מה חדש ב-macOS 13.1, iOS 16.2 ו-iPadOS 16.2?

הגרסאות הסופיות שוחררו עם תכונות שיתוף פעולה חדשות ועדכונים אחרים ● עדכונים קטנים יותר, עבור watchOS, tvOS ו-HomePod, זמינים גם כן

תכונות שיתוף פעולה חדשות ועדכונים - הגרסאות הסופיות.

אפל פרסמה את הגרסאות הסופיות של macOS 13.1, iOS 16.2 ו-iPadOS 16.2 לאחר מספר שבועות של בדיקות בטא. בנוסף לתיקוני הבאגים הסטנדרטיים ותיקוני האבטחה, עדכונים אלה כוללים את את אפליקציית Freeform המשותפת, שהוכרזה בכנס המפתחים העולמי ביוני, שימוש מוגבר בהצפנה מקצה לקצה עבור נתוני iCloud (עבור מכשירי iPhone) ו-Apple Music Sing, פיצ’ר קריוקי חדש, שיאפשר למשתמשי Apple Music לשיר קריוקי למנגינות מתוך מיליוני השירים הנתמכים ישירות מאפליקציית המוזיקה שלה.

Freeform משתמשת ב-AppleID וב-iCloud כדי לסנכרן שינויים על משטח גדול דמוי לוח מודעות בין מספר משתמשים בזמן אמת. קלט יכול לכלול טקסט מודפס, תמונות, קבצים ומסמכים, צורות וטקסט בכתב יד או תמונות שנעשו עם Apple Pencil, יצירת משהו שדומה בצורתו להערה או מסמך משותפים' אך עם גמישות רבה יותר בקלט. משתמשים יכולים לחלוק לוחות מרובים עם קבוצות שונות של אנשים, לתקשר בזמן אמת באמצעות הודעות או FaceTime.

תוספות ההצפנה של iCloud מקובצות יחד תחת השם "הגנת נתונים מתקדמת", והן מרחיבות את השימוש של השירות בהצפנה מקצה לקצה. גיבויי מכשירים עבור מכשירי iPhone ו-iPad יכולים להיות מוצפנים במלואם, וכך גם סימניות ונתונים של Safari מאפליקציות התמונות, הערות, תזכורות קוליות, תזכורות, קיצורי דרך וארנק. נתוני לוח שנה ודואר נשארים לא מוצפנים "בגלל הצורך לפעול בשילוב עם מערכות הדוא"ל, אנשי הקשר ולוח השנה העולמיות".

הגנת נתונים מתקדמת כוללת גם תמיכה במפתחות אימות פיזיים דו-גורמיים, כמו גם אימות מפתח עבור אנשי קשר ב-iMessage, כך שאנשים שמנהלים שיחות פרטיות יוכלו להיות בטוחים שהם מדברים עם האדם שהם חושבים שהם מדברים איתו.

כמו תכונת מצב הנעילה שהוצגה ב-iOS 16 וב-macOS Ventura, תכונות הגנת נתונים מתקדמת כבויות כברירת מחדל ויש להפעיל אותן לאחר העדכון. בעת הפעלתו, ניתן גם להגדיר איש קשר לשעת חירום וליצור מפתח שחזור אם ממעלים מחוץ לחשבון, מכיוון שלאפל לא יהיה מפתח ההצפנה שיוכל לעזור להחזיר את הנתונים בצורה שונה.

לבעלים של מכשירים ישנים יותר, אפל סיפקה עדכוני אבטחה עבור macOS Monterey ו-Big Sur (12.6.2 ו-11.7.2, בהתאמה) וכן עדכון נפרד ל-Safari 16.2. מכשירים ישנים יותר שאינם יכולים לעדכן ל-iOS 16 יכולים להתקין את iOS 15.7.2, הכוללת רבים מעדכוני אבטחה בלבד הכלולים ב-iOS 16.2.

אפל גם פרסמה עדכוני תוכנה עבור רוב מוצריה האחרים: watchOS 9.2 מוסיף כמה אימונים חדשים ומעדכנת את תכונת זיהוי התרסקות בחומרה התומכת בו; tvOS 16.2 כוללת תמיכה ב-Apple Music Sing לגרסה העדכנית ביותר של Apple TV 4K ותצוגה מקדימה של וידיאו לתוכניות Apple TV+; ועדכון תוכנת HomePod 16.2 מוסיף "שיפורי ביצועים ויציבות" ותומך ב"ארכיטקטורה בסיסית חדשה" לאפליקציית Home.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים