אינטל החליטה לדחות ולבטל מעבדים ייעודיים ל-AI

הדור הבא של המעבדים הגרפיים לשרתים, ליישומי בינה מלאכותית ולמחשוב עתיר ביצועים, שהיו אמורים להיות מוכרזים בשנה הקרובה – יושק מתישהו ב-2025 ● אינטל: "זה תואם את ציפיות הלקוחות לגבי הצגת מוצרים חדשים"

מבצעת שינויים במבנה החברה. אינטל.

אינטל משנה את מפת הדרכים של השבבים הגרפיים לשוק המחשבים עתירי הביצועים. במכתב פתוח שפורסם בבלוג הרשמי של החברה הודיע ג'ק מקווי, סגן נשיא תאגידי ומנכ"ל קבוצת ה-AXG – קבוצת המערכות והגרפיקה המואצות של החברה – כי החברה עוברת למפת דרכים חדשה של מוצרי הקבוצה ולפיה היא תשחרר שבבים חדשים אחת לשנתיים.

בעקבות ההחלטה, אינטל שולחת לתהום הנשייה את כל העבודה על מה שאמור היה להיות הדור הבא של המעבדים הגרפיים לשרתים, ליישומי בינה מלאכותית ולמחשבים עתירי ביצועים, Rialto Bridge – שעליו הכריזה בשנה שעברה. מעבדים אלו במשפחת ה-Max Series היו אמורים להיות מוכרזים כבר במהלך השנה הקרובה. במקום זאת היא תדלג אל Flacon Shores עם יעד השקה שעומד על מתישהו ב-2025.

לפי אינטל, שבבי ה-Rialto Bridge אמורים היו לספק שיפור הדרגתי בלבד לדור הנוכחי, Ponte Vecchio, שהם השבבים הגרפיים הראשונים של אינטל שמיועדים לשרתים, למחשוב עתיר ביצועים ועם דגמים להרצת תרחישי בינה מלאכותית. שבבים אלו סבלו גם הם מעיכובים משמעותיים מאוד עד שהושקו בפועל.

לא רק משפחת השבבים Max Series, אלא גם משפחת כרטיסי התצוגה Flex. הדור הנוכחי של הכרטיסים הללו היה אמור להיות מבוסס על ארכיטקטורת Xe-HPG משודרגת וזכה לכינוי Lancaster Sound, וגם במקרה הזה אינטל עוברת למפת דרכים של כרטיס חדש פעם בשנתיים, לפחות עד הודעה חדשה. הדור הבא יהיה Melville Sound שאמור, לפי מקווי, להציע שיפורים ארכיטקטוניים הרבה יותר משמעותיים.

מקווי הוסיף, כי ההחלטה נובעת, לפחות בחלקה, ממשוב שקיבלה אינטל מהלקוחות של קבוצת ה-AXG. "מתוך מטרה לאפשר ללקוחות את מרב ההחזר על ההשקעה, נעבור לקדנציה של שנתיים עבור השבבים הגרפיים לדטה סנטרים. זה תואם את ציפיות הלקוחות לגבי הצגת מוצרים חדשים ומאפשר להם זמן לפתח את האקוסיסטם שלהם", הוא כתב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    כשחצי מהחברה הם diversity hire ככה זה נראה

אירועים קרובים