אמזון מרחיבה את גל הפיטורים ל-18 אלף עובדים

החברה תפטר 8,000 עובדים נוספים על ה-10,000 שעל פיטוריהם היא הודיעה לפני חודשיים ● בסך הכול, מדובר בפיטורים של 6% מכוח האדם של החברה

מפטרת עוד עובדים. אמזון.

אמזון, שלפני כחודשיים הודיעה שהיא תפטר 10,000 עובדים, מסרה אמש (ד') שהיא מרחיבה את גל הפיטורים ל-18 אלף. זאת, עקב אי הוודאות הכלכלית, הירידה בפעילות החברה ורצונה להקטין הוצאות. מדובר בפיטורים של 6% מכוח האדם של חברת הענק.

יצוין שאמזון לא מסרה מאילו מחלקות יגיעו הפיטורים ובאילו מדינות הם יתבצעו, אולם בנובמבר פורסם כי במוקד הקיצוצים עומדת חטיבת המכשירים של הקבוצה, שכוללת בין היתר את הסייעת הקולית אלקסה ואת הרמקול החכם Echo. על פי דיווח שפורסם באותו החודש בביזנס אינסיידר, החטיבה באמזון שאחראית על אלקסה, ועל כמה מוצרים נוספים, צפויה להניב לה בסיכום 2022 הפסדים של 10 מיליארד דולר. לעומת זאת, פעילות הענן שלה, AWS, הרוויחה ברבעון השלישי 20.5 מיליארד דולר. מדובר אמנם בירידה קלה לעומת הרבעון השני, אבל עדיין – ברווח נאה, מה גם ש-AWS מובילה את שוק הענן.

"אנחנו לא מקבלים את ההחלטות האלה בקלות דעת"

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, בישר על הרחבת גל הפיטורים במזכר ששלח לצוות שלו. הוא כתב כי הם מבוצעים על רקע "אי הוודאות הכלכלית" וכי "גייסנו הרבה מאוד עובדים לאורך כמה השנים האחרונות".

הוא טען כי "אנחנו לא מקבלים את ההחלטות האלה בקלות דעת או נותנים משקל חסר לעד כמה הם עלולים להשפיע על החיים של אלה שמושפעים (מהפיטורים – גב"ז)".

"חברות שפועלות לאורך זמן רב עוברות פאזות שונות, ולא בכל שנה הן (יכולות להרשות לעצמן – גב"ז) מספר גדול של מועסקים במיוחד", ציין ג'סי.

אמזון היא ענקית הטק השנייה ביומיים שמודיעה על פיטורים: יום קודם היה "תורה" של סיילספורס להודיע על כך. ענקית ה-CRM והענן מסרה כי היא תפטר 10,000 עובדים עד לסוף שנתה הפיסקלית 2024 ותסגור חלק ממשרדיה עד 2026.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים