"לממש מפת דרכים לפי צורכי הארגון – ולא ספק ה-IT"

לואיס מריוטו, סגן נשיא בכיר ללקוחות סאפ ברימיני סטריט, סיפר על תפיסת "ERP מרוכב" - Composable ERP, גישה מודולרית, שנועדה להתאים את מערך המחשוב הארגוני ליעדים העסקיים

לואיס מריוטו, סגן נשיא בכיר ללקוחות סאפ (SAP), רימיני סטריט.

"ארגונים נדרשים להיערך ולממש מפת דרכים טכנולוגית, באופן שה-IT יסייע לצורכיהם העסקיים. מנמ"רים.יות צריכים להתוות את הדרך החכמה והנכונה עבור עתיד הארגון ובבואם לעשות זאת – עליהם לפעול לפי היעדים, הטכני והעסקי, של הארגון – ולא לפי מפת הדרכים של ספק ה-IT", כך אמר לואיס מריוטו, סגן נשיא בכיר ללקוחות סאפ (SAP), רימיני סטריט (Rimini Street).

מריוטו היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נשא את הכותרת "בניית מפת דרכים שהמניע שלה הוא עסקי", והוא נערך היום (ב') במלון הרודס בהרצליה.

מריוטו אמר, כי "סאפ הודיעה בעבר, כי ב-2027 תסתיים התמיכה של יישומי הליבה שלה בשתי מערכות ERP – ECC גרסה 6, ו- Business Suiteגרסה 7. כך, ארגונים רבים ניצבים בצומת דרכים: מה הלאה? האם עליהם לשנות את זהות מערכת ה-ERP שלהם? האם להשאירה אבל להגר לענן? מנגד, סאפ דוחפת את הלקוחות לעבור ל-S/4HANA, ולעבור מעבודה של רישוי מסורתי למנוי. כך, מנמ"רים מוצאים עצמם נדרשים לקבל החלטות, ובלא דיחוי".

מריוטו ציטט נתונים ממחקר של גרטנר, ממנו עולה, כי מערכת ה-ERP של סאפ מוטמעת בכ-50 אלף לקוחות ארגוניים. לכ-35 אלף מהם יש מערכת רבת שנים, ECC. מתוכם, 70% מהם טרם החלו במעבר ל-HANA. רק אלפים בודדים מאלה שעברו ל-HANA, עברו לענן. "כך", אמר, "שאר עשרות אלפי הלקוחות ניצבים מול שאלת המיליון דולר: להישאר עם המערכת הקיימת, למרות המורכבות הטכנולוגית ועלויות ההדרכה והרישוי – כדי לנצל את השקעות העבר? להגר, חלקית או מלא – לענן? ואם כן, האם לעשות זאת עצמאית או בתמיכת סאפ, עם תכנית RISE? ואולי בכלל להחליף מערכת ERP?".

"כל לקוח ארגוני רוצה למטב את ההוצאות שלו על ה-IT, ולהביא לפישוט המורכבות של המערכות", הסביר, "ומנגד, ארגונים רוצים לבנות חוסן מול חוסר יציבות גלובלית. המענה הוא במימוש תפיסה המכונה 'ERP מרוכב' – Composable ERP, גישה מודולרית, שנועדה להתאים את מערך המחשוב הארגוני ליעדים העסקיים. הגישה שלנו עונה לכמה אתגרים במקביל: שימור הוצאות העבר, מענה מיידי ולא ארוך טווח, הפניית המשאבים שהתפנו לטובת חדשנות, ולא לתחזוקה השוטפת".

"ערכנו פרויקט שכזה אצל Green Cargo – חברת לוגיסטיקה שוודית בבעלות ממשלתית, המובילה סוגים שונים של סחורות ברכבת", אמר מריוטו. "הייתה להם מערכת ERP בגרסת ECC. סאפ המליצו על שדרוג, אולם הם סירבו לעשות זאת, כי זה היה כרוך בעלויות ומורכבויות גדולות. הם אימצו את גישת ERP מרוכב, שבמסגרתה ליבת המערכת נותרה בדטה סנטר, והחידושים נעשו בקצוות. כך, יש לאנשי ה-IT יכולת לבחור בכל רגע נתון מה, מתי וכמה – להעביר לענן. ככלל, הישן נותר בקרקע, והחדש עולה כברירת מחדל לענן. בדרך זו הם חסכו מיליוני יורו בשנה, שהופנו להזרקת חדשנות. מנמ"ר החברה אף הוכרז כ'מנמ"ר השנה' ל-2022, בשל הפרויקט החדשני".

"מנמ"רים.יות נדרשים לפתח גמישות וחדשנות מבוססות IT, שתאפשרנה להם.ן לסייע לארגון לערוך התאמות מהירות לשינויים ולהיות תחרותיים יותר", סיכם מריוטו, "ואנו מסייעים להם לממש יעד זה עם צמצום הוצאות התפעול, קידום היעדים העסקיים, ובה-בעת – להטמיע חדשנות. בדרך זו אנו מבטלים את התלות של לקוחות ארגוניים במפות הדרכים הטכנולוגיות של סאפ ואורקל, וחוסכים להם תהליכים יקרים, עתירי כוח אדם ובעלי סיכון. אנו מאפשרים לארגונים לשרטט את טכנולוגיות העתיד שלהם עם הבטחה לתמיכה בכל גרסאות ה-ERP, בלא צורך בשדרוג, למשך 10-15 שנים. אנו מאריכים את חיי התוכנה וחוסכים עד 90% מעלויות התפעול על פרויקטי השדרוג שאינם נחוצים".

לאחר שהוצג סיפור לקוח של סלקום, חתמה את המפגש הרצאתו של ד"ר ג'ימי שוורמקוף, מנכ"ל STKI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים