עוד פשיטת רגל על רקע המשבר בחברות כריית המטבעות הדיגיטליים

קור סיינטיפיק פושטת רגל ● העריכה את חובותיה בין מיליארד ל-10 מיליארד דולר, ואת מספר הנושים בכ-1,000-5,000

קור סיינטיפיק מתרסת חובות (אילוסטרציה).

חברת כריית מטבעות הקריפטו, קור סיינטיפיק (Core Scientific) הודיעה שהיא מבקשת את הגנת בית המשפט, לפי סעיף 11 של חוק פשיטת הרגל של ארה"ב. משמעות הדבר, שהחברה יכולה לנסות לעשות סדר בחובותיה ולהגיע להסדר עם נושיה. המשבר שעובר על קור סיינטיפיק עובר על כל ענף כריית המטבעות הדיגיטליים, אם כי הבעיות של קור חמורות וחדות יותר. החברה נסחרת בבורסת נסדא"ק בניו יורק תחת הסימול CORZ. היא התחילה להיסחר באפריל 2021 ומניותיה הגיעו לשיא של 14.32 דולר בנובמבר 2021. מאז היא רק יורדת ועד ליום שלישי, ה-20 בדצמבר, המניה ירדה ב-98%.

שילוב של ירידה בשערי המניות של החברות האלה, ירידה בערכם של מטבעות הקריפטו, בהם הביטקוין (שירד מאז התחלת השנה בכ-65%), וכמובן הגידול החד במחירי האנרגיה – שכן כריית מטבעות דיגיטליים מצריך כמויות עצומות של אנרגיה, כך, שבמידה עקיפה, המשבר גם מושפע מהמלחמה באוקראינה – כל אלה הן הבעיות של קור סיינטיפיק ושל הענף כולו.

חברת קור סיינטיפיק היא לא חברת כריית המטבעות הדיגיטליים הראשונה שנפלה, וככל הנראה לא תהיה האחרונה. לפני כחודשיים, חברת כריית המטבעות הדיגיטלית הגדולה, קומפיוטר נורט (Computer Nort) פשטה רגל עם חובות של מעל חצי מיליארד דולר לכ-200 נושים ולפני כמה שבועות חברת גרינוויץ' ג'נריישן (Greenwich Generation) הודיעה שהיא חייבת לנהל משא ומתן עם נושים לגבי החזר חובות בסך 74 מיליון דולר.

הנפילה הגדולה ביותר היא של קור סיינטיפיק, שבבקשת הגנת בית המשפט העריכה את חובותיה בין מיליארד ל-10 מיליארד דולר, ואת מספר הנושים בכ-1,000-5,000. פערים גדולים כל כך גדולים בהערכות החוב שלה מצביעים, שהיא לא הייתה חברה מסודרת באופן מיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים