היוצרים. הוא גם טען שעצם העובדה שקיימים אתרים אחרים שעוברים גם הם על החוק באותה הצורה אינה רלבנטית למשפט. "מה שאנשי האתר עושים דומה למה שעושים באתרים חוקיים להורדת שירים", אמר, "אבל בלי לדרוש כסף עבור ההורדות. הם שומרים את הכסף מהמודעות לעצמם ולא מעבירים אותו לבעלי הזכויות, כך שהם תורמים באופן ישיר להפרת הזכויות, וגם מרוויחים ממנה".

הנריק פונטן מלשכת האנטי-פירטיות – גוף לוביסטי שבדי שנלחם בהפרת זכויות יוצרים – אמר בטיעוניו, כי "הנתבעים ידעו בבירור שמה שהם עושים אינו חוקי, ושהם יכולים לצפות לעונשי מאסר. המשטרה אינה יכולה לרדוף אחרי כל המשתמשים של Pirate Bay, ומכיוון שכך – הם אחראים לכל הנזקים".

טענה דומה השמיעה גם מוניק וואדסטד בשם חברות הסרטים, שאמרה שהנתבעים אינם תמימים כפי שהם טוענים, ושהם גרועים ממשתפי קבצים מכיוון שהם הרוויחו מהפרת הזכויות. "הם הרוויחו יותר מ-10 מיליון קורונות בשנה מפרסום, והם ממשיכים להפעיל את האתר למרות המשפט ממדינות אחרות. יתרה מכך, הם יורקים על בעלי הזכויות ואומרים להם ללכת לעזאזל", סיימה.

בהמשך היום אמורים להישמע דברי הסיכום של ההגנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים