החמ"ל העירוני של רמת גן: אמצעי AV בכל פינה

אייל ברכה, סגן מנהל אגף מערכות מידע בעיריית רמת גן, הציג בכנס המולטימדיה AVTLV 2023 את החמ"ל מבוסס AV שהקימה העירייה

אייל ברכה, סגן מנהל אגף מערכות מידע בעיריית רמת גן.

"העולם שלנו כיום שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד לפני כמה שנים בלבד. הדברים הבולטים ביותר שרואים הם הגישה והדרישה לחדשנות שהיא ממש אפשר לומר מטורפת, והכניסה של לקוחות לענן. בעצם הכל עבר או עובר ל-IP והרשתות, אבל בתוך העולם הזה של מולטימדיה וענן אנחנו עדיין רוצים למצוא עוד יותר חדשנות. למדנו גם ששיתוף פעולה ניתן לביצוע במסגרת העבודה שלנו מכל מקום ובכל מקום – כשירות, באמצעות הענן, והקורונה לימדה אותנו שאפשר בהחלט לעשות פגישות עבודה גם כשאתה נמצא בבית, אבל העולם ההיברידי הוא לא כזה פשוט למימוש, למרות שכאורה זה קורה כל כך מהר", כך אמר בסוף השבוע שעבר חיים פינטו, מנכ"ל אזור EMEA בסיסקו (Cisco).

חיים פינטו, מנכ"ל אזור EMEA בסיסקו

חיים פינטו, מנכ"ל אזור EMEA בסיסקו. צילום: ניב קנטור

פינטו אמר את הדברים בכנס המולטימדיה AVTLV 2023 של אנשים ומחשבים ואתר הידע בתחום תשתית ופתרונות המולטימדיה AVmaster. הכנס נערך בפני מקצוענים רבים, שהגיעו לאירוע שנערך באולמי לאגו בראשון לציון, ופינטו התייחס בדבריו לכך שהעבודה ההיברידית היא כיום, למעשה, מפתח להצלחה.

"אני צריך לבנות לאנשים את הפלטפורמה שבאמת מאפשרת את זה, לעבוד באופן היברידי. בהרבה מאוד ארגונים רוצים שהאנשים כן יגיעו אמנם לעבודה במשרד, מסיבות רבות, אבל מבינים שבכל זאת צריך לספק את הכלים שהם יוכלו לעבוד מכל מקום בדיוק אותו דבר, ובנוחות", הוא אמר.

לטענתו, כשרוצים למדוד האם סביבת העבודה ההיברידית הארגונית מצליחה לספק את הדרישות עבור שוק העבודה המודרני יש לבדוק את רמת ההנאה מהחוויה. "המדד המרכזי הוא לספק לעובדים חוויית עבודה נוחה, ותרשו לי להשתמש במילה כיף. זה אומר שאם אני רוצה שהם גם יגיעו למשרד, אני צריך לדאוג שזה יהיה מהנה, אפילו יותר מלשבת בבתי קפה ולעבוד – ובסופו דבר, אנשים אוהבים להיפגש אחד עם השני. הארגונים רוצים שהעובדים יתחילו לחזור יותר למקום העבודה הפיזי מעוד סיבה – 'תקרת הזכוכית של שיחות הווידיאו' הוא מושג שנקבע באקדמיה והוא אומר שאם תעבוד רק מרחוק – לא תצליח למצות את התפקיד שלך בהיבט הארגוני, ומתישהו תפסיק להתקדם", אמר פינטו.

חמ"ל עירוני מבוסס אמצעי AV

אייל ברכה, סגן מנהל אגף מערכות מידע בעיריית רמת גן, הציג את העבודה שביצעה העירייה בחודשים האחרונים כדי להקים חמ"ל חדש שמבוסס על אמצעי AV בכל פינה, ומבוסס על מערכת שמאפשרת תפעול קל שלה.

"יש לנו כעת 11 חדרי מכלול, שפזורים על שתי קומות, עם ממשקי בקרה מלאים מבוססי AV, וכל מה שרואים בכל מכלול הוא את התקני הקצה בלבד, נקי ומסודר. מעבר לכך יש גם חדר מרכזי, עם קיר מסכים ענק, וכל המכלולים מוצגים בשולחן המרכזי עם ערוצי תקשורת פנימיים עצמאיים", הוא סיפר. "יש ורסטיליות של 360 מעלות מקצה לקצה. בחרנו במוצר של קרמר עם מערכת AVoIP מלאה, כשתפיסת ההפעלה והתכנון היא של העירייה, וסלקום הייתה הספק מטעם העירייה שהיה אחראי לשימוש, כשחברת B2BEAT נבחרה כאינטגרטור. שלושה חודשים של עבודת אינטגרציה מאומצת – והמקום כבר נמסר לידינו, ואני יכול לומר לכם שהשארנו הרבה בכירים בעירייה פעורי פה".

ברכה הוסיף, כי המכלול, שכאמור מבוסס כולו על תקשורת VoIP כדי שניתן יהיה להמשיך לתפקד גם במקרה של נפילת מערכת התקשורת הראשית בעיר, מקבל מידע מ-30 מקורות ומציג אותם בהתאם במכלולים. "כיום, מנהלי המכלול יושבים במכלול שלהם, לא צריכים לקום, ואני יכול בלחיצת כפתור להעביר את המסך של כל מכלול לשולחן המרכזי, כשראש העיר לוקח שליטה על המסך, ובנוסף אני יכול גם, בלחיצת כפתור, לעבור, לדוגמה, לפייסבוק לייב ככדי שראש העיר יוכל להוציא הצהרה לתושבי העיר ולספק הנחיות במקרה חירום", הוא ציין.

חשוב: פטנטים, זכויות יוצרים, סימני מסחר וסודות מסחריים

עוד" אביב אילון, מומחה מוכר בדיני אינטרנט וסייבר, התייחס בדבריו לכך, שגם מנהלי AV צריכים לשים לב שלא להיקלע לבעיות של זכויות יוצרים. "בסוף כולנו נמצא את עצמנו בתביעה אישית נגד הארגון, או ייצוגית, גם בגלל שאנחנו נמצאים בעידן האינטרנט. כך, לדוגמה, אתם חייבים להכיר, גם אם לא באופן מלא, את כל מה שקשור לפטנטים, זכויות יוצרים, סימני מסחר וסודות מסחריים, וגם מעבר לישראל, בהתאם לאמנות בינלאומיות – ולא משנה אם אתם משתמשים, או מנהלים או טכנולוגיים. צריכים להכיר אותם בארגון, וגם אם לא אתם באופן אישי, אז עורך הדין שאתם צריכים לפנות אליו כדי שילמד את החומר ויוודא אם אינכם מפירים זכויות בפיתוח/יצירה שלכם, ודרך אגב גם בהיבט של האחסון בענן אתם חייבים לדעת מה הן הזכויות", הוא הסביר.

עו''ד אביב אילון, מומחה לדיני אינטרנט וסייבר.

עו"ד אביב אילון, מומחה לדיני אינטרנט וסייבר. צילום: ניב קנטור

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמת גני

    כל הכבוד לראש העיר מר כרמל שאמה הכהן על העשייה הגדולה בשנים האחרונה

אירועים קרובים