"הענן – המענה להאטה בהיי-טק ולשינויים הכלכליים בעולם"

כך לדברי הראל יפהר, מנהל איזור ישראל וסאב סהרה אפריקה ב-AWS ● הוא ציין כי טכנולוגיות הענן אשר יגדירו מחדש את התעשייה ויובילו לגלים גדולים של חידושים טכנולוגיים

הראל יפהר, מנהל AWS ישראל

"הענן יביא להאצה משמעותית של הגלים הגדולים הבאים של חידושים טכנולוגיים. לחלק ניכר מההתפתחויות הטכנולוגיות בתחומים השונים אחראי מחשוב הענן. טכנולוגיות הענן הן אשר יגדירו מחדש את התעשייה, עם ניתוח ותובנות שנוצרו מציוד לביש, כמו גם מהזרמות תוכני וידיאו ומחיישני האינטרנט של הדברים, IoT. באמצעות תשתית ענן מתקדמת ומאובטחת, ארגונים יקבלו את המענה להאטה בהיי-טק ולשינויים הכלכליים בעולם", כך אמר הראל יפהר, מנהל איזור ישראל וסאב סהרה אפריקה ב-AWS.

יפהר דיבר בפתח AWS Summit Tel Aviv, כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית הענן. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך זו הפעם העשירית. הוא התקיים היום (ד') באקספו – גני התערוכה בתל אביב, עם אלפי משתתפים ושותפים עסקיים שהגיעו לאירוע.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי יפהר, המנהל גם את אזור סאב-סהרה אפריקה בענקית הענן, "המשמעות של טרנספורמציה דיגיטלית היא תהליך של שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות על מנת לשנות באופן מהותי את הדרכים שבהן הארגון פועל, ובאמצעותן הוא מספק ערך עסקי ללקוחותיו. כדי שזה יקרה, נדרש שילוב של טכנולוגיה דיגיטלית בכל תחומי העסק, לצד שינוי האופן שבו העסק פועל וכיצד הוא מספק ערך ללקוחותיו. תהליך זה עשוי לספק הזדמנויות משמעותיות לארגונים שמוכנים לאמץ אותו. פעולות שעברו מיטוב דיגיטלי מקילות על העבודה בארגון, מה שמוביל לשיפור הפרודוקטיביות ולהפחתת הסיכון – שהם גורמי הצלחה קריטיים להנעת התוצאות העסקיות הרצויות".

יפהר הוסיף, כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית מייעלת את הפעולות בשתי דרכים: האחת – באמצעות האיסוף, הניתוח והפקת תובנות מהנתונים שכמותם הולכת וגדלה בתוך ארגונים; והשנייה – באמצעות טכנולוגיה למיכון ושילוב של תהליכים קיימים. ארגונים אשר אימצו טכנולוגיות של מחשוב ענן ראו כבר את היתרונות בגמישות העסקית. המעבר לשירותי ענן מאפשר לארגונים להיות יותר אג'יליים. זה ייעשה, למשל, על ידי שימוש בשירותים, כמו בניית פתרונות AI שמיועדים גם לאנשים לא טכניים, או שימוש בכלי פיתוח בלא קוד, אשר מאפשרים יצירה ופיתוח מהירים של יישומים".

"הבינה המלאכותית", ציין יפהר, "היא תחום שזכה לתשומת לב אדירה בשנה האחרונה. מילאנו תפקיד מפתח בדמוקרטיזציה של למידת מכונה, ML, והנגשתה לכולם. למידת מכונה ובינה מלאכותית, AI, הם במיקוד של אמזון כבר יותר משני עשורים, ויש לנו היצע נרחב בתחומים אלה. ארגונים דוגמת ת'ומסון רויטרס, אסטרה זניקה, פרארי, 3M, ב-מ-וו, אלפי סטארט-אפים וסוכנויות ממשלתיות ברחבי העולם עושים שימוש בשירותי למידת מכונה. זאת, כדי לשנות את עצמם, את הענפים שלהם ואת המשימות שלהם. השקענו בתשתית הענן הגמישה והמהירה ביותר ליצירה ולאימון של מודלים ללימוד מכונה בעלות מיטבית. הלקוחות יכולים להוסיף יכולות של זיהוי תמונה, תחזיות וחיפוש מושכל ליישומים שלהם באמצעות קריאת API בודדת". כך, ציין יפהר, "השקנו באחרונה את שירות Amazon Bedrock, שמאפשר לחברות לבנות פתרונות המבוססים על Foundation Models, אותם מודלי יסוד שמניעים היום את מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI). המודלים האלה מאפשרים לא רק לנתח מידע, אלא גם לייצר תוכן חדש לחלוטין, כמו טקסטים, תמונות, סרטונים ומוזיקה. השירות מאפשר לחברות להפעיל מודלים כאלה לטובת יצירת חוויות לקוח חדשות לחלוטין, שיפור היעילות הארגונית, או פיתוח של פתרונות עסקיים חדשים. אחד המודלים שהוכרזו הוא של AI21 Labs, חברת הזנק ישראלית, אשר מציעה מודלים שונים למגוון פתרונות עסקיים".

"מחלקת ה-IT בארגון", לדבריו, "משתלבת בשרשרת הערך העסקית ללקוח. כיום הצרכן מצפה לקבל שירות באופן ישיר בין אם מדובר ברכישת מוצר, שירות סטרימינג או מוצר פיננסי. ציפייה זו הופכת את מחלקת ה-IT לחלק בלתי נפרד מההצעה ללקוח. כשהמוצרים והשירותים הופכים לדיגיטליים ולזמינים תמיד, מחלקת ה-IT מספקת פתרונות כמו עדכון אוטומטי, איסוף וניתוח מידע על הרגלי שימוש ועדכון מתמיד של אפשרויות האבטחה והתמיכה במוצר ברמה הגלובלית. כל זה דורש טרנספורמציה מלאה של כל הארגון, תוך התחשבות בתרבות הארגונית, ביכולות הפיתוח הקיימות ובשרשרת הפיתוח".

יפהר אמר, כי "ארגונים מחפשים פתרונות להתאמת עלויות ולבקרה תקציבית. עם תשתית ענן הם יכולים לחסוך בעלויות לפי השימוש שלהם בפועל. אנו גם מציעים להם כלים לניהול ולהתאמה של עלויות הענן, עם המלצות לשיפורים בהגדרות התשתית כדי לשמור על רמת ביצועים מיטבית וצמצום בעלויות. בשוק הפתרונות שלנו, הלקוחות הארגוניים יכולים למצוא גם פתרונות של חברות צד שלישי לתחום ה-FinOps לבקרת עלויות בענן, לרבות פתרונות של סטארט-אפים ישראליים".

"ארגונים בארץ", סיכם יפהר, "כמו גם בעולם, דוגמת הלקוחות שדיברו היום על הבמה המרכזית, בהם מגדל חברה לביטוח, בנק One Zero, בנק לאומי, WIZ, תנובה, איתוראן ואחרים – בוחרים בשירותי הענן שלנו על מנת להפעיל את יישומי העבודה הקריטיים שלהם, להאיץ חדשנות, לקצר את זמן ההגעה לשוק וגם להניע חיסכון בעלויות. כך הדבר גם במגזר הציבורי: יותר ויותר לקוחות ארגוניים כבר החלו בפרויקטי מעבר לענן, במסגרת נימבוס – מכרז מחשוב הענן הממשלתי, שבו זכינו. בעזרת נימבוס הארגונים הללו יוכלו להאיץ תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, לעודד חדשנות ולהשיק שירותים דיגיטליים חדשניים לתושבי ישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ההולנדי המעופף

    אסור להשקיע בישראל נקודה

אירועים קרובים