שוב ניסיון של מאסק לגייס כספים? טוויטר שוקלת למכור שמות משתמש
החברה, לפי גורמים יודעי דבר ששוחחו עם הניו יורק טיימס, שוקלת למכור שמות משתמש של חשבונות שאינם פעילים בה עוד ● אבל כמה כסף היא כבר יכולה לגייס כך? לא מעט, מסתבר
טוויטר בוחנת אופציה למכירת שמות משתמש, כך על פי דיווח של הניו יורק טיימס, שהתבסס על דברי אנשים יודעי דבר. הרעיון החדש קשור, מן הסתם, בניסיונות של החברה מאז שעברה לידי יזם הטק אילון מאסק, מנכ"לה כיום, לייצר הכנסות נוספות חדשות.
אנשי טוויטר, כך נודע לטיימס, מנהלים מגעים מאז דצמבר למכור חלק משמות המשתמש של השירות. לדברי יודעי הדבר, חלק ממהנדסי החברה אפילו הציעו לקיים מכירות פומביות אונליין, שבמסגרתן יוכלו משתמשי טוויטר להציע מחירים על שמות משתמש, בתוך שהם מתחרים אלו באלו על השמות הנחשקים במיוחד.
לא ברור אם הפרויקט באמת יצא לדרך ואם התוכנית תשפיע על כל שמות המשתמש או רק על חלקם, עם זאת, המנכ"ל מאסק אמר בחודש שעבר שהוא יתחיל למחוק חשבונות לא פעילים בטוויטר, באקט שעתיד לשחרר 1.5 מיליארד שמות משתמש. הצעתו עוררה תגובות בקרב מי שחוששים כי הרשת החברתית המצייצת תמחק בין החשבונות שהסיר עמודי טוויטר המוקדשים להנצחת משתמשים שכבר אינם בחיים.
Twitter will soon start freeing the name space of 1.5 billion accounts
— Elon Musk (@elonmusk) December 9, 2022
שם משתמש שווה – יכול לעלות אלפי דולרים
על פי המדיה העולמית, שמות משתמש מקוריים שיוצעו למכירה עשויים להיות די משתלמים לקונים, ויש אנשים ומותגים שמוכנים לשלם על שם משתמש אפילו אלפי דולרים. בעבר, כך דווח, קמו שווקים שחורים שבהם ניתן היה לקנות שמות משתמש נחשקים, המכילים מילה מקורית או אפילו רק מספר מסוים.
לדוגמה אפשר לציין את מי שחשבונו בטוויטר לא פעיל יותר וששם המשתמש שלו לבטח שווה המון, ולתהות האם היוזר של דונלד טראמפ ימכר לכל המרבה במחיר?
עם זאת, עד כה אסרו הכללים של טוויטר על קנייה ומכירה של שמות משתמש, מכיוון שעסקאות כאלו הן לרוב עניין המושך האקרים או פושעים. בשנת 2020, נעצר נער בן 17 בפלורידה, לאחר שפרץ לטוויטר כדי לשים ידו על שמות משתמש ולאחר מכן למכור אותם. הפורץ המתוחכם לא הלך על סתם שמות אגביים אלא פרץ לחשבונות הטוויטר של מאסק, ביידן, גייטס, אפל, אובר וכן של סלבריטאים אחרים, אבל כוונתו הזדונית לא יצאה אל הפועל מאחר שנתפס.
נזכיר כי טוויטר נאבקת בקשיים פיננסיים באחרונה, משום שלאחר שנרכשה על ידי מאסק ב-44 מיליארד דולר בסוף 2022, ואחרי שמאסק חולל בה קיצוצים מאסיביים, ושינויים שהרחיקו מפרסמים, הסתבר כי היא זקוקה לאתר כמה שיותר דרכים לגייס מזומנים.
טוויטר בעידן מאסק כבר פיטרה מחצית מעובדי החברה, השיקה מודל מנויים חדש בשם Twitter Blue, עם תכונות חדשות ומחיר אטרקטיבי של 8 דולר בחודש, כדי לפתות משתמשים להשקיע בפלטפורמה את כספם. נראה שבהתחשב בירידות הדרמטיות בהקיף הפרסום ברשת החברתית המצייצת – החברה זקוקה לעוד מקורות הכנסה מיידים כעת, וזה מה שהוליד את הרעיון למכירת שמות משתמש, עליו דווח כעת.
תגובות
(0)