סיירן הישראלית פיטרה כמעט את כל עובדיה ושוקלת סגירה

חברת אבטחת הסייבר הודיעה כי "תבחן את כל האפשרויות האסטרטגיות שלה, כולל מכירה או פירוק של הנכסים"

מפטרת וכנראה סוגרת. סיירן.

סיירן (Cyren) הישראלית פיטרה את כמעט כל עובדיה, ושוקלת מה הדרך הנכונה לסגור את עסקיה, כך הודיעה חברת הגנת הסייבר אתמול (ד').

הפיטורים הם של 121 עובדים, המהווים כמעט את כלל עובדי החברה – לדבריה. ספקית אבטחת הסייבר מסרה כי היא בוחנת מכירה או פירוק של הנכסים שלה.

בהודעה לעיתונות מסרה סיירן כי "המזומנים הקיימים ותזרימי המזומנים החזויים מהפעילות לא יספיקו כדי לענות על צרכי ההון החוזר של החברה בטווח הקרוב". ספקית הגנת הסייבר תלתה את מצבה ב"תנאי השוק הנוכחיים והאתגרים הנלווים בגיוס הון נוסף". לפי ההודעה, "החברה ממשיכה לבחון ולהעריך את כל האפשרויות האסטרטגיות שלה".

סיירן לא ציינה את מספר העובדים הכולל שלה, אך חשפה כי הנהלתה "אישרה תוכנית לצמצום כוח העבודה שלה בכ-121 עובדים, המייצגים למעשה את כל כוח העבודה של החברה".

סיירן – חברה עם היסטוריה

עד 2014, סיירן, הנסחרת בנאסד"ק, נקראה קומטאץ' (Commtouch), והיא פיתחה פתרונות אבטחת רשת וסינון דואר אלקטרוני. קומטאץ' נוסדה ב-1991 על ידי אמיר לב, גדעון מנטל ונחום שרפמן. עד 1997 עסקה בפיתוח תוכנות לדואר אלקטרוני, ולאחר מכן סיפקה שירותי אירוח בדואר האלקטרוני. עד ימי בועת הדוט.קום החברה גייסה הון והגדילה את מצבת כוח האדם שלה פי 10, ל-400. ב-2001, לאחר התפוצצות הבועה, החברה פיטרה את מרבית עובדיה, כאשר התחוור שעסקיה אינם רווחיים. ב-2002 עברה החברה לפתח פתרונות אבטחה למניעת חדירת דואר זבל. בעקבות רכישות שעשתה ב-2010 וב-2012, החברה סיפקה טכנולוגיה להגנה מפני רוגלות, סוסים טרויאנים ואיומים נוספים, לצד פתרונות אבטחה כשירות (SecaaS).

ב-2014 שינתה החברה את שמה ל-סיירן. בשנים האחרונות סיירן מיצבה את עצמה כחברה לפתרונות אבטחת סייבר לארגונים, הכוללים אבטחת מייל, אבטחת רשת והגנה מפני מתקפות מתקדמות דוגמת כופרות ופישינג.

ב-2022  החברה מכרה את עסקי אבטחת הדוא"ל שלה תמורת עשרה מיליון דולר. סך גיוסי ההון שלה עומד על 161.6 מיליון דולר. אף שהחברה חוותה צמיחה מועטה, היא רשמה הפסדים. המטה שלה ממוקם במקלין, וירג'יניה ובהרצליה פועל מרכז המו"פ שלה.

מנכ"ל סיירן הוא ברט ג'קסון, מוותיקי תעשיית אבטחת הסייבר, שהצטרף לחברה ב-2019. ג'קסון שימש בעבר כמנכ"ל Digital Reasoning, ניתוח בינה מלאכותית; כמנכ"ל ויו"ר Logi Analytics, Digital Harbor ו-eSecurity; וכמנהל התפעול הראשי של Cybertrust, שנרכשה על ידי וריזון, וכמנכ"ל Axent Technologies שנרכשה על ידי סימנטק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים