בגלל תוצאות גרועות: אינטל הפסידה שמונה מיליארד דולר בנתח השוק

מניית החברה צנחה ביום ו' ב-6.4%, לאחר שהיא פרסמה תוצאות שפספסו את תחזיות האנליסטים ● אינטל מתמודדת עם תנאי שוק לא טובים, בהם העלאת הריבית והירידה בביקוש למחשבים אישיים

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

אינטל הפסידה שמונה מיליארד דולר בנתח השוק שלה במסחר בוול-סטריט ביום ו', אחרי שבתום המסחר ביום ה' היא פרסמה תוצאות כספיות גרועות. ההכנסות של החברה צנחו ברבעון והיא עברה להפסדים תפעולי ונקי כאחד. התוצאות פספסו את תחזיות האנליסטים.

המניה של אינטל רשמה ביום ו' צניחה של 6.4% בשערה, בעוד שמניות החברות המתחרות עלו – של AMD ב-0.3% ושל אנבידיה ב-2.8%.

ההכנסות שהציגה החברה היו נמוכות בשלושה מיליארד דולר מהתחזיות ועמדו על 14 מיליארד – צניחה של 31.6% לעומת הרבעון האחרון של 2021. גם ההוצאות ירדו, אם כי בשיעור קטן בהרבה – 2.35% – ל-15.17 מיליארד דולר. כלומר, ההוצאות היו גדולות יותר מאשר ההכנסות. לכן, החברה עברה להפסד נקי רבעוני של 664 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 4.62 מיליארד ברבעון המקביל ב-2021, ולהפסד למניה של 16 סנט בהשוואה לרווח של 1.13 דולר. כמו כן, אינטל עברה להפסד תפעולי של 1.13 מיליארד דולר לעומת רווח תפעולי של חמישה מיליארד.

גלסינגר: למרות הרבעון המאתגר, המשכנו בקידום האסטרטגיה שלנו

אינטל נאבקת עם תנאי השוק הבעייתיים, ובהם האינפלציה והצעדים שהבנקים המרכזיים במדינות שונות, ובמרכזן ארצות הברית, נקטו על מנת לעצור אותה: העלאת הריבית. סיבה נוספת היא הירידה ברכישות המחשבים, שהמעבדים של אינטל נמצאים בחלק ניכר מהם. למרות זאת, מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, אמר כי היא המשיכה במהלך הרבעון לקדם את ביצוע אסטרטגיית IDM 2.0 שהוא הנחיל עם כניסתו לתפקיד. "בין השאר", ציין, "המשכנו את תוכנית העבודה לגבי פיתוחים חדשים ושיפור המבנה התפעולי של החברה על מנת לשפר את יעילות הביצועים". נראה שהוא התכוון בכך גם לפיטורים שאינטל מבצעת בימים אלה, ושתוכננו במהלך הרבעון הקודם.

לדברי גלסינגר, "במהלך 2023 נמשיך להתגבר על האתגרים קצרי הטווח ולקדם את יעדינו ארוכי הטווח, ביניהם שמירת על מעמדנו המוביל בתחום שאנחנו פעילים בהם, וחזרה לעמדת ההובלה באלה שלא".

תוצאות הרבעון האחרון הן המשך לרבעונים הקודמים, שגם בהם אינטל רשמה תוצאות לא טובות. במהלך השנה כולה, בעוד שההוצאות שלה גדלו ב-1.9% ל-60.7 מיליארד דולר, ההכנסות צנחו ב-20.2% ל-63.1 מיליארד. הרווחים של החברה רשמו בתקופה זו ירידות חדות – זה התפעולי צנח ב-88% ל-2.33 מיליארד דולר וזה הנקי ב-59.7% לשמונה מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים