צפו: לקראת ביטול עילת הסבירות – מנהלים בהיי-טק קורעים קריעה

הם עשו זאת בדיון בכנסת, כ-"אות אבל על ריסוק ההיי-טק הישראלי עקב החקיקה האנטי דמוקרטית של הממשלה" ● אחד מהם אמר אמירה גזענית - וחזר בו

מנהלים בהיי-טק קורעים קריעה במהלך הדיון בכנסת, השבוע.

מחאת ההיי-טק מתרחבת: פעילי מחאת ההיי-טקיסטים יקיימו מחר (ג') הפגנות בכמה מוקדי תעסוקה של הענף ברחבי הארץ, כחלק מ-"יום השיבוש" שהוכרז, במידה שהכנסת תעביר היום בקריאה ראשונה את ביטול עילת הסבירות – מה שסביר בהחלט שיקרה. לקראת ההצבעה, כמה מנהלים בהיי-טק קרעו היום קריעה בדיון בוועדת הצעירים של הכנסת – לדבריהם, כ-"אות אבל על ריסוק ההיי-טק הישראלי עקב החקיקה האנטי דמוקרטית של הממשלה".

המנהלים שקרעו את בגדיהם בדיון הם: ד"ר גל נוימן וקסלר, יזמת היי-טק, שותפה בליונבירד; יאיר שוהם, לשעבר מנהל קרן אינטל קפיטל בישראל; עו"ד אורלי הראל, מייסדת AI.Serenus; אמנון שרף, לשעבר מנכ"ל אטלנטיום; דורית סוקולוב, דירקטורית ב-eMoon ומשקיעה בעולמות הביו-טק; היזמת מיכל כהן קרמר; היזם אמיר כרמלי; וד"ר אילן סמיש, הבעלים והמנכ"ל של אמאי חלבונים.

צילום: מחאת ההיי-טקיסטים

יצוין שכרמלי אמר בדיון, שעסק בתמיכה ממשלתית ביוזמות חברתיות בהיי-טק, אמירה גזענית ומקוממת: "50% מההיי-טקיסטים באים מהקהילה של העלייה הרוסית, הם לא הבכיינים ממרוקו או מעירק". בתגובה, יו"רית הוועדה, ח"כ נעמה לזימי, הודיעה לו שהוא לא יוכל להמשיך לדבר: "אתה לא תגיד את זה פה. ממש ממש לא. זה גזעני וזה מתנשא וזה עלוב להגיד את זה. זה ממש לא הקול של ההיי-טק. משה רדמן הוא מרוקאי ולא בכיין". לאחר מכן כרמלי חזר בו מהדברים והוסיף שנפל בלשונו. "סליחה, אני מחזיר את המשפט, אני בעד שוויון", אמר.

ח"כ לזימי ציינה בדיון כי "לתעשיית ההיי-טק חייבות להיות אחריות, יזמות וחדשנות בתחומי החינוך, האנרגיות המתחדשות, הרפואה, האוריינות מרחוק, השוויון המגדרי וצמצום הפערים החברתיים". היא הזהירה כי ביטול עילת הסבירות יכה את ההשקעות בהיי-טק וקראה למשרדי הממשלה לתקצב יוזמות היי-טק חברתיות בפריפריה.

הפגנות ברחבי הארץ

מחאת ההיי-טקיסטים היא בין הגופים הבולטים במחאה נגד התוכנית המשפטית של הממשלה וככזה, הוא יקיים מחר, לאורך היום, שורה של הפגנות במוקדי תעסוקת היי-טק בארץ. ההפגנה המרכזית תתקיים בשרונה בתל אביב ב-11:00, משם יצאו המשתתפים לסניף רשות המיסים בעיר, תחת הקריאה: "לא נממן דיקטטורה!" הפגנות נוספות יתקיימו במרכזי ההיי-טק בחיפה, כפר סבא-הוד השרון, יבנה, הרצליה, רמת החייל בתל אביב, פתח תקווה, הבורסה ברמת גן, מת"ם בחיפה, גשר אליקים ובאר שבע. בנוסף, היי-טקיסטים מוחים ישתתפו במחאות הכלליות – בנתב"ג, בתל אביב ובירושלים.

לא מעט חברות היי-טק נוקטות בימים אלה מהלכים כתמיכה במחאה: כמה וכמה חברות הודיעו אתמול כי יעבירו את הקניות שלהן למתחמי ביג, לאחר שזו הודיעה כי תשבית מחר את הפעילות במתחמי המסחר שלה. עם זאת, היום ביג חזרה בה, שלא לומר התקפלה. והודיעה כי בעלי חנויות וחברות שפועלות במתחמים שלה וירצו להישאר פתוחות – יוכלו לעשות זאת, ואלה שלא – היא לא תגבה מהן שכר דירה על אותו היום. בנוסף, וויקס הודיעה שתאפשר לעובדים להפגין על חשבונה, וקרן בסמר קראה לכל חברות הפורטפוליו שלה לעשות זאת. כמו כן, בכלכליסט פורסם בסוף השבוע שהיזם הוותיק שלמה קרמר, ממקימי צ'ק פוינט וכיום מנכ"ל חברת הסייבר קייטו, קרא לעובדים לצאת להפגין מחר. עוד יצטרפו למחאה אוניברסיטאות, חברות פרסום ובית ההשקעות IBI.

ממטה מחאת עובדי ההיי-טק נמסר כי "ממשלת ישראל מחריבה את הדמוקרטיה וצועדת לעבר 'התאבדות' כלכלית. לא סביר שהממשלה דוחפת יזמים, שהכניסו מאות מיליונים במיסים למדינה, להקים חברות מחוץ לישראל, לא סביר שהממשלה מוותרת על המגזר שאחראי לשליש מהכנסות המדינה ממיסים ולא סביר שמשקיעים שמאמינים בהיי-טק הישראלי מפחדים לשים כאן את כספם בגלל הממשלה. נצא להפגין בכל מקום – לא נממן דיקטטורה!"

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הייטקסט ולא בכיין

    אני בעד המחאה וכל ה"נציגים" שלנו הם עסקנים שמחפשים ג'וב לסיבוב הבא. מה הקשר בין הייטק לוויכוח הזה שחוצה את העם. ל ה אתם קופצים בשם ההייטקסטים. אני לא אגיע לעבוד אצלכם גם תמורת 100 אש"ח. חצופים נמאסתם

    1. פוליטיקאים קטנים

      מדהים כמה שטחיות, גזענות ואנטי דמוקרטיות יש לאנשים בענף שלנו שמתימרים לקרוא לעצמם "מחאת ההי טק".

  2. אזרח מודאג

    חייבים להפסיק את דיקטטורה השיפוטית בישראל. שופטים מחליטים במקום העם. אין שום הוכחה שתיקון לווסת את מערכת המפשט יגרום נזקים. הכוח להחליט על עתיד המדינה שייכת לעם ולא לשופטים.

אירועים קרובים