סלקום מסכמת את 2008: גידול של 12.6% ברווח הנקי ל-985 מיליון שקלים
ענקית הסלולר סיימה את 2008 עם גידול חד ברווח הנקי, ועלייה של 6.1% בהכנסות - 6.42 מיליארד שקלים לעומת 6.05 ב-2007 ● סך הדיבידנדים שחילקה החברה ב-2008 הגיע ל-1.1 מיליארד שקלים, 270 מהם יחולקו בגין הרבעון האחרון של השנה ● עמוס שפירא, מנכ"ל החברה, מרוצה מהתוצאות: "זאת הייתה שנת שיא לסלקום; הצגנו את שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר בשוק הסלולר בישראל"
סלקום מסיימת את 2008 במגמה מעורבת: בעוד שתוצאותיה של החברה ב-2008 הסתכמו ברווחים ועליות, ברבעון האחרון שלה ניכרה השפעת המיתון במשק, וענקית הסלולר רשמה החברה ירידות והפסדים – כך עולה מהתוצאות לשתי תקופות אלה, שפרסמה סלקום הבוקר (ב'). מהתוצאות עולה, כי בשנה האחרונה היו לסלקום הכנסות שיא, בסכום של 6.42 מיליארד שקלים. מדובר בגידול של 6.1% לעומת הכנסות של 6.05 מיליארד שקלים בשנת 2007. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-985 מיליון שקלים – עלייה של 12.6% לעומת 875 מיליון שקלים בשנת 2007. הרווח הנקי למניה עמד בשנה החולפת על 10.08 שקלים – גידול של 12.4% לעומת 8.97 שקלים למניה ב-2007.
ההוצאות הגולמיות השנתיות של סלקום הסתכמו ב-3.4 מיליארד שקלים – עלייה של 0.7% לעומת 3.38 מיליארד שקלים בשנה הקודמת. גם ברווח הגולמי של סלקום נרשם גידול: הוא הסתכם ב-2008 ב-3.02 מיליארד שקלים – עלייה של 12.8% לעומת 2.67 מיליארד שקלים בשנה שלפני כן. הרווח הגולמי השולי אשתקד עמד על 47%, לעומת 44.2% ב-2007.
לעומת זאת, ברבעון האחרון של 2008 ירדו ההכנסות של סלקום ב-0.8%, והגיעו למיליארד ו-572 מיליון שקלים, לעומת מיליארד ו-584 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2007. הרווח הנקי של החברה הגיע ברבעון האחרון של 2008 ל-243 מיליון שקלים – עלייה של 32.1% לעומת 184 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2007. הרווח הנקי למניה עמד על 2.48 שקלים – גידול של 31.21% לעומת 1.89 שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
ההוצאות הגולמיות הסתכמו ב-848 מיליון שקלים – ירידה של 11.7% לעומת 960 מיליון שקלים ברבעון האחרון של 2007. לעומת זאת, הרווח הגולמי של סלקום הסתכם ברבעון האחרון של השנה שעברה ב-724 מיליון שקלים – גידול של 16% לעומת 624 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2007. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-46.06%, לעומת 39.4%.
ברבעון המדווח היו לסלקום הוצאות תפעוליות בסך 348 מיליון שקלים – עלייה של 1.2% לעומת 344 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2007. הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון האחרון של 2008 על 389 מיליון שקלים – גידול של 39.4% לעומת 279 מיליון בשלושת החודשים האחרונים של השנה שקדמה לה. הרווח התפעולי השולי הגיע ל-24.75%, לעומת 17.61%.
סך הדיבידנדים ב-2008: 1.1 מיליארד שקלים
טל רז, מנהל הכספים של החברה, אמר, כי עקב השיפור בתזרים המזומנים החופשי שלה, היא תחלק דיבידנד לרבעון הרביעי של 2008 בסך של 2.75 שקלים למניה. החלוקה תעמוד בסך הכול על כ-270 מיליון שקלים. הוא הוסיף, כי הדיבידנדים המצטברים שחילקה החברה בשנה האחרונה הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקלים, או 11.23 שקלים למניה.
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, הביע שביעות רצון מהתוצאות ואמר, כי "2008 הייתה שנת שיא לסלקום. במהלך השנה הצגנו את שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר בענף הסלולר בישראל והגדלנו את נתח שוק ההכנסות והמנויים שלנו". לדבריו, "הפעילות המעמיקה שלנו, הן בהכנסות והן בחיסכון בעלויות, היא זו שהביאה אותנו השנה לגידול בהכנסות בשיעור של כ-6%, ב-EBITDA של כ-14% וברווח התפעולי של כ-26%, וביססה אותנו כחברת הסלולר הישראלית בעלת שיעור הצמיחה וה-EBITDA הגבוה בענף. מגמה זו נמשכה גם ברבעון הרביעי של השנה, ואף בו צמחנו – הן בהכנסות משירותים והן ברווחיות. זאת למרות המשך שחיקת המחירים בשוק".
שפירא הוסיף, כי "השנה אף המשכנו להציג גידול משמעותי בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף, אשר היוו 11.9% מסך ההכנסות משירותים. בנוסף, שירותי הטלפוניה הקווית שלנו תורמים באופן ישיר לגידול בהכנסות וברווח, ומשמשים את החברה כמנוע צמיחה נוסף".
לדברי שפירא, "נמשיך למקד את עיקר מאמצינו בעסקי הליבה שלנו, התקשורת הניידת, תוך הרחבת והעמקת השירותים והתכנים המביאים שבהן יש לנו יתרון היחסי". הוא ציין, כי "כל פעילות נוספת שלנו נבחנת ותיבחן לאור הסינרגיה ותרומתה לעסקי הליבה שלנו". לדבריו, "לא נרפה לרגע ממאמצי ההתייעלות שלנו. אנחנו בוחנים את האתגרים העומדים לפתחנו, ובראשם ההאטה הכלכלית העולמית".
סלקום דיווחה, כי מספר לקוחותיה עמד בסוף שנת 2008 על כשלושה מיליון ו-187 אלף לקוחות, וכי כ-114 אלף מהם הצטרפו לחברה ב-2008 החברה גייסה. מספר מנויי הדור השלישי של סלקום הגיע בסוף השנה המדווחת ל-731 אלף – 22.9% מסך מנויי החברה. שיעור הנטישה בשנה זו היה 18.9% – עלייה של 2.6%, לעומת 16.3% בשנת 2007. שיעור זה ירד מ-5.3% ברבעון הראשון של שנת 2008 ל-4.3% ברבעון האחרון שלה. העלייה בשיעור הנטישה מיוחסת ליישום ניידות המספרים, בהתאם לציפיות ולניסיון במדינות אחרות, והיא כוללת בעיקר לקוחות pre-paid, בעלי ערך לקוח נמוך, ולקוחות עם בעיות גבייה.
תגובות
(0)