נוח על משכבך בשלום, Internet Explorer

מיקרוסופט השביתה לצמיתות את דפדפן Internet Explorer ועדכנה את דפדפן ה-Edge החדש שלה כך שיתמוך גם באתרים מבוססי Internet Explorer

מת, לא בטרם עת. אינטרנט אקספלורר

Internet Explorer מת, סופית ובאופן רשמי. מיקרוסופט הודיעה כי השביתה לצמיתות את יישום שולחן העבודה של Internet Explorer 11, שגם התמיכה בו כבר הופסקה, באמצעות עדכון Microsoft Edge בגירסאות מסוימות של Windows 10. המהלך הוא חלק מהמאמצים של החברה להעביר את המשתמשים לדפדפן Edge החדש שלה.

בנוסף, החברה הודיעה כי תסיר את כל ההפניות החזותיות ל-Internet Explorer 11, כמו אייקוני IE11 בתפריט ההתחלה ובשורת המשימות. שינוי זה ייכנס לתוקף, מציינת החברה, עם עדכון האבטחה של Windows, המתוכנן לצאת ב-13 ביוני 2023.

כדי לאפשר למשתמשים לגלוש באתרים שעדיין מבוססים על ה-Explorer, הוסיפה מיקרוסופט מצב IE בדפדפן Edge. "אתרים מסוימים עובדים רק עם Internet Explorer – אתרים אלה עשויים להיות בנויים על טכנולוגיית אינטרנט ישנה יותר ולא לפעול כראוי בעת שימוש בדפדפן מודרני. מתוך הבנה זו, בנינו את Microsoft Edge עם מצב IE", כותבת החברה בבלוג שלה. במעבר מ-Explorer ל-Edge יתווסף לחצן "טען מחדש במצב IE" בסרגל הכלים של Edge. עבור אתרים שדורשים Internet Explorer, המשתמש יכול פשוט ללחוץ על כפתור מצב IE כדי לפתוח את הדף במצב IE. בנוסף, Edge ישאל את המשתמש אם הוא רוצה שהדף ייפתח במצב IE בפעם הבאה באופן אוטומטי, וגם יבצע בדיקה מדי 30 יום כדי לוודא שהוא עדיין זקוק למצב IE עבור האתר. "ככל שיותר ויותר אתרים מתעדכנים לסטנדרטים מודרניים, המשתמשים יצטרכו להשתמש פחות במצב IE ובמנוע העיבוד המודרני יותר", כותבת מיקרוסופט.

מיקרוסופט ממליצה לא להסיר את התקנת Internet Explorer מהמערכת. הסיבה לכך היא, שמצב IE מסתמך על Internet Explorer כדי לתפקד. הסרת ההתקנה של IE תוביל לכך שמצב IE לא יעבוד יותר בדפדפן Edge.

לזכרו של Internet Explorer נציין, כי בתקופה מסוימת בעבר, ה-Explorer של מיקרוסופט היה הדפדפן ששלט ב-95% משוק הדפדפנים, אך ימי הזוהר שלו חלפו כשדפדפנים אחרים, בעיקר ה-Chrome של גוגל, הלכו ותפסו נתחים גדולים מהשוק, ובשנים האחרונות עברה מיקרוסופט לדפדפן ה-Edge, שבאחרונה זוכה לעניין לאחר ששולב בו מנוע החיפוש Bing ששודרג עם יכולות ה-AI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים