בית המשפט דחה את ערעור קומדע על זכיית HP במכרז העמדות הביומטריות של משרד הפנים

המדובר במכרז שהיקפו נאמד בכ-10 מיליון דולרים בו זכתה EDS בשנה שעברה ● קומדע טענה, כי זכייתה נפסלה שלא כדין מאחר והיא עמדה בעל תנאי המכרז ● ריקי אביב, HP: "מדובר בנקודת ציון משמעותית למדינת ישראל"

מכשול נוסף בדרך לפרויקט תעודות זהות החכמות הוסר אמש (ב'): בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הערעור שהגישה קומדע נגד זכייתה של HP (במקור EDS), במכרז של משרד הפנים להתקנת עמדות הרכשה ביומטריות בלשכות המשרד. העמדות תשמשנה את פקידי משרד הפנים על מנת לבצע את תהליך הנפקת השבב הביומטרי לאזרחים שירצו בכך.

חברת קומדע, שהתמודדה במכרז לאספקת 300 עמדות הנפקה לתעודות הביומטריות והפסידה בו ל-EDS, הגישה ערעור בסוף השנה שעברה. המדובר במכרז שהיקפו נאמד בכ-10 מיליון דולרים. בערורה טענה קומדע, כי זכייתה נפסלה שלא כדין מאחר והיא עמדה בעל תנאי המכרז. לכן, טענה, הנימוק לפסילתה לפיו היא לא עמדה בתנאי המכרז, "נראה תמוה", כלשון הערעור. בית המשפט, כאמור, דחה את טענותיה של קומדע לגבי כשירות ההחלטה, וקבע ש-HP היא שתבצע את הפרויקט.

במשרד הפנים טענו באחרונה, כי אחת הסיבות לעיכוב בפרויקט תעודות הזהות החכמות הוא התביעה של קומדע, שהיתה תלויה בבית המשפט. קומדע טענה מצידה, כי ניתן היה לסיים את הדיון כבר לפני חודשים – אולם משרד הפנים, שנתבקש להגיש מסמכים שונים לבית המשפט, חזר ודחה את ההגשה ובכך גרם לעיכוב.

בינתיים, החלה HP בתהליך הייצור של התעודות, לאחר שמשרד הפנים אישר את התקנים הדרושים להפקת חומרי הבסיס הנחוצים לייצור התעודה ועל פי טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, הצפי הוא שברבעון הראשון של 2011 תתחיל הנפקת התעודות.

ב-HP הביעו שביעות רצון מהחלטת בית המשפט. "מדובר בנקודת ציון משמעותית למדינת ישראל", אמרה ריקי אביב, דירקטורית חטיבת Enterprise Services ב-HP ישראל.

מקומדע נמסר בתגובה, כי "קומדע העלתה שורה של פגמים חמורים בהצעת HP ואכן בית המשפט מצא כי אמנם נפלו בפגמים בהצעה זו. עם זאת, בית המשפט פסק כי ניתן למחול על פגמים אלה למרות שהוגדרו כתנאי חובה מנדטוריים – אשר לטענתנו חייבו פסילה. לפיכך, אנו נלמד את פסק הדין ונגיב בהתאם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא

    האם מישהו יודע עם איזה קוראים ביומטריים ניגשה HP למכרז?

אירועים קרובים