החלו הפיטורים בגוגל ישראל: עשרות עובדים הוזמנו לשימוע

ההזמנות לשימוע החלו להישלח אתמול (ב') והמהלך ימשיך בימים הקרובים ● נראה כי כמו במקומות אחרים בעולם, שיעור המפוטרים יעמוד על 6% מכוח האדם של גוגל בישראל

משרדי גוגל בתל אביב.

עשרות עובדים בגוגל ישראל מוזמנים בימים אלה לשימוע לפני פיטורים, כחלק מהגל הגדול שמבצעת החברה. ההזמנות לשימוע החלו להישלח לעובדים בפעילות המקומית של החברה אתמול (ב') והמהלך יימשך בימים הקרובים.

גוגל ישראל הוקמה ב-2005 והיא חברה בת של גוגל העולמית. החברה מפעילה בישראל מרכז מו"פ, בהנהלתו של פרופ' יוסי מטיאס, פעילות של זרוע הסטארט-אפים שלה, Google for Startups, וכן את הפעילות של ווייז, שנרכשה על ידה. הפיטורים בה הם חלק ממהלך של פיטורי 6% מכוח האדם שלה, או 12 אלף עובדים, והם באים על אף הצמיחה שגוגל חוותה מאז הקורונה. לא ברור מהו המספר המדויק של המפוטרים בישראל, אולם נראה כי הוא יהיה בשיעור דומה לזה שבכלל העולם.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, שלח את הודעת הפיטורים לעובדים הרלוונטיים בארצות הברית במייל. לעומת זאת, בישראל, בגלל חוקי העבודה המקומיים, תתקיים לכל עובד שיחת שימוע לפני פיטורים.

במייל כללי ששלח פיצ'אי לעובדי גוגל עם ההודעה על הפיטורים הוא ציין כי "זה אומר להיפרד מכמה אנשים מוכשרים להפליא, שעבדנו קשה כדי להעסיק, ואהבנו לעבוד איתם. אני מצטער מאוד על כך. העובדה שהשינויים האלה ישפיעו על חייהם של גוגלרים (הכינוי של עובדי גוגל – י"ה) מכבידה עליי מאוד, ואני לוקח אחריות מלאה על ההחלטות שהובילו אותנו לכאן". המנכ"ל אף ציין שאכן, החברה חוותה צמיחה דרמטית בשנתיים האחרונות, אך לדבריו, "העסקנו (שכרנו עובדים חדשים – י"ה) למציאות כלכלית שונה מזו שאנחנו מתמודדים איתה כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים