FTX עלולה שלא לזכות באישור למכירת נכסיה

בורסת הקריפטו פושטת הרגל הביעה כוונה למכור את הנכסים הדיגיטליים שנותרו ברשותה לחברות הקשורות לקבוצת FTX הרחבה, אך שאין להן קשר ישיר עליה לדבריה ● הנאמן שמונה לה מתנגד להמהלך המתוכנן

האם יו"ר ה-SEC קשור לקריסתה? בורסת FTX.

בורסת הקריפטו FTX הגישה בקשה לפשיטת רגל בנובמבר. בחודש שעבר היא בישרה שבכוונתה למכור את נכסיה ל-LedgerX, FTX Japan ו-FTX Europe.

ביום ג' שעבר כפר מייסד FTX, סם בנקמן-פריד (סב"פ), בתיקים הפליליים נגדו, בהם הוא מואשם כי הטעה במכוון משקיעים וגרם להם במזיד להפסדים של מיליארדי דולרים, במה שהתובעים כינו 'הונאת קריפטו'.

ואולם אנדרו וארה, הנאמן האמריקני שמונה על ידי בית המשפט לטפל בנושא FTX ומנהל עכשיו את FTX במקום סב"פ, הגיש בסוף השבוע האחרון קריאה לחקירה שתיערך לפני מכירת הנכסים. לטענת וארה ייתכן שלחברות הללו יש מידע הקשור לפשיטת הרגל של FTX, ובעיקר – למה שהתרחש לפניה.

"אין לאפשר מכירה של עילות תביעה פוטנציאליות נגד דירקטורים, נושאי משרה ועובדים של חייבים, או כל אדם או ישות אחרים, עד שנערכה חקירה מלאה ועצמאית של כל האנשים והישויות שהיו מעורבים בעניין", כתב וארה בעתירתו.

העתירה למעשה מבקשת לערוך בירור מקיף אודות אי סדרים, רשלנות או התנהגות אחרת הניתנת לתביעה, לפני שיאושר ל-FTX למכור את שאריות נכסיה לחברות שבשמן נקבה.

יצוין כי FTX אמרה בהגשה לבית המשפט בחודש שעבר כי החברות שהיא מתכננת למכור להן הינן עצמאיות ונפרדות יחסית מקבוצת FTX הרחבה יותר, שלכל אחת מהללו יש חשבונות לקוח נפרדים משלה וצוותי ניהול נפרדים לחלוטין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים