דיווחים: טוויטר הפסיקה לשלם שכ"ד ושוקלת לא לשלם פיצויים למפוטריה

מאסק הפסיק תשלומים על משרדי החברה כדי לקצץ בהוצאות ● הניו יורק טיימס גם טוען כי הבוס החדש שוקל לא לשלם פיצוי, כפי שהבטיח, לאלפי עובדים שסולקו מטוויטר אחרי שהפך לבעליה, וכן הורה שלא לשלם כלל לספקים

פשוט לקח ממשתמש את שמו בפלטפורמה. אילון מאסק, הבעלים והיו"ר של X.

באחת הפגישות הראשונות שערך אילון מאסק עם עובדי טוויטר, מיד לאחר השתלטותו על החברה באוקטובר, אמר הבוס החדש שהמצב הפיננסי של הנרכשת חמור והזהיר אותם שפשיטת רגל אינה אופציה תלושה מהמציאות. הוא ציין כי החברה לא תצליח "לשרוד את ההאטה הכלכלית הקרבה ובאה" בלי שתעלה הכנסות באמצעות מנויים – ואכן השיק חבילת מנוי, שקצת הסתבכה בדרך. בנוסף ציין מאסק בפני העובדים הנוכחים באותו מפגש כי הרשת החברתית המצייצת עלולה להפסיד מיליארדי דולרים בשנה הבאה.

כעת, ולנוכח דיווחים שונים על התנהלותה הפיננסית של החברה בעידן מאסק – נראה כי המצב בטוויטר אכן הופך לחמור יותר ויותר ושהחברה, כך מסתמן, נוקטת בצעדים דרסטיים לשם צמצום העלויות שלה. דיווחים חדשים מספרים כי מאז שנרכשה בידי איל הטק, טוויטר לא שילמה דמי שכירות עבור המטה הראשי שלה בסן פרנסיסקו וכן על משרדיה הפוזרים במדינות אחרות.

קיצוצים והימנעות מתשלום חובות – כשיטה

עצירת התשלומים עבור הנדל"ן שבו שוכנים המשרדים, שעליה דיווח הניו יורק טיימס, היא חלק מקיצוצים ורה-ארגון של החברה מאז שהפכה להיות בשליטתו של מאסק. על פי הפרשנים, יתכן ש-מאסק מנסה לכפות על הבעלים של המשרדים לנהל מולו משא ומתן מחודש על חוזי השכירות.

לפי מקורות שציטט הטיימס, האדם העשיר בעולם, ששילם על טוויטר סכום עתק של 44 מיליארד דולר, גם הורה לעובדים שלא לשלם לספקים נוספים.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, החברה נתבעת כעת כי סירבה לשלם חוב של 197,725 דולר לקבוצת PJS (ר"ת Private Jet Services Group), המספקת שירותי מטוסים פרטיים, עבור טיסה הלוך ושוב של ראשת מחלקת השיווק לשעבר של הרשת החברתית המצייצת, לסלי ברלנד. ברלנד טסה בטיסות עסקים פרטיות מניו ג'רזי לסן פרנסיסקו ובחזרה ב-26 באוקטובר, כך לפי דיווח של בלומברג, ומדובר ביום שבו השלים אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל החדש, את רכישת טוויטר.

במקביל, מאסק ממשיך לקצץ בצוות העובדים של השירות – למרות שאמר באחרונה לעובדיו שהחברה סיימה עם הפיטורים. בין הנפגעים האחרונים ניתן למנות את נלסון אברמסון, ראש תחום התשתיות העולמי של החברה. 

כזכור, מאסק הבטיח בעבר שעובדי טוויטר המפוטרים בארה"ב יקבלו חבילות פיצויים שיכללו לפחות חודשיים של שכר וחודש של פיצויי פיטורים, מהלך שנדמה היה שמבשר שטוויטר מתכוננת לעמוד בחוקי העבודה המדינתיים והפדרליים. אבל עכשיו נשמעים דיווחים הטוענים כי אפשר שחבילות אלו כלל לא ישולמו, וכן הנחות שלמעשה מאסק מעוניין לגרום למפוטרים הרבים, או לרשויות, לתבוע אותו עקב כך, כנראה כדי "למרוח" את תשלומי החובה עוד ועוד.

אלכס ספירו, עורך הדין הפרטי של מאסק – כבר לא בטוויטר 

בנוסף, החברה, שככל הנראה נערכת לסדרה של מאבקים משפטיים בגין תשלומים שלא ביצעה/תבצע, שינתה באחרונה את הצוות המשפטי שלה פעם נוספת, ואפילו סיימה את ההתקשרות שלה עם עורך דינו האישי של מאסק, אלכס ספירו. ספירו לקח חלק פעיל בצוות המשפטי בטוויטר והיה לו גם חלק ארי בפיטורים המסיביים של עובדיה.

אבל הגלגל הסתובב, ועורך הדין הפלילי שנחשב כאחד מבני בריתו האישיים והקרובים של יזם הטק התזזיתי, הפך ממפטר למפוטר.

לפי דיווחים אחרונים, מאסק לא היה מרוצה מהעו"ד האישי שלו, אחרי שגילה כי ספירו החזיק את ג'יימס בייקר כסגן היועץ הכללי של טוויטר. מאסק פיטר את בייקר לאחר שגילה שעורך הדין לשעבר של ה-FBI היה אחראי לבחינת החלטת החברה להגביל פוסטים הקשורים למאמר שפורסם ב-2020 בניו יורק פוסט בעניין המחשב הנייד של האנטר ביידן.

במקום הצוות המשפטי שהודח, וכדי למלא את החלל שהותירו ספירו ובייקר, מאסק "שאל" עורכי דין מחברה אחרת שבבעלותו, SpaceX. בצוות עורכי הדין המייעץ כעת לטוויטר נכלל סגן הנשיא הבכיר של SpaceX והיועץ המשפטי שלה, טים יוז.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תחילת נפילתו של מאסק

    הוא עדיין אחד העשירים ולעולם לא יחסר לו. אבל הוא הולך להפוך ללעג לאדם שעלה לו השתן לראש. ההון שלו עומד להתקצץ בהרבה (ישאר מיליארדר כנראה מינימום מולטי מיליונר) אבל ההשפעה שלו על החברה הופכת להפוך לאפסית. אף אחד לא יקח אותו ברצינות. ספקים לא ירצו לעבוד איתו כי יחששו שלא ישלם להם. הכסף שהוא מנסה להתחמק מלשלם רק יעלה ריבית ובסוף הוא ישלם כפול ויותר. עוד עובדים יתפטרו ועובדים חדשים לא יהיו מעוניינים לעבוד אצלו. להיות בנאדם זה אלף בית. כל הכסף הזה לא יתן לו כלום והוא ישאר מבודד עם הכסף שלו בכלוב של זהב. מה שווה כל הכסף אם לאף אחד לא אכפת ממך ומהכסף שלך. עדיף פחות כסף ולהיות חלק מהעולם ולא מוקצה.

    1. אמונה

      אצל השם יתברך הכל יכול להיות - גם שיפול ברגע אחד... צא ראה את חברת בייננס בימים הקרובים

  2. עברית עילגת

    במקום: מאסק הפסיק תשלומים על משרדי החברה כדי לקצץ בהוצאות צריך להיות: מאסק הפסיק תשלומים עבור משרדי החברה כדי לקצץ בהוצאות יש במאמר עוד מקרים כאלו

  3. בחור ת״א

    לא איכפת לי גאון או לא גאון, ככה לא מתנהגים לעובדים וספקים! העולם הוא עגול ואני בטוח שקארמה תכה אותו בחזרה.

אירועים קרובים