"ארגונים חיים בכאוס ענני"

ג'ון ווטון, בכיר ב-VMware: "ארגונים מתקשים לשלוט במצאי הנכסים הדיגיטליים החדשים שיש להם" ● מה הפתרון?

"המנמ"רים והמנמ"ריות ניצבים מול שלל אתגרים, ולא רק טכנולוגיים – החל מעבודה מרוחקת בעידן הפוסט קורונה, עבור במעבר לענן וכלה בטרנספורמציה הדיגיטלית. כך, מרוב ריבוי של נתונים וטכנולוגיות בענן, ארגונים חיים במצב של כאוס ענני, והם מתקשים לשלוט ולאבטח את הנכסים הדיגיטליים החדשים שיש להם, ויוצרים 'בלגן' ענני", אמר ג'ון ווטון, סמנכ"ל שיווק אזורי של VMware.

ווטון דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית התוכנה, VMware Technology Forum ISRAEL 2023. הכנס התקיים היום (ג') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות נציגים של יותר מ-1,000 לקוחות החברה ושותפיה הישראליים. VMware ישראל השיקה במהלכו, בשיתוף בינת תקשורת מחשבים, תשתית מקומית לניהול מאובטח בסביבה מרובת עננים – "הענן הריבוני הראשון בישראל".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"הגישה שמספקת מענה לכאוס שנוצר היא הענן החכם", ציין וולטון. "ליבת הענן החכם נמצאת באופן שבו נבנות האפליקציות הארגוניות, האם הן ילידיות לענן (קלאוד נייטיב) או לא, ואז עולות עוד שלל שאלות, שכרוכות בסוגיות הניהול והאבטחה המתבקשות. הענן הריבוני עונה לאתגר הניהול, וגם לאתגרי אבטחת מידע והגנת הפרטיות של הנתונים".

תפיסת הענן הריבוני

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ווטון כי "המניע להקמת תשתית הענן הריבוני בישראל – שהוא, כאמור, הראשון בה – הוא העלייה בכלכלת המידע המקומית, כמו גם הסביבה המשתנה של תקנות הרגולציה ביחס להגנה על הנתונים".

לדבריו, "הענן הריבוני הוא תפיסה חדשה, שמאפשרת לארגונים, לרבות כאלה שפועלים בסביבות עתירות רגולציה, כמו מגזרי הפיננסים והבריאות, לעבד ולשמור באופן מאובטח מידע רגיש, תוך הלימה וציות לחוקי המדינה שבה הוא שוכן. כך, בהגדרה, למדינות אחרות אין כל יכולת להשיג גישה לנתונים שנמצאים בענן שכזה, והוא לא כפוף לחוקים שלהן".

ווטון הסביר כי "מימוש תפיסה זו מבטיח שכל תביעה משפטית נגד חברה מקומית תידון בבית משפט במדינה – ולא בחו"ל. בדרך זו, הענן הריבוני מנטרל את החששות של ארגונים מפני חקיקה של מדינות אחרות, שמחייבת אותם לאחסן או לשכפל נתונים בתוך גבולות המדינה, ומגבילה את ניוד הנתונים ושיתופם עם מדינות אחרות, שבהן חלים חוקי הגנת פרטיות ונתונים אחרים".

הוא ציטט מחקר שאותו ערכה VMware עם ואנסון בורן, שממצאיו מעלים, לדבריו, ש-"הריבונות על הנתונים היא אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני ארגונים: 95% מהם הודו כי נושא זה מהווה עבורם מקור לדאגה. המחקר הקיף כ-6,000 ארגונים ברחבי העולם, ונמצא שרבים מהם לא מצליחים לענות על הרגולציה בתחום הריבונות על המידע. אלה מהם שלא מצליחים לציית לרגולציה נאלצים לשלם קנסות בהיקף של מאות מיליוני דולרים, והם סובלים מפגיעה במוניטין של הארגון בשל פגיעה במידע". לדבריו, "ביותר מ-100 מדינות יש חוקים שמגדירים את האופן שבו יש לנהל ולאחסן את הנתונים, ורוב החוקים הללו משתנים כל הזמן".

ניב רז, סמנכ''ל הטכנולוגיות של VMware ישראל.

ניב רז, סמנכ"ל הטכנולוגיות של VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

ניב רז, סמנכ"ל הטכנולוגיות של VMware ישראל, אמר כי "אנחנו מאפשרים לארגונים פשטות בניהול הנכסים הדיגיטליים שלהם, עם שפה אחודה, ללא פשרות על אבטחה ובקרה, ותוך שליטה בעלויות. הענן הריבוני הוא לא רק תשתית טכנולוגית, אלא תפיסה שמאפשרת לארגונים בעלות מלאה על המידע שלהם ונטרול של חששות מהתערבות של מדינות אחרות או איבוד שליטה על המידע שלהם". הוא ציין ש-"המשימה שלנו היא לספק תשתית לצריכה של טכנולוגיות מתקדמות, וכך לאפשר לארגונים להתמקד ביצירת מנועי צמיחה חדשים, מבלי להשקיע משאבים בלמידת טכנולוגיות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים