מחקר: רק 10% מהארגונים שעברו לענן ניצלו את יתרונותיו במלואם

לפי PwC, בעוד שהמעבר לענן בקרב ארגונים ממשיך לעלות, רק מעטים מהם מנצלים את מלוא הפוטנציאל שלו

יש להם גם היבטים משפטיים מורכבים. שירותי הענן.

בעוד שאימוץ טכנולוגיות הענן בקרב ארגונים ברחבי העולם ממשיך לעלות, הרי שרק חלק קטן מהם ניצלו את מלוא היתרונות הגלומים במעבר אליו – כך על פי מחקר שפורסם באחרונה על ידי PwC.

המחקר, שנערך בקרב יותר מ-1,000 מנהלים עסקיים, העלה כי 8% מהארגונים אימצו טכנולוגיית ענן ברוב או בכל חלקי הארגון שלהם, אולם רק 10% מהם ניצלו באופן מלא את הפוטנציאל הגלום בו לטובת שיפורים תפעוליים ושאר היתרונות שיש בעבודה בדרך זו.

חוקרי PwC כינו את מיעוט זה של ארגונים "מופעלי ענן", או מבוססי ענן, וציינו שהם אלה שקצרו את הפירות של תהליך המעבר אליו. ארגונים אלה נמצאו בסבירות הגבוהה פי ארבעה לדווח שהם התמודדו בהצלחה עם המחסומים הקיימים, במגוון תחומים, ברקע פרויקטי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. אלה השיגו שיפורים ניכרים בכמה היבטים: החוסן הארגוני, התפוקתיות, קבלת ההחלטות וחיסכון משמעותי בעלויות. לצד ארגונים אלה, רוב הארגונים מצפים לראות צמיחה מתמשכת בהכנסות שלהם, בשיעור של 15% או יותר.

ארבעה תחומים בענן שמניבים ערך מרכזי לארגונים

חוקרי PwC זיהו ארבעה תחומים שמניבים ערך מרכזי לארגונים, כך שניתן להבחין באופן מובהק בין ארגונים שמימשו באופן מוחלט את היתרונות שבענן לבין אלה שעושים זאת באופן חלקי בלבד.

ההיבט הראשון הוא בניית גישה הוליסטית לענן. החוקרים הסבירו שהארגונים שישכילו לאמץ אותה יוכלו לקדם את עסקיהם מעבר להעברת עומסי עבודה ומודרניזציה של נכסי IT אל עבר פיתוח מקורי בענן. 70% מהארגונים הללו אימצו גישה משולבת, המתמקדת ביישום ש-"מייצג את הממד העסקי החזק ביותר למטרותיהם. לחברות מבוססות ענן יש סבירות גבוהה כמעט פי ארבעה מחברות אחרות לשמור על המיקוד האסטרטגי הנוכחי שלהן".

עוד ציינו אנשי PwC כי "שיתוף הפעולה של חברי ההנהלה בארגון מהווה גורם מפתח להצלחה בחברות מבוססות ענן. בחברות שכאלה, המנמ"רים מסונכרנים עם המובילים העסקיים, הם מנפיקים את החזון באופן מתואם, ולכן, לפרויקטי טרנספורמציה בענן יהיו סיכויים גבוהים יותר להצליח".

כמו כן, המחקר מצא שבחברות מבוססות ענן יש קשר הדוק יותר בין גופי ה-IT ומשאבי האנוש לציידי הכישרונות, כך שהארגון מבטיח שיש לו את העובדים בעלי הכישורים המתאימים למימוש הפרויקטים, ובאופן יעיל.

לפי חוקרי PwC, "מנהלים בחברות מבוססות ענן מבינים את חשיבותם של הנתונים ואת העובדה שהנתונים נמצאים בלב מאמצי הטרנספורמציה". על פי המחקר, ל-88% מהארגונים מבוססי הענן יש אסטרטגיית נתונים רשמית וכלל ארגונית, בהשוואה ל-59% בלבד בקרב חברות אחרות. אותם ארגונים שהתמקדו בנתונים כי הבינו את חשיבותם "יכולים היו לפתח ארכיטקטורה יעילה יותר, כדי להפוך לארגון המונע על ידי נתונים", נכתב.

שני הממדים הנוספים הם "הרצון בממשל IT בענן, בבקרות ענן רשמיות ומובהקות", וההבנה כי יש לשים דגש על הבטי הגנת הסייבר, הבטחת הפרטיות ואבטחת מידע – כדי לצמצם את הסיכונים הפוטנציאליים שיש בביצוע פרויקט טרנספורמציה דיגיטלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים