סביט 2009: המיחשוב ה-"ירוק" זכה באולם משלו

חברות רבות מציגות בתערוכת סביט, שנפתחה אתמול (ב') בהנובר גרמניה, יישומים בתחום המיחשוב ה-"ירוק" ● השר לאיכות הסביבה בממשלת גרמניה, זיגמר גבריאל, אמר אתמול במסיבת עיתונאים ערב פתיחת תערוכת סביט, כי רצוי שפתרונות חסכון באנרגיה שהוטמעו במעט חברות יהיו נחלת הכלל

תחום המיחשוב ה-"ירוק", Green IT, זוכה לאולם משלו במסגרת תערוכת סביט, ומוגדר כאחד הנושאים העיקריים של התערוכה, שנפתחה אתמול (ב') בהנובר, גרמניה. במסגרת זו, קיים ארגון תעשיות ה-IT הגרמני ביטקום מפגש בביתן המיחשוב ה-"ירוק" עם בכירים העוסקים בנושא בגרמניה.

זיגמר גבריאל, השר הגרמני לאיכות הסביבה, שמירת טבע ובטיחות בקרינה, אמר כי המונח Green IT הוא פופולארי, אך לראשונה בסביט 2009 אנו רואים טכנולוגיות IT שהן באמת ידידותיות לסביבה. לדבריו, יותר ויותר מחשבים, התרחבות של רשתות הנתונים והגברת השימוש באינטרנט אחראים לשיעור ניכר של עלייה בצריכה של חומרי גלם ואנרגיה. כבר בשנת 2004 הסתכמו הפליטות הקשורות לטכנולוגית המידע בגרמניה לבדה בשווה ערך של 28 מיליון טונות דו תחמוצת הפחמן – יותר מהפליטות של ענף התעופה. פיתוח תעשיית ה-ICT מהווה איפה, גורם משמעותי בהגנה על האקלים והסביבה.

לפיכך, על פי השר הגרמני, חשוב כיום ללמוד מניסיונם של אלו שהצליחו בכך ולהטמיע שיטות של חסכון באנרגיה ומשאבים. מיחשוב "ירוק" עשוי גם להוביל לחסכון בעלויות של ארגונים. לדוגמה, ב-2008 האנרגיה שנצרכה בכ-50 אלף חדרי שרתים ומרכזי מיחשוב בגרמניה הסתכמה ב-10.1 טרה-וואט בשעה. צריכת החשמל של המרחבים הכפילה את עצמה בעשור האחרון, והיא שווה כיום לצריכת החשמל של ארבע תחנות כוח פחמיות. אם היו כבר מתקינים טכנולוגיות חוסכות אנרגיה, שכיום משתמשים בהם גופים מעטים, הדבר היה מביא לירידה בצריכה מצטברת של שווה ערך לפליטה בשנתיים וחצי עד שנת 2013.

מרטין ייתר, יושב ראש יבמ גרמניה וחבר הנהלת ביטקום, אמר כי יש לעבור מכפרי IT "ירוק" לעולם כולו שמטמיע שיטות של IT "ירוק". לדבריו, יש לתקוף את הנושא בכמה חזיתות: טיפול בצריכת החשמל של שבבי המחשב בפרט וחדרי מיחשוב בכלל, להשתמש בחדשנות, להגביר את השימוש בועידות וידאו ועוד.

באשר להצעה לטיפול בצריכת החשמל של מרכזי נתונים הסביר ייתר, כי "משתמשים פרטיים ומקצוענים  מגבירים את הדרישה ממרכזי המיחשוב ככל שעוברים לתשתיות IT מודרניות. דרישות האנרגיה  של מרכזים אלה עולים בהתמדה. הפוטנציאל העצום לאופטימיזציה שמאפשרות טכנולוגיות השבבים והקירור העדכניות יוצגו באזורים העוסקים במרכזי מחשבים ובשבבים בסביט 2009. המבקרים יוכלו  להתרשם מפתרונות בתחום התכנון של חדרי מחשבים, מודרניזציה שלהם ובהגברת יעילות התפעול שלהם. בנוסף, מוצגים בסביט יישומים מבטיחים, טכנולוגיות פוטנציאליות וחזון של העתיד".

באשר לועידות הווידאו, אמר ייתר, כי לפי ה-WWF – ארגון שמירת הטבע העולמי, 28 מיליון טונות של דו תחמוצת הפחמן יכולות להיחסך אם אחת מכל ארבע נסיעות עסקיות תוחלף בוועידת וידאו. עד עתה עשו ועידות הוידאו צעד משמעותי מהימים של מצלמת רשת ותמונה זעירה של העמית לשיחה על מסך המחשב. גם תחום זה יוצג בידי מספר חברות בסביט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים