נפתח LinuxCon – כנס הלינוקס הגדול בעולם

קרן לינוקס בנייר עמדה לקראת הכנס: "הכנסות ספקיות ה-IT שמפתחות מוצרים ושירותים בסביבת מערכת ההפעלה לינוקס, עומדות כיום על 25 מיליארד דולרים בשנה. הנתון יכפיל עצמו ויעמוד על 50 מיליארד דולרים תוך שנתיים"

אלפי משתתפים צפויים להגיע השבוע לבוסטון, מסצ'וסטס שבארה"ב, לכנס הלינוקס (Linux) הגדול בעולם. הכנס, LinuxCon, נפתח היום (ג'), ועתידים להופיע בו מומחים מקהילת הקוד הפתוח, מפתחים, מנהלים, משתמשי קצה, מומחים טכנולוגיים וספקים.

את הכנס יפתח ג'ים זמלין, מנהל קרן לינוקס – ארגון הפועל ללא כוונת רווח על מנת לקדם את השימוש בלינוקס בקרב מערכי IT ארגוניים. את המגמות בעולם הקוד הפתוח יספקו אנליסטים מ-IDC ופורסטר (Forrester Research).

בנייר עמדה שפרסמה קרן הלינוקס העולמית לקראת האירוע, נמסר, כי תחום הקוד הפתוח מצוי במצב של בשלות, וכי 85% מהארגונים בעולם משתמשים במערכות מבוססות קוד פתוח. עוד נמסר, כי הלינוקס מהווה כ-30% מכלל מערכות ההפעלה בארגוני ה-IT.

על פי אנשי הקרן, ההכנסות של ספקיות ה-IT אשר מפתחות מוצרים ושירותים שקשורים למערכת ההפעלה לינוקס, עומדות כיום על 25 מיליארד דולרים בשנה. הקרן ציטטה הערכות של מכוני מחקר, כי נתון זה צפוי להכפיל את עצמו ולעמוד על 50 מיליארד דולרים תוך שנתיים.

מחקרים שונים מצביעים, כי בשל שימוש במערכות מבוססות קוד פתוח, ארגוני אנטרפרייז יכולים אחרי כמה שנים להגיע לחיסכון של 70% לעומת שימוש מקביל במערכות קנייניות. מחקר אחר העלה, כי חלק ניכר מארגוני האנטרפרייז כבר הטמיעו שרתי לינוקס, וכי שני שלישים מהארגונים בוחנים ושוקלים – או מטמיעים הלכה למעשה, קוד פתוח בצורה זו או אחרת. על פי אנשי הקרן, הקוד הפתוח דרך להתייעלות עבור ארגונים הנמצאים במצב של קיצוצים. במקביל, הם מציינים, חל גידול בכמות חברות האינטגרציה שמציעות שירותים ויישומים על בסיס קוד פתוח.

דוברים נוספים באירוע יהיו בכירים מ-HP, נובל (Novell), אינטל (Intel), יבמ (IBM), אורקל (Oracle), קוואלקום (Qualcomm), רד-האט (RedHat), מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google), סיסקו (Cisco), דל (Dell), מוטורולה (Motorola), נוקיה (Nokia), נט-אפ (NetApp) ו-VMware.

מערכת אנשים ומחשבים תדווח מן האירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים