"המגמה החמה בעולם התשתיות: שרתים מוכווני מטרה"

"כך, אם ללקוח הארגוני יש צורך ספציפי בעומס העבודה - הוא יקבל שרת ייעודי, שעונה לדרישותיו, ולא שרת בעל יכולות נוספות שאינן בשימוש", אמר שעיה בכר, מנהל פיתוח עסקי ב-דל

שעיה בכר, מנהל פיתוח עסקי ב-דל ישראל.

"מנהלי תשתיות ה-IT בארגונים ניצבים אל מול שלל אתגרים, ובראשם הרצון לייעל את עבודת התשתית, לצמצם את עלויות התחזוקה, להביא לעוד תפוקה ולעבוד בהלימה לצרכים העסקיים של הארגון. המענה לכך הוא בשרתים מוכווני מטרה: אם ללקוח הארגוני יש צורך ספציפי בעומס העבודה – הוא יקבל שרת ייעודי, שעונה לדרישותיו, ולא שרת בעל יכולות נוספות שאינן בשימוש", כך אמר שעיה בכר, מנהל פיתוח עסקי ב-דל (Dell Technologies) ישראל.

בכר ציטט מחקר שערכה החברה בקרב אלפי מנמ"רים.יות ומנהלי.ות תשתיות, שממנו עלה כי 70% מהם מתכננים פרויקטים להרחבת מערך ה-IT עם יכולות נוספות למחשוב קצה. 65% מהנשאלים והנשאלות ירחיבו את השימוש שלהם בענן לסוגיו. כך, הסביר, "התשתיות מקבלות משנה חשיבות: הן מסייעות למנהלים לממש את החזון העסקי של הארגון, עם כלים וטכנולוגיות עדכניות".

"מנהלי התשתיות יספקו לכלל המשתמשים רצף של שירותי IT, כשאלה מעודכנים תמיד לגבי היכולת של התשתיות, התקלות הצפויות, והדרך להתגבר עליהן", הסביר.

"דברי מנהלי התשתיות מהדהדים עם מגמת מחשוב הקצה: חלה תזוזה של הכוח המחשובי אל מחוץ לדאטה סנטר, כך שהוא קרוב להתרחשות ה-'אירוע', מייצר נתונים ומנתח אותם ברצפת הייצור – למשל בנקודת מכירה קמעונאית, במחסן או בארגוני בריאות. מחשוב הקצה הופך לאקוטי – ולא מתרכז עוד רק במרכז הנתונים", הוסיף בכר.

שרתים לחיזוק מחשוב הקצה

לדברי בכר, "ההכרזות האחרונות על משפחות השרתים החדשות שלנו, Dell PowerEdge 16G, מבוססי מעבדי Intel Xeon 4th Gen, מבוססות על ארבעה עמודי תווך: האחד הוא שרתים מוכווני מטרה, שנועדו לביצוע משימה ספציפית. בשילוב רכיבי בינה מלאכותית ומעבדים חדשים, מנהלי התשתיות ממקסמים את היכולות של השרתים הללו בצורה טובה ויעילה יותר. הם עונים על צרכים ספציפיים של הארגון, תוך יכולת הרחבה ברכיבי הזיכרון, למשל, או לשילוב GPU בשרת. עמוד התווך השני הוא הכנסת רכיבי ייעול תפעולי ואוטומציה, שמעניקה יכולות לפריסה מהירה ויעילה של השרתים במגוון אתרים, ניהול של מחזור החיים שלהם, קבלת נתונים מהשרתים אודות התפקוד שלהם, עדכון אודות תקלות אופציונליות, וכן טיפול ועדכון של כלל אותם רכיבים".

"עמוד התווך השלישי", הסביר המנהל הבכיר ב-דל, "הוא עמידות בהיבט הסייבר. השרתים מסייעים להאיץ את אימוץ גישת האפס אמון (Zero Trust) בארגונים, תוך הנחה שכל משתמש ומכשיר מהווה איום פוטנציאלי. בשרתים קיימות כמה יכולות הגנה, לרבות אימות רכיבים מאובטחים במסגרת האבטחה של שרשרת האספקה, מהתכנון ועד למסירה. זאת, לצד אימות רב גורמי של המשתמשים לפני הענקת גישה וכן אימות קריפטוגרפי של רכיבים. כך, אנחנו נועלים את תצורת השרת לפי דרישת הלקוח, עם יכולת להמשך הטיפול והטמעת העדכונים".

בכר ציין כי "עמוד התווך הרביעי הוא הקיימות: השרתים תוכננו כך שהם לוקחים בחשבון את הנושא הזה. הם מציעים שיפורים בביצועים, וכך נדרש פחות שטח רצפה עבורם. זאת, בלי להתפשר על טכנולוגיה חזקה ויעילה יותר. באופן זה הם מציעים ניהול נכון של הטיפול בחום הנוצר, כמענה לכך שהמעבדים החדשים פולטים רמות חום גבוהות. יש לנו היצע לקירור מים – מהרמה של הארון הבודד ועד לדאטה סנטרים, והם כוללים גם מענה לניהול תקריות, כמו דליפת מים, שעלולה לפגוע בשרת עצמו".

לדבריו, "אנחנו חווים גידול בצריכת שרתים, וזאת למרות מגמת המעבר של ארגונים לענן.

לסיכום ציין בכר כי "שם המשחק של מנהלי התשתיות הוא יעילות ומענה למגמות המחשוב המתגברות, ובראשן נושא ה-AI. הדורות החדשים של השרתים מספקים יותר יכולות, עם יעילות גבוהה יותר, לרבות יעילות אנרגטית – תוך מיקוד בצרכים העסקיים של הלקוחות הארגוניים, וכן כוח מחשוב אמין ועוצמתי בדאטה סנטר ומחוצה לו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לוגי

    הגיע הזמן שיממשו הצעה ישנה שלי לעבור למחשב רשת במקום שרתים שמספקים את כל הצרכים של עמדת הקצה. יהיה שרת שישרת רק בנושא זיכרון, אחר בנושא הצגה גרפית וכך הלאה. כל שרת ספציפי כזה יהיה יעיל ומהיר כי לא צריך לעשות פשרות כדי לענות לצרכים הדורשים תכונות סותרות. הרשת מספיק מהירה כך שעמדת הקצה היא רק מוניטור של המחשב המפוזר ברשת.

אירועים קרובים