RIM: מכשיר הבלקברי החדש הושק בלי פלאש

מכשיר ה-Blackberry Torch 9800 תומך רק בסטנדרט HTML 5 להרצת וידיאו, על אף שהוא כולל גרסה משודרגת של מערכת ההפעלה של החברה ● מ-RIM נמסר, כי התאמת תוכנת הפלאש של אדובי לבלקברי עודנה נמצאת בעבודה

מכשיר ה-Blackberry Torch 9800, ש-RIM השיקה אתמול (ג'), אינו כולל תמיכה בתוכנת פלאש (Flash) של אדובי (Adobe), אלא רק בסטנדרט HTML 5 להרצת וידיאו. זאת, על אף שהוא כולל גרסה משודרגת (6) של מערכת ההפעלה של החברה.

שאנטאנו נאראיין, אמר בראיון באפריל השנה, כי RIM תכלול במכשיריה תמיכה לתוכנת פלאש במחצית השנייה של השנה. באירוע ההשקה שהתקיים אתמול סירבו מנהלי החברה לנקוב בתאריך מסוים שבו יכללו מכשירי הבלקברי תמיכה בפלאש, אולם דובריה אמרו, כי העבודה עם אדובי נמשכת, במטרה למטב את פלטפורמת המולטימדיה של מכשירי RIM.

טיילר לסארד, סגן נשיא לקשרי חוץ ומשקיעים ב-RIM, אמר, כי שתי החברות מנסות להתאים את גרסת 10.1 של פלאש לחומרה של הבלקברי, כך שהמכשיר יספק ביצועים טובים בהעברת נתונים ובאורך חיי הסוללה. "מה שבאמת חשוב הוא לעשות את זה נכון", אמר לסארד. "לתוכנת פלאש יש דרישות חומרה, זיכרון ועיבוד מסוימות מאוד", הוסיף. לדבריו, RIM רוצה להבטיח שכאשר תיכלל הפלאש במערכת ההפעלה, "זה יהיה כמו שצריך. אנחנו לא רוצים לשחרר מכשיר ורק אז לגלות שזה לא עובד כמו שקיווינו".

הוא אף אמר, כי "אנחנו רואים מגמה צומחת לא רק לתוכן אינטרנטי, אלא גם ליישומים, ולא רק למשתמשים פרטיים, אלא גם ליישומים ארגוניים שמתוכננים תוך שימוש בטכנולוגיות שונות של אדובי, כמו פלאש, AIR ואחרות".

RIM ואדובי הודיעו באוקטובר האחרון על כוונתן לכלול את טכנולוגיית הפלאש במכשירי בלקברי, אך ה-Torch 9800 מצטרף לשורת מכשירים שתומכים רק בסטנדרט HTML 5, בהם ה-iPhone. בעוד שמערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) כוללת תמיכה בפלאש, מערכת ההפעלה של ה-iPhone לא תומכת בה – מה שגרם לוויכוחים מתוקשרים בין אפל (Apple) לאדובי. מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, התבטא באחרונה בזלזול על הפלאש וטען שמדובר בתוכנה איטית, מסורבלת וכזו שזוללת כוח סוללה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים