הפסדי פריצות הקריפטו זינקו לכ-4 מיליארד דולר

עלויות ההפסדים בתחום צמחו ב-58% בשנה החולפת, לעומת 2.3 מיליארד ב-2021, כך לפי מחקר חדש של Immunefi

שוק השימוש הלא חוקי במטבעות קריפטו - בצמיחה.

ההפסדים של נכסי מטבעות קריפטוגרפיים עקב פריצות סייבר עלו בשנה החולפת ל-3.7 מיליארד דולר. הנתון משקף זינוק של 58% לעומת שנת 2021, אז נגנבו מהמשקיעים בנכסים הדיגיטליים ומבורסות הקריפטו 2.3 מיליארד דולר; כך לפי מחקר חדש של Immunefi, שפורסם בסוף השבוע.

החברה הסינגפורית מספקת שירותי אבטחה ופלטפורמת בדיקות לאיתור באגים, ובכך מגינה על פרויקטי קריפטו. לפי המחקר, פריצות היוו יותר מ-95% מכלל הגניבות של מטבעות הקריפטו, ואילו ההונאות לסוגיהן מגלמות את שאר ההפסדים. חוקרי Immunefi עקבו אחר 134 אירועי פריצה ב-2022, נתון המשקף עלייה של 29% לעומת 104 פריצות ב-2021.

האנליסטים לא הופתעו מהממצאים: כבר מוקדם יותר השנה רבים מהם צפו שזו תהיה שנת שיא בסכומים אותם יגנבו האקרים של מטבעות קריפטוגרפיים. כך, כבר באוקטובר האחרון דיווחה Chainalysis כי היקף הרווחים של פושעי קריפטו עמד על כשלושה מיליארד ד' מ-125 פריצות.

פריצות הקריפטו הגדולות של התקופה

ביוני האחרון דיווחה ה-FTC, נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית, כי ההפסדים מהונאות במטבעות דיגיטליים עלו ליותר ממיליארד ד' בין ינואר 2021 למרץ 2022.

כך, ביוני האחרון האקרים גנבו מטבעות קריפטוגרפיים בשווי 32 מיליון דולר מבורסת הקריפטו הפופולרית ביטפינקס (Bitfinex). מתקפת פישינג כוונה לעובדי הבורסה, והניעה אותם לתת להאקרים גישה למערכות החברה. הבורסה ההונג קונגית עלתה לכותרות כשנפרצה לפני כשש שנים, אז נגנבו מטבעות ביטקוין בשווי 65 מיליון דולר. בפברואר 2022 נתפס חלק מאותו שלל, אסימונים ששוויים ב-2022 היה 3.6 מיליארד דולר, ושני חשודים נעצרו.

היה פופולרי השנה בקרב האקרים. הקריפטו. אילוסטרציה.

היה פופולרי השנה בקרב האקרים. הקריפטו. אילוסטרציה. צילום: BigStock

באוקטובר האחרון בורסת מטבעות הקריפטו בינאנס (Binance) ספגה מתקפת סייבר שגרמה לגניבת שני מיליון מטבעות BNB בשווי 570 מיליון דולר. ההאקרים ניצלו חולשה בתשתית הבלוקצ'יין של הבורסה – "גשרי מטבעות", המאפשרים העברות בין מטבעות דיגיטליים שונים.

אחת הפריצות הגדולות אירעה במרץ האחרון. רונין נטוורק נוצרה על ידי מפתחת משחקי הבלוקצ'יין הווייטנאמית Sky Mavis – כדי לתפקד כבלוקצ'יין משני של את'ריום, עבור המשחק שלה – Axie Infinity. האקרים חטפו מפתחות פרטיים וזייפו משיכות של מאות אלפי אסימונים, בשווי 618 מיליון דולר. לזרוס, הקבוצה הצפון קוריאנית הידועה לשמצה, נקשרה לתקיפה.

עלייה גם במעורבות של גורמי האכיפה

שלל הפריצות וההפסדים האדירים הביאו למעורבות עמוקה יותר של גורמי האכיפה בארה"ב ובעולם.

כך, ב-2022 הונפקה אזהרה על ידי ממשל ביידן, לפיו השימוש הבלתי חוקי במטבעות קריפטוגרפיים מהווה איום על הביטחון הלאומי, ובמהלך השנה משרד האוצר האמריקני הטיל עיצומים על גופים החשודים כקשורים לחלק מפריצות הקריפטו.

בספטמבר האחרון, הצוות הלאומי לאכיפת מטבעות קריפטו במשרד המשפטים האמריקני הקים רשת ארצית של תובעים פדרליים, המתמקדים במאבק בשימוש לא חוקי בנכסים דיגיטליים.

הדו"ח העלה גם כי פרויקטי מימון מבוזרים, המשיכו להוות את קורבנות הפריצה העיקריים בשנה החולפת, כאשר לדבריהם, "2021-2022 היו שנתיים בהן ה'נורמלי החדש' היה שהאקר 'ירוויח' יותר מ-100 מיליון דולר. ראינו מקרים רבים כאלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים