אפל שחררה עדכון ל-iOS 16.3: מה חדש בגרסה?

החברה שחררה את עדכון iOS 16.3 עבור ה-iPhone שלה בדיוק בהתאם ללו"ז הצפוי ● העדכון מוסיף בעיקר תכונות אבטחה חדשות וחיוניות למכשירי הדגל של החברה, וכולל גם שיפורי ביצועים ותיקוני באגים

שחררה עדכון לגרסה iOS 16.3. אפל.

אפל שחררה באופן רשמי את עדכון מערכת ההפעלה הטלפונית שלה לגרסה iOS 16.3, כשגולת הכותרת שלו היא אבטחה: מעתה יוכלו משתמשי הטלפונים הנתמכים בידי מערכת ההפעלה הזו להוסיף גם שכבת הגנה פיזית לשימוש בזיהוי דו-שלבי.

בדומה לשימוש בכרטיסים או התקנים פיזיים במחשב, משתמשים יוכלו להשתמש בהתקני זיהוי שונים, למשל באמצעות חיבור בלוטות' או אפילו באמצעות מתאם Lightning של ה-iPhone – ובעתיד הקרוב USB – כדי לספק יכולת זיהוי בלעדית. המטרה של שילוב האפשרות הזו היא למנוע גישה אפשרית של תוקפים בעת שמשתמשים בזיהוי דו-שלבי שמבוסס רק על סיסמאות. ללא ההתקן הפיזי לא ניתן יהיה לקבל גישה למכשיר, לאתרים וכדומה.

מדובר במימוש של הכרזה שאפל ביצעה לפני כשנה, ובאפל מקווים שזה יוריד את רמת תרמיות הדיוג.

היבט אחר שקשור לאבטחה הוא 'הגנת נתונים מורחבת', שזה בעצם אומר שאפל מציעה תמיכה בהצפנה מקצה לקצה של יותר סוגי נתונים באחסון הענן שלה. בגרסה 16.2 התכונה הזו הושקה אמנם, אבל רק לשוק האמריקאי. כעת היא זמינה באופן גלובלי.

iOS 16.3 פותר גם את בעיית הפסים בתצוגה במכשירי ה-iPhone 14 פרו מקס, עליה דווח בהרחבה לאחרונה ברשת. פסים אלו הופיעו בכל פעם שהטלפון התעורר או הודלק, עד לכניסה בפועל למכשיר. תקלה אחרת שתוקנה היא שהיישומון של אפליקציית 'הבית שלי' – לשיטה על מוצרי בית חכם – לא הציגה נתונים על הסטטוס של האפליקציה וההתקנים המחוברים אליה במסך הנעילה.

כן נוספה תמיכה בדור השני של הרמקול החכם HomePod, ושולב שינוי קל באפשרות הקריאה המיידית לשירותי חירום: הקריאה תבוצע אמנם בלחיצה על כפתור ההפעלה וכפתור שינוי עוצמת הקול מעלה בו-זמנית, אבל רק בעזיבתם בפועל ולא מיידית, כך שעזיבה של אחד מהם תבטל בעצם את הקריאה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים