מקינזי רוכשת את איגואזיו הישראלית בעשרות מיליוני דולרים

מחיר הרכישה, לא פורסם אולם נודע לאנשים ומחשבים על פי הערכות ● איגואזיו פיתחה פלטפורמה לבנייה, הטמעה וניהול של פרויקטי בינה מלאכותית בארגונים והרכישה נועדה להאיץ ולהרחיב את פעילותה של מקינזי בתחום ה-AI

מייסדי איגואזיו. אסף סומך (מנכ"ל), ירון חביב (CTO), ירון שגב (COO) ואורית ניסן-מסינג (סמנכ"לית ארכיטקטורה).

פירמת הייעוץ הבינלאומית מקינזי (McKinsey & Company) רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי איגואזיו (Iguazio) המתמחה בבינה מלאכותית ולמידת מכונה. הטכנולוגיה של איגואזיו, יחד עם כל עובדיה (כ-70 מומחי דטה ו-AI), יאפשרו למקינזי להאיץ את פעילותה בתחום ולסייע לארגונים רבים לממש את מלוא הפוטנציאל של ה-AI ולהפיק ממנה ערך עסקי.

סכום הרכישה המדויק לא פורסם, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי על פי הערכות הוא עומד על עשרות מיליונים דולרים.

מו"פ QuantumBlack יפעל בארץ

זוהי הרכישה הראשונה שמקינזי מבצעת בישראל, ו-איגואזיו תשמש כבסיס למרכז מחקר ופיתוח חדש של QuantumBlack בארץ, אותה מקינזי מתכננת להגדיל ולהרחיב בשנים הקרובות.

QuantumBlack היא זרוע הבינה המלאכותית של מקינזי, המסייעת לחברות לעשות שינוי תוך שימוש במומחיות טכנית ופתרונות מתקדמים. בעזרת אלפי עובדיה (בהם מהנדסים, מדעני נתונים, מנהלי מוצר, מעצבים ומפתחים) ומומחיה, היא פועלת לפתור את אתגרי הבינה המלאכותית המורכבים בעולם.   

בינה מלאכותית היא חיונית להצלחה בשוק התחרותי כיום: לפי מחקר של מקינזי עצמה, ארגונים ברחבי העולם השקיעו בפרויקטי AI יותר מ-490 מיליארד דולר בין 2012 ל-2021. אולם, עבור רובם הערך האמיתי של ההשקעות הללו עדיין לא התממש, כאשר רק אחד מכל 10 פרויקטים של בינה מלאכותית מוטמע בהצלחה בסביבה העסקית, מחוץ למעבדה.

QuantumBlack זרוע ה-AI של מקינזי, עובדת עם לקוחותיה כדי להתמודד עם אתגר זה. האלמנט האחרון אותו מוסיפה החברה כעת הוא פתרון שיאיץ הטמעה של פרויקטי AI בזמן-אמת, בסקייל ובכל סביבה טכנולוגית.

איגואזיו פיתחה את פלטפורמת MLOps – Machine Learning Operations – המבצעת אוטומציה לתהליכי בנייה, הטמעה וניהול של בינה מלאכותית בארגונים. הטכנולוגיה של איגואזיו תאפשר למקינזי ול-QuantumBlack לספק פתרונות AI יעילים, אמינים ומהירים יותר לתעשייה.

כאמור, כל עובדי איגואזיו ישתלבו ב-QuantumBlack, וימשיכו לעבוד ממשרדי החברה ולהתמקד בפיתוח הטכנולוגיה.

הסטארט-אפ, שממוקם בהרצליה, הוקם בשנת 2014 על-ידי אסף סומך (מנכ"ל), ירון חביב (CTO), ירון שגב (COO) ואורית ניסן-מסינג (סמנכ"לית ארכיטקטורה). כל מייסדי החברה יצטרפו למקינזי וישמשו כמובילי הפעילות של איגואזיו בתוך הפירמה.

איגואזיו – נבחרה מבין יותר מאלף חברות AI עולמיות

בן אלנצויג, שותף בכיר במקינזי ומנהל השותפויות והרכישות של QuantumBlack.

בן אלנצויג, שותף בכיר במקינזי ומנהל השותפויות והרכישות של QuantumBlack. צילום: מקינזי

בן אלנצויג, שותף בכיר במקינזי ומנהל השותפויות והרכישות של QuantumBlack: "לאחר בחינה של יותר מאלף חברות AI ברחבי העולם, זיהינו את איגואזיו כמתאימה ביותר לעזור לנו להאיץ באופן משמעותי את הפעילות שלנו בתחום הבינה המלאכותית – החל משלב הרעיון הראשוני ועד לשלב הפיתוח וההטמעה – בצורה פשוטה, סקיילבילית ואוטומטית. באמצעות איחוד כוחות זה, הרחבנו באופן חסר תקדים את יכולות הבינה מלאכותית שאנו מציעים ללקוחות שלנו מקצה לקצה".

אסף סומך, מייסד-שותף ומנכ"ל איגואזיו: "הניסיון של מקינזי בייעוץ ואסטרטגיה, לצד הטכנולוגיה והמומחים של QuantumBlack, יחד עם הפלטפורמה והצוות של איגואזיו – מהווים ביחד את הפתרון האולטימטיבי עבור חברות שמעוניינות להטמיע בינה מלאכותית ברחבי הארגון, בצורה שתשפיע ישירות על שורת הרווח שלהן. אנחנו נרגשים להצטרף למשפחת מקינזי, לקבל חשיפה ללקוחותיה הגדולים, ולפתוח פרק חדש עבור איגואזיו".

אלכסנדר סוכרבסקי, שותף בכיר במקינזי ומנהל משותף של QuantumBlack.

אלכסנדר סוכרבסקי, שותף בכיר במקינזי ומנהל משותף של QuantumBlack. צילום: מקינזי

אלכסנדר סוכרבסקי, שותף בכיר במקינזי ומנהל משותף של QuantumBlack: "יש לנו מחויבות לממש את מלוא הפוטנציאל של בינה מלאכותית עבור כל הארגונים איתם אנו עובדים, מתוך מטרה לתרום לצמיחה מתמשכת. כיום, 90% מפרויקטי הבינה המלאכותית של ארגונים לא מייצרים ערך עסקי אמיתי בשוק, ונשארים במעבדה – ואנחנו מזהים כאן הזדמנות משמעותית. השילוב של איגואזיו עם QuantumBlack מעמיק את הצעת הערך שלנו בצורה שתאפשר להטמיע בינה מלאכותית בכל שלב חשוב של קבלת החלטות ובזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים