תחזית: ההשקעה הגלובלית באבטחת סייבר תצמח ב-13% בשנת 2023

על פי תחזיות אחרונות של חברת המחקרים קנאליס, תחום אבטחת הסייבר יישאר מגזר צמיחה מרכזי ובמקום גבוה ברשימת סדרי העדיפויות להשקעות של ארגונים

קואליציה של ענקיות טק עולמיות נגד ההאקרים.

על רקע האקלים הכלכלי העולמי, נראה שאחד התחומים שייפגע הכי פחות הוא תחום אבטחת הסייבר (מוצרים ושירותים), שעל פי תחזיות אחרונות של חברת המחקרים קנאליס (Canalys), יצמח גלובלית בשנת 2023 ב-13.2%, ויישאר מגזר צמיחה מרכזי ובמקום גבוה ברשימת סדרי העדיפויות להשקעות של ארגונים.

לפי חברת המחקרים, סך ההוצאות בשנת 2023 צפוי להגיע ל-223.8 מיליארד דולר בתרחיש הטוב ביותר, כאשר הצמיחה באספקת שירותי אבטחת סייבר עולה על זו של המוצרים.

קנאליס מציינת, כי נוף האיומים המתפתח ישמור על לחץ על ארגונים להרחיב ולהעמיק את הגנת אבטחת הסייבר שלהם להרחיב את יכולות הזיהוי ולשפר את התגובה לאירועים ב-2023. עם זאת, בעלי התקציב בארגונים יתמקדו בעיקר בצורכי אבטחת הסייבר הדחופים ביותר כדי למזער את הסיכון לפגיעות. ההוצאות בקרב ממשלות ומפעלים יעלו, מעריכה החברה, אך השקעות של עסקים קטנים יותר ייחלשו ככל שהתנאים הכלכליים יידרדרו.

"תוכנת כופר נותרה האיום הגדול ביותר על ארגונים מנקודת מבט תפעולית, פיננסית ומותגית. אבל ההופעה והניצול לרעה של מודלים של בינה מלאכותית, כגון ChatGPT, יגדילו את הסיכון לרמה נוספת ב-2023", אמר מת'יו בול, אנליסט ראשי בקנאליס. "זה יאפשר ויאיץ את היצירה של קוד זדוני בקנה מידה תעשייתי על ידי יותר גורמי איומים ויגדיל את התדירות וטווח ההתקפות. ארגונים כבר נאבקים להתמודד עם רמות האיום הנוכחיות ואינם יכולים להרשות לעצמם לקצץ בהוצאות, מכיוון שזה יותיר אותם אפילו פגיעים יותר. במקום זאת, הם יצטרכו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר עם שותפי ערוצים כדי לבצע השקעות חכמות יותר".

אספקת שירותי אבטחת סייבר, כולל ייעוץ, מיקור חוץ, פריסה, אינטגרציה, תחזוקה ושירותים מנוהלים, צפויה לגדול ב-14.1% ל-144.3 מיליארד דולר בשנת 2023 – שיהוו 64.5% משוק אבטחת הסייבר העולמי ב-2023.

"ארגונים ימשיכו לשנות את אסטרטגיות אבטחת הסייבר שלהם כדי להגביר את החוסן שלהם השנה. הטמעת ארכיטקטורות Zero Trust כדי לטפל בפגיעויות שנוצלו בהצלחה בשלוש השנים האחרונות מאז תחילת המגיפה תהיה הנושא המרכזי", אמר סריקארה אפאדהייה, אנליסט מחקר בקנאלסי. "זה יביא יותר התקשרויות ייעוץ עבור שותפי ערוצים, כמו גם יצירת הזדמנויות סביב פריסה ושילוב של מוצרים מרובים מספקים שונים, תוך הפחתת המורכבות התפעולית באמצעות שירותים מנוהלים. בסך הכל, יותר מ-90% מסך ההוצאות על מוצרים ושירותי אבטחת סייבר יעברו דרך שותפי ערוץ בשנת 2023".משלוחים של מוצרי אבטחת סייבר, לרבות אבטחת נקודות קצה, אבטחת רשת, אבטחת אינטרנט ודוא"ל, אבטחת נתונים, ניהול זהויות וגישה וניתוחי פגיעות ואבטחה, יגדלו ב-11.7% ל-79.5 מיליארד דולר ב-2023, צופה קנאליס.זה מייצג צמיחה חזקה עבור מגזר הטכנולוגיה, אבל גם האטה לעומת 2022, כאשר ארגונים הגבירו את ההוצאות לשדרוג הגנות קיימות והוסיפו יכולות חדשות, במיוחד ענן, IoT/OT ואבטחת זהות. היקפי העסקאות ימשיכו לגדול בשנת 2023, כותבת החברה בדו"ח שלה, אבל זה גם יאריך את מחזורי המכירות, שכן יידרשו רמות נוספות של חתימה. הצגת הערכות סיכונים והוכחת החזר על ההשקעה יהיו חשובות עוד יותר עבור שותפי הערוצים. בסיכום מציינת קנאליס, כי למרות הצמיחה, סך כל ההוצאה על אבטחת סייבר עדיין תהיה נמוכה מהרמה הדרושה כדי לשנות את המגמה של ההתמודדות עם האיומים לאחר שנים של תת השקעה כרונית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים