גוגל מבקשת מעובדיה לבדוק פיתוחים שיתחרו ב-ChatGPT

כדי להתמודד עם התחרות הגדולה מבית OpenAI - והספונספרית שלה מיקרוסופט - נבחן למשל הצ'טבוט Apprentice Bard ועוד מוצרים מבוססי LaMDA ● גם עיצוב מחודש של כלי החיפוש, בחיזוק צ'אטבוט - נבדק

בודקת מוצרים מבוססי LaMDA כמענה להצלחת ChatGPT. גוגל.

מאז ש-OpenAI – והספונספרית העיקרית שלה מיקרוסופט – השיקו את כלי ה-AI המגה-מתקדם ChatGPT, גוגל מבינה שהיא נותרה בינתיים מאחור ועלולה להפסיד במירוץ הבינה המלאכותית ואולי בעקבות כך – להפסיד הכל. בעקבות זאת נודע באחרונה כי החברה בוחנת מוצרי צ'אט חדשים, המופעלים על ידי בינה מלאכותית, בכוונה מסתמנת להשקתם לתועלת הגולשים בעתיד. בין המוצרים שנבדקים בחברה – צ'אטבוט חדש ודרך אפשרית לשלב אותו במנוע החיפוש הפופולרי של גוגל, כך על פי דיווחי מקורות ומסמכים פנימיים שאליהם נחשפה CNBC.

לפי הדיווח, גוגל מטילה על עובדים כעת משימות לבדוק מספר פתרונות צ'אט מבוססי בינה מלאכותית.

בין השאר בודקים העובדים את יכולות הכלי המכונה Apprentice Bard, שהוא צ'אטבוט חכם מבית גוגל, שיודע לענות על שאלות ולנסח תכנים, ממש בדומה ל-ChatGPT של OpenAI. לפי העדויות, החברה בודקת גם את האפשרות לשלב את הכלי בהמשך במנוע החיפוש שלה. בנוסף דווח כי יחידת מוצר נוספת בחנה עיצוב שולחן עבודה חדש, שיתאים כדי לספק שירות חיפוש במתכונת חדשה של שאלות ותשובות.

גוגל תתחרה גם בו? שירות Azure OpenAI.

גוגל תתחרה גם בו? שירות Azure OpenAI. צילום: לכידת מסך מאתר מיקרוסופט

בדיקות אלו החלו לאור חששות שהביעו עובדים לגבי היתרון שחברות אחרות צוברות במגזר הבינה המלאכותית, כשבעיקר על הכוונת OpenAI, שכאמור, זכתה בתמיכה מאסיבית של מיקרוסופט.

מיקרוסופט – הנחשבת כאחת מענקיות הטק המובילות בעולם ושהיא כמובן מתחרה של גוגל בכמה אפיקים – בישרה בשבוע שעבר בפוסט שעלה בבלוג שלה, על השקעת ענק ב-OpenAI.

הסכום המדויק שענקית התוכנה השקיעה לא פורסם, אך מוערך בכ-10 מיליארד דולר. השותפות ההדוקה הזו, כך לפי אנליסטים, עשויה לספק למיקרוסופט יתרון עצום על פני גוגל בתחום החיפוש, שכן ChatGPT ישולב לתוך מנוע החיפוש שלה בינג (Bing).

כמו כן החידושים איפשרו כבר לענקית מרדמונד להציע ללקוחותיה את שירות Azure OpenAI של מיקרוסופט, שהושק ב-17 בינואר הנוכחי. שירות חדשני זה עתיד לאפשר למפתחים לבנות יישומי AI מתקדמים, באמצעות גישה ישירה למודלים של OpenAI, המגובים ביכולות Azure ברמה ארגונית ובתשתית וכלים מותאמים לבינה מלאכותית.

אתמול (ד') דיווחנו כי פול בוכהייט, היוצר של ג'ימייל וגוגלר בכיר מימי ראשית החברה, סבור שגוגל תחוסל בתוך שנתיים בגלל ChatGPT. הוא טוען שהחברה לא עמדה בקצב מירוץ ה-AI, ולכן תאבד את יכולות החיפוש שלה, שהן עיקר מטה לחמה.

מאיים על גוגל. ChatGPT, שפותח בידי מעבדת המחקר OpenAI.

מאיים על גוגל. ChatGPT, שפותח בידי מעבדת המחקר OpenAI. צילום: לכידת מסך מאתר OpenAI

מאמץ לספק תחרות עם יתרונות טכנולוגיים

אם נחזור לניסיונות של הענקית ממאונטיין וויו להתמודד עם "הצרה" ששמה ChatGPT – כפי שאמרנו, את Apprentice Bard של גוגל אפשר לשאול שאלות וכתוצאה מכך לקבל תשובות מפורטות ומנוסחות כאילו הגיעו מבן אנוש. מוצר זה משתמש במודל השפה בעבור שיחות שפיתחה גוגל, ששמו LaMDA (ר"ת Language Model for Dialogue Applications), כשעל פי הכתוב במסמכים שהגיעו לידי CNBC, החברה ביקשה מעובדים "לתעדף עבודה, בתגובה ל-ChatGPT".

ואולם מסתמן שאפשר שהצלתה של גוגל תגיע בעיקר משום ש-Apprentice Bard הוא כלי שכולל תכונות שאין ל-ChatGPT.

מסת הנתונים האינסופית שסרק ChatGPT מוגבלת ומתבססת על דטה שנאגר עד 2021 בלבד, מה שאומר שהכלי לא יכול לענות על שאלות עדכניות. ואולם, על פי דוגמאות שנראו על ידי CNBC, בכלי החדש של גוגל מאידך התשובות יכולות לכלול אירועים אחרונים. לדוגמה, כשנשאל הכלי האם גוגל תבצע פיטורים נוספים ב-2023, הוא ענה כי "זה לא סביר", מכיוון ש"פיטורים נעשים בדרך כלל כדי לצמצם עלויות, אבל החברה מצליחה מבחינה כלכלית", ולאחר מכן המשיך וסיפק מידע עכשווי על ההכנסות האחרונות של החברה.

המקורות אמרו שצוותי גוגל בודקים גם צ'אטבוט בגרסת בטא של LaMDA מול ChatGPT, ומשווים תגובות משני כלי ה-AI. כתוצאה מכך, לדבריהם, גילו ש-LaMDA הגיב לעתים נכון יותר מהכלי המדובר המתחרה. עם זאת, בזמנים אחרים, ChatGPT העלה תשובות מורכבות ומעמיקות יותר עבור, למשל, תסריט של סרט שכתב בעצמו.

גוגל מתכננת לשלב בינה מלאכותית בכמה השקות מוצרים עתידיות. לפי דובר החברה, היא מתמקדת זה מכבר בפיתוח והטמעת AI "כדי לשפר את חייהם של אנשים". הדובר אישר את דבר קיומן של הבדיקות הללו ואמר: "אנחנו ממשיכים לבדוק את טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלנו באופן פנימי, כדי לוודא שהיא שימושית ובטוחה, ואנו מקווים לחלוק חוויות נוספות בקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים