"הענן דופק בדלת – והמנמ"רים נדרשים להתייחס אליו"

"מחשוב הענן הפך להכרח, אולם המעבר אליו כרוך בעלויות מורכבות, ולארגונים רבים יש תשתיות שלא בנויות למעבר אליו או אפליקציות שדורשות התאמה", אמר משה שובה, סמנכ''ל הטכנולוגיות של דל ישראל

משה שובה, סמנכ''ל הטכנולוגיות של דל ישראל.

"מחשוב הענן הפך להכרח. אולם, המעבר לענן כרוך בעלויות מורכבות, ולארגונים רבים יש תשתיות מונוליטיות שלא בנויות אליו או אפליקציות מסורתיות שדורשות התאמה במעבר. הענן דופק בדלת של כל מנמ"ר ומנמ"רית, וכולם נדרשים 'לתת את הנתח' שלהם לקלאוד – מי ברצון ומי בשל דרישת הנהלה", כך אמר משה שובה, סמנכ"ל הטכנולוגיות של דל ישראל.

שובה ציטט מחקר של דלויט שלפיו כ-85% מהארגונים עברו לעבוד בתצורת מחשוב ענן, עם עבודה מול לפחות שני עננים ציבוריים. נתון נוסף מראה שכחמישית מהארגונים נמצאים בחמישה עננים שונים. "מצב זה, שבו חלק מתשתיות הפיתוח נמצאות בענן של אמזון והאחרות בזה של מיקרוסופט, למשל, יוצר אתגרים של מורכבות וניהול", אמר. "התהליכים הם מונוליטיים ואינם אוטומטיים, והאתגר הוא לעשות אותם כאלה. אתגר נוסף מגיע מהבחירות של המנמ"ר: אין יצרן אחד שיש לו את 'הטוב מכל העולמות' (בסט אוף בריד), ולכן עליו לפעול בכמה עננים", אמר שובה. "אתגר נוסף", ציין, "נובע מהעובדה שארגונים רבים החלו במימוש אסטרטגיה של ענן תחילה, כי הוא מביא לצמצום עלויות התפעול ומאפשר לארגונים להתקדם ולפעול מהר. אלא שבפועל הסתבר שהמעבר כרוך בעלויות שמכבידות על הארגון, וכדי לענות על הצורך לפעול בסביבת העבודה ההיברידית נדרש מודל IT היברידי".

לדברי שובה, "ארגונים שכבר עשו הגירה שכזו והחלו לפעול בגישה היברידית דיווחו על חיסכון משמעותי בעלויות. על אף שלענן הציבורי יש יתרונות רבים, מנמ"רים רבים מבינים שהוא לא בהכרח הפתרון הרצוי לכל מצב. החלק הארי של הארגונים מחפשים פתרון שישלב בין זריזות הענן הציבורי והגמישות לבחור את הענן המתאים, פרטי או ציבורי, עבור כל עומס עבודה. זאת, תוך מיטוב העלויות ותכנות מדויק של ההוצאות".

תשתית APEX

"המענה לרוב האתגרים הללו הוא תשתית APEX – שירות וטכנולוגיה משולבים", אמר שובה. "השירות הוא צריכה ב-'סגנון' של ענן, משמע – תשלום מבוסס צריכה בפועל, עבור כלל סוגי העבודה: און-פרם, אירוח והעננים לסוגיהם. אנחנו מציעים לארגונים פלטפורמה שמשלבת את פישוט הפעילות עם גמישות ויכולת בקרה אמיתית. כך ניתן לנהל סביבה מרובת עננים באופן אחוד ומרכזי".

הוא הסביר ש-"המודל מציע פתרונות מנוהלים, מבוססי ענן ומותאמים אישית. תשתית APEX נפרסת בחצר הלקוח ויש אפשרות של יצירת סביבה שמופעלת על ידינו. בדרך זו, המנמ"ר.ית מנהל את המשאבים באמצעות פורטל ניהול והלקוחות משלמים רק על מה שהם צורכים. כך, ארגונים מקבלים ערך משמעותי – בשל הפעלת ארכיטקטורה מקומית, במודל תשלום גמיש, עם יכולת לבנות סביבות בעלות פונקציונליות חזקה, לצד שירותים מנוהלים של טכנולוגיות".

"השירות שאנחנו מציעים מתבסס על קטלוג שמאפשר בקרה, פשטות ואג'יליות, לצד שליטה בתפעול ובהוצאות, תוך ניהול מבוסס הקצאת משאבי IT חכמה, עם מעקב אחרי הצריכה בפועל. אנחנו משיגים זאת תוך כדי שיתוף פעולה הדוק עם אינטל – לאספקת פתרונות אג'יליים לארגונים שמקדימים לאמץ טכנולוגיות חדשות. כך ניתן להציג הרבה יותר טכנולוגיות חדשניות, ובתוך זמן קצר, להרחיב את קיבולת ה-IT במהירות ולספק משאבים בהתאם לדרישות העסקיות והפיתוחיות, שמשתנות ללא הרף. אחד היתרונות הגדולים שאנחנו מציעים הוא במענה מבוסס חיזוי, שצופה את ההוצאות מראש", ציין שובה.

"השירות יופעל בישראל בשבועות הקרובים, עם כמה אפשרויות להפעלת המודל, כשאחת מהן היא הפקדת הניהול ברשותנו, בעוד המנמ"ר מתפעל את הסביבה ומכניס עוד שירותים לפי צורכי הארגון. עבודה במודל זה מפשטת את העיסוק בתשתיות ומשחררת אנשים לעסוק בליבה העסקית של הארגון. אנחנו מציעים שני יתרונות מרכזיים: הטמעה פשוטה יותר בהשוואה למעבר לענן עצמו וצמצום ההוצאות התפעוליות. עד סוף 2023 כבר יהיה לנו מגוון לקוחות בישראל שיעבדו במודל זה – מהם ארגונים גדולים ומוכרים", אמר.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פנינה קשקש

    משה אמר דברי טעם ! אין עליך חכם , נותן פתרונות מעשיים תוך חסכון כלכלי ! אלוף !דל נהנים מממך וגם אנחנו

  2. אורי

    לארגונים גדולים עם תשתית קיימת זה ביזבוז כסף

אירועים קרובים