ממתי נתחיל לשלם על שיתוף סיסמה בנטפליקס?

באוקטובר האחרון הודיעה ענקית הסטרימינג כי בינואר תתחיל לגבות תוספת עבור שיתוף סיסמה עם אחרים, ומי שנוהגים כך - יצטרכו לשלם יותר, אלא שינואר כבר החל והתשלום טרם נגבה ● האם הגזרה בוטלה או רק נדחתה?

הצליחה להתגבר על שיתוף הסיסמאות? נטפליקס.

נטפליקס (Netflix) בישרה כבר באוקטובר האחרון על כוונתה לגבות תשלום נוסף בגין שיתוף סיסמאות החל מינואר 2023. ואולם השנה כבר התחילה לפני יותר משלושה שבועות ובינתיים התשלום המסוים טרם נגבה. אז מתי תתחיל ענקית הסטרימינג לקחת מאיתנו יותר כסף בגין שיתוף סיסמאות? כרגע מסתמן שהגבייה החדשה תצא לדרכה רק בסביבות אפריל.

במכתב לבעלי המניות שלה, שאותו שלחה בשבוע שעבר, נטפליקס בישרה כי היא מצפה להפעיל את שיתוף החשבונות בתשלום "באופן רחב יותר" לקראת סוף הרבעון הראשון של 2023.

נטפליקס מעריכה שיותר מ-100 מיליון משקי בית מתנהלים על בסיס חשבון משותף, מה ש"מערער את היכולת שלנו  להשקיע ולשפר את נטפליקס לטווח ארוך". כך כתבו מנהלים במכתב וגם הסבירו בו שהם מצפים כי חלק מהמשתמשים יבטלו את חשבונותיהם כאשר מודל השיתוף בתשלום יושק, אך מאידך סבורים כי מי שבינתיים "לוו" חיבור מחבריהם או מכריהם, יפתחו חשבונות אישיים משלהם סופסוף.

החברה טרם עדכנה כיצד בכוונתה לאכוף את שיתוף הסיסמה בתשלום וכמה התענוג יעלה. כשדווח על היוזמה באוקטובר, הסכום שהוזכר עמד על 2.99 דולר (כ-7 שקלים) בחודש.

בכל מקרה, כשהתשלום יחל להיגבות כדאי שלא לנסות לעקוף אותו – נטפליקס מזהירה שמכשירים שמתחברים לחשבון שלכם ושאינם של דיירי הבית עלולים להיחסם. נטפליקס, לדבריה, יכולה לזהות מכשירים מחוץ לביתכם באמצעות מידע כמו "כתובות IP, מזהי מכשירים ופעילות חשבון ממכשירים המחוברים לחשבון נטפליקס", ולהפעיל סנקציות על כל מי שחולק סיסמה מבלי לשלם את הסכום החדש שיגבה בעתיד הקרוב.

היו לו תפישות ניהוליות שונות. ריד הייסטינגס, מייסד נטפליקס שפרש מתפקיד המנכ"ל.

היו לו תפישות ניהוליות שונות. ריד הייסטינגס, מייסד נטפליקס שפרש מתפקיד המנכ"ל. צילום: גרגור פישר, רה:פובליקה, מתוך ויקיפדיה

חידושים מאז עזיבת המנכ"ל ריד הייסטינגס

הניסיון של ספקית שירותי הזרמת התוכן להתמודד עם סוגיית שיתוף הסיסמאות מהווה שינוי מההשקפה הקודמת של החברה על הנוהג המקובל.

מייסד החברה והמנכ"ל דאז, ריד הייסטינגס – שפרש מתפקידו בשבוע שעבר והוחלף על ידי המנכ"לים המשותפים טד סרנדוס וגרג פיטרס – אמר ב-2016 כי נטפליקס לא תחייב את המשתמשים על שיתוף הסיסמאות שלהם והתייחס אל התופעה כאל "משהו שצריך ללמוד לחיות איתו", כך דיווחה CNBC.

בנוסף, הייסטינגס, שכעת ישאר רק בתפקיד יו"ר החברה, אף פעם לא היה חובב פרסומות. הוא סבר שפרסום בשירות שלו הוא על תקן הסחת דעת מהבידור שהוא מספק. עם זאת, בנובמבר השיקה נטפליקס תוכנית מינוי נוספת, ורביעית, המבוססת על צפייה במודעות, הכוללת "ממוצע של ארבע עד חמש דקות של פרסומות בשעה". למשתמשים בתוכנית זו אין גם גישה לספרייה המלאה של נטפליקס.

כאמור, כעת סרנדוס וה-COO פיטרס יחלקו את תפקידי המנכ"ל המשותף. סרנדוס הצטרף לנטפליקס בשנת 2000 וכמנהל תוכן ראשי היה אחראי על התכנות המקורי של נטפליקס. פיטרס הצטרף לנטפליקס ב-2008 כמנהל פיתוח בינלאומי, והפך ל-COO ב-2017.

על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, השניים ידעו כי היום הזה יגיע וכן הדירקטוריון תכנן את האירועים הללו במשך שנים.

מרבית השינויים והחידושים בחברה הגיעו ויגיעו משום ששנת 2022 הייתה מאתגרת עבור נטפליקס, היא איבדה מינויים והכנסות וכשהמתחרות שלה, אמזון, אפל ודיסני בעיקר, נשפו בעורפה. אבל בינתיים החברה כבר קיבלה את החדשות המבורכות שהיא הוסיפה 7.66 מיליון מנויים לשירותיה ברבעון הרביעי – מה שהציב אותה לפני תחזיות האנליסטים.

יצוין כי למרות ההתאוששות המסוימת במצב, הייסטינגס, בפוסט שפרסם בבלוג החברה, תיאר את כניסתם לתפקיד שלו ושל פיטרס כ"טבילה באש, לאור הקורונה והאתגרים האחרונים בעסק שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים