מרקוס רקס, נובל: "מיחשוב הענן לא יכול היה להתקיים בלי לינוקס"

"לינוקס היא אבן יסוד חשובה בעולמות הווירטואליזציה ומיחשוב הענן", אמר רקס, סגן נשיא בכיר בנובל, בכנס LinuxCon ● לדבריו, "לינוקס היא אחד המקרים הנדירים בהם יש שיתוף פעולה מנצח, הפועל לטובת כל הצדדים, בין קהילת משתמשי הקוד הפתוח, ספקיות ה-IT, והאקו-סיסטם שסביב"

"בלי הופעתה של הלינוקס (Linux), מיחשוב הענן לא יכול היה להתקיים, הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט הכלכלי. לינוקס היא אבן יסוד חשובה בעולמות הווירטואליזציה ומיחשוב הענן", כך אמר מרקוס רקס, סגן נשיא בכיר בנובל (Novell).

רקס, המשמש מנכ"ל חטיבת הפלטפורמות הפתוחות בחברה, היה דובר המפתח ביומו השלישי של LinuxCon, כנס הלינוקס הגדול בעולם. הכנס הסתיים בסוף השבוע בבוסטון שבארצות הברית, בהשתתפות אלפי מומחים מקהילת הקוד הפתוח, מפתחים, מנהלים, משתמשי קצה, מומחים טכנולוגיים וספקים.

לדבריו, עולם המיחשוב נדרש כיום לאיזון בין כמה וקטורים שסותרים בחלקם – חדשנות, גמישות ויכולת גידול של מערכי ה-IT, מענה לצרכים העסקיים של הארגונים וכן ניהול ה-IT. מנגד, ציין רקס, עולם המיחשוב נדרש לטפל כיום בכמה שדות, חלקם חדשים: הווירטואליזציה, ההתקנים, הרכיבים הניידים והטלפונים החכמים, וכן מיחשוב הענן.

הוא אמר, כי חשיבותה של הלינוקס היא ביכולתה לעבוד בכל סביבת מיחשוב – פלטפורמות חומרה, סביבות אירוח וירטואליות, סביבות וירטואליות, התקנים, מיחשוב ענן ורכיבים ניידים. בכך, אמר רקס, "לינוקס היא מימוש מוצלח של הקלישאה שלפיה השלם הוא גדול מסך חלקיו. זהו אחד המקרים הנדירים בהם יש שיתוף פעולה מנצח, הפועל לטובת כל הצדדים, בין קהילת משתמשי הקוד הפתוח, ספקיות ה-IT, והאקו-סיסטם שסביב".

"לינוקס הפכה למערכת הפעלה מקובלת לכל דבר ועניין, והיא נפוצה יותר ויותר", אמר רקס. "בעולם המיחשוב שבסיפו אנחנו ניצבים, אשר מרכיב הווירטואליזציה הוא כה חשוב בו – היא תהיה נפוצה עוד יותר. הבעיה היא שמצב זה מעמיד עוד אתגרים בצורך של פישוט המורכבות והגדלת יכולת הניהול".

מנמ"רים מצויים כיום במצוקה, הוסיף רקס. "המנהלים שלהם בודקים בקפדנות כל הוצאה וכל סעיף תקציבי. בשל כך, המנמ"ר נדרש להראות כיצד מחלקות ה-IT שתחתיו מקדמות את הפעילות העסקית ומגדילות את הכנסות הארגון, וזאת תוך הקטנת ההוצאות. המענה לכל האתגרים הללו הוא הטמעת מערכות מבוססות קוד פתוח, וכיום – יותר ויותר מנמ"רים מבינים זאת".

לדברי רקס, "מערכות פתוחות הן כבר סטנדרט כיום, והתועלות הנובעות מההטמעה שלהן הן גם ברמה הטכנולוגית וגם ברמה הכלכלית. אין ספק, כי מערכות פתוחות מביאות לניצול יעיל יותר של מערך המיחשוב הכולל ולצמצום ההוצאות על ה-IT". עוד הוא אמר, כי התועלת הראשונה מכך היא החיסכון בעלויות. "72% מהארגונים באירופה רואים בחסכון ובצמצום העלות בעלות כוללת, ה-TCO, את התועלות העיקריות בקוד הפתוח", אמר. "לצד זה, יש לציין את הגמישות בעבודה, היציבות והאמינות".

רקס הציג את מודל מיחשוב הענן של נובל, מבוסס SUSE, ותיאר את הדרכים לבנות ענן שכזה, תוך התייחסות להיבטי הניהול והאבטחה. הוא ציין, כי שרת הלינוקס הארגוני של החברה כולל רכיבים של יבמ (IBM) ופוג'יטסו (Fujitsu). "אנחנו עושים להרחבת הידע שלנו ושל לקוחותינו לגבי מיחשוב ענן", אמר רקס. "אנחנו גם עובדים על כלים שיחזקו את מעמד המפתחים, אשר מהווים מרכיב בסיסי בהחדרת הלינוקס בארגונים. כמו כן, אנו מגדילים את האקו-סיסטם בתחום".

הוא סיים בציינו את חשיבות הקשר בין הספקים, המפתחים והמשתמשים, והדגיש את המרכיב הסגולי הנכבד שיש, לדבריו, לקרן לינוקס בהפצת בשורת הקוד הפתוח בעולם המיחשוב. "עלינו, הספקים, להיות בקשר הדוק יותר עם קהילת הקוד הפתוח", אמר רקס. "עלינו להמשיך ולהרחיב את העושר הקיים של לינוקס לטובת המשך ההפצה שלה בעתיד. אף על פי שאנחנו וחברות אחרות עשינו לא מעט, עדיין ארוכה הדרך לפנינו".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עידו

    הוא אולי יופתע לגלות, אבל יש כאלה שמסתדרים יופי עם MS - גם בתחום הענן.

אירועים קרובים