איירבוס ות'אלס נאבקות על הסייבר של אטוס

ת'אלס הביעה עניין ברכישת Evidian, יחידת אבטחת הסייבר של אטוס, ואיירבוס בוחנת השקעה בה ● מה יקרה בסוף? ימים יגידו ● כך או כך, סכום שנזרק בהקשר זה הוא ארבעה מיליארד דולר

שתי חברות בזירת ה-"אגרוף". הפרס למנצחת: יחידת הגנת הסייבר של אטוס.

על רקע אי הוודאות הכלכלית בעולם והמתיחות הגיאו-פוליטית, בימים אלה מתפתח סוג של מתיחות גם בין שתי חברות שמתחרות על עסקי אבטחת המידע של חברה אחרת: איירבוס רוצה לרכוש מניות מיעוט ב-Evidian, יחידת הגנת הסייבר של אטוס, שנמצאת בהליכי הקמה, ות'אלס הביעה עניין ברכישת היחידה כולה.

Evidian תפעל בעולמות של תוכנות ניהול זהויות ובקרת גישה. השבוע פורסם ב-Les Echos הצרפתי אודות ההתעניינות של איירבוס ברכישת מניות מיעוט ביחידה החדשה, וזהו השלב האחרון במאבק בין שתי המתחרות האירופיות.

אטוס, ספקית שירותי IT צרפתית בינלאומית, הודיעה ביוני האחרון כי בכוונתה להיפרד מעסקי הגנת הסייבר שלה במהלך המחצית השנייה של 2023. ארבעה חודשים לפני כן, בפברואר 2022, דווח כי ת'אלס פנתה לכמה קרנות השקעות, כולל ביין קפיטל, כדי לדון בעסקה מורכבת, שבה היא – ת'אלס – תרכוש חלקים מאטוס, ואילו קרנות הון-סיכון ירכשו חלקים אחרים בה – אלה שהיא לא חפצה בהם. ת'אלס, בתגובה, מסרה אז כי לא מתנהלים דיונים לגבי רכישת כלל אטוס, אולם היא אישרה שהיא "מעוניינת לרכוש נכסי אבטחת סייבר חדשים", לצד רצונה "להשקיע בשווקים שבהם היא לא פעילה".

גם איירבוס ההולנדית הביעה במרץ 2022 עניין בעסקי האבטחה של אטוס – אולם לא בכולם. החברה מסרה בתגובה לדיווחים על כך כי "איננו דנים בשמועות או ספקולציות בשוק. כחברה גלובלית אנחנו נמצאים בדיונים מתמידים עם השותפים, הלקוחות והספקים שלנו ברחבי התעשייה, אך השיחות הללו נשארות פרטיות באופיין". השבוע, כאמור, פורסם כי היא מתעניינת ברכישת מניות מיעוט בה.

שתי הענקיות האירופיות הן לא היחידות שמביעות עניין ב-Evidian. בספטמבר הודיעו ספקית שירותי הטרנספורמציה הדיגיטלית גרופ וואן פוינט וקרן ההון-סיכון הפרטית הבריטית ICG כי ברצונן לרכוש את היחידה תמורת 4.2 מיליארד יורו, השווים לארבעה מיליארד דולר. בתגובה, אטוס הודיעה כי "הדירקטוריון התכנס והגיע פה אחד למסקנה שזה (ההצעה האמורה – י"ה) לא האינטרס של החברה ובעלי העניין שלה".

ככלל, אטוס אישרה כי היא "ניהלה דיוני גישוש עם בעלי מניות מיעוט עתידיים פוטנציאליים הקשורים ל-Evidian, אך הדיונים הללו אינם מתקדמים מספיק כדי לאפשר לנו להעיר הערות נוספות. נזכיר כי כשהודענו ביוני האחרון על כוונת הפיצול, אמרנו שנשמור על עד 30% מההון של Evidian". עוד ציינה החברה כי "אנחנו מחויבים באופן מלא לקידום תוכנית ההפרדה על פי לוח הזמנים המתוכנן, שהוא בראש סדר העדיפויות שלנו".

החברה שמספקת שירותי מחשוב לאולימפיאדות ב-30 השנים האחרונות

אטוס מפורסמת כחברה שמספקת שירותי תקשורת נתונים ומחשוב לכל האולימפיאדות מאז ברצלונה 1992. אינטגרטור הענק האירופי עוסק בהטמעת מערכות בענן ובסיוע לארגונים לצלוח את הטרנספורמציה הדיגיטלית, לצד היצע גדול של שירותי אבטחה מנוהלים.

אנליסטים ציינו כי הפיצול של אטוס נובע מהרצון לספק יותר ערך לבעלי המניות שלה, באמצעות הקמת שתי חברות בעלות מיקוד שונה: אטוס, שתפעל בעולמות של שירותי תשתית מנוהלים, הפיכת ארגונים לסביבת עבודה דיגיטלית והצעת שירותים מקצועיים, לצד Evidian, שתפעל בעולמות הטרנספורמציה הדיגיטלית, הביג דטה והגנת הסייבר. הערך של מניית אטוס בבורסת יורו נקסט שבפריז ירד בהתמדה בשנתיים האחרונות: בשיאה, בנובמבר 2020, היא עמדה על 77 יורו, ומאז היא איבדה כ-90% מערכה.

ב-2017 אטוס התכוונה לרכוש את ג'מאלטו תמורת 4.3 מיליארד יורו (קצת יותר מחמישה מיליארד דולר, בערכו אז), כחלק מרצונה לבנות חברת שירותי IT שפועלת בשני עולמות – דיגיטל והגנת סייבר. ג'מאלטו היא יצרנית השבבים לתשלומים בטלפונים סלולריים ובכרטיסי אשראי הגדולה בעולם. בסופו של דבר, עסקה זו לא התממשה, ומי שרכשה את ג'מאלטו הייתה ת'אלס – תמורת 4.8 מיליארד יורו. הרכישה הושלמה באפריל 2019.

בשנים האחרונות אטוס ערכה מהלכים אגרסיביים כדי להיכנס לתחומי פעילות חדשים. כך, ב-2014 היא רכשה את פעילות מיקור-החוץ של זירוקס תמורת 1.05 מיליארד דולר. הרכישה של יחידה זו, שמנתה קרוב ל-10,000 עובדים, שילשה את היקף הפעילות של אטוס בארצות הברית, והרוכשת הפכה לספקית שירותי ה-IT הראשית עבור זירוקס ולקוחותיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים