"הבינה המלאכותית תשבש את כלל ענף ה-IT"

ה-AI תעשה מהפכה של ממש, ותאפשר לארגונים לתת מוצרים ושירותים שמותאמים טוב יותר ללקוחות, כמו גם לקצר מאוד את תהליכי קבלת ההחלטות - אמר שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל

שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל.

"הבינה המלאכותית היא לא דבר חדש, אבל בשנים האחרונות היא הגיעה לשלב בשלות שמחולל מהפכה באופן שבו אנחנו פועלים וצורכים טכנולוגיות. השינוי המהותי יקרה בכך שחברות לא יציעו לכל הלקוחות את אותם מוצרים או שירותים, אלא מוצרים ושירותים שמותאמים אישית לכל לקוח. ה-AI תשפר את תהליכי קבלת ההחלטות ותקצר את משכם לזמן הקרוב לאפס. היא לא תהווה עוד רכיב במערך הטכנולוגי הארגוני, אלא תהיה בגדר מהפכה של ממש", כך אמר שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל.

אביב דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית התוכנה, VMware Technology Forum ISRAEL 2023. הכנס התקיים היום (ג') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות נציגים של יותר מ-2,000 לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

"גם ההתאמה האישית של ארגונים ללקוחות היא לא דבר חדש, אבל הבינה המלאכותית קפיץ את התחום קדימה", אמר. "כבר כיום יש מוצרים המותאמים אישית, כמו פוליסת ביטוח לנהג צעיר ותוכניות חיסכון מותאמות ללקוח הבנק. מהר מאוד נקבל שלל שירותים מותאמים אישית, מבוססי AI, למשל בעולמות הרפואה והספורט, עם תוכניות אימונים מותאמות אישית למתעמל".

"הכדור החכם במונדיאל – דוגמה לבשלות של ה-AI"

בדבריו ציין אביב את תחום הבינה הגנרטיבית והסביר שזו "תביא להפצה נרחבת של ה-AI. בינה זו כבר לא תהיה נכס בלעדי של מדעני הנתונים, אלא תהיה שייכת לכולנו: כמשתמשי מטא, נפעל בזירת מסחר של ממש, אנשים ישתמשו בכסף פיזי על מנת לקנות טוקן וירטואלי, שבאמצעותו הם ירכשו מוצרים וירטואליים. כך תיווצר כלכלה חלופית וירטואלית. זה מרתק".

כדור ה-Al Rihla החכם של אדידס במונדיאל שהתקיים באחרונה בקטאר.

כדור ה-Al Rihla החכם של אדידס במונדיאל שהתקיים באחרונה בקטאר. צילום: BigStock

"המונדיאל שנערך באחרונה בקטאר הוא דוגמה לבשלות שאליה הגיעה הבינה המלאכותית. גולת הכותרת הטכנולוגית במשחקים הייתה הכדור החכם: יש בו שבב שייצר 500 נתונים בכל שנייה. כך אפשר היה לנהל ולשפוט משחקים באופן חכם ומדויק, כמו גם להפיק את המרב מהשחקנים", אמר אביב.

לדבריו, "על מנת לממש את החזון הנהדר הזה יש לטפל בכמה חסמים טכנולוגיים: רמת המוכנות של ארגונים לטכנולוגיות הללו; כמות האפליקציות המסורתיות; היכולת לעבודה בסביבה מרובת עננים; ההלימה לרגולציות; אתגרי הגנת הסייבר; הרישות ואיזון העומסים; והשאיפה להיות רווחיים למרות הצורך במימוש טרנספורמציה דיגיטלית".

לסיכום הוא ציין ש-"האתגר שניצב לפתחנו מצוי ביכולת לצרוך ולספק שירותים, שיכללו מרכיבי AI, לטובת התייעלות, חיסכון והתאמה אישית ללקוחות – ולעשות זאת בכל סביבת IT, מקומית, ענן פרטי, אירוח ועננים ציבוריים, תוך פישוט התהליכים ומענה מאובטח. משימתנו היא לספק תשתית אמינה על מנת שהארגונים יטפלו בחדשנות שלהם וייצרו מנועי צמיחה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    יופי של עבודה בעיניים אבל אין דבר כזב בינה מלכותית

אירועים קרובים