עסקת הענק מיקרוסופט-אקטיוויז'ן בליזארד בסכנה: נתבעת על ידי ה-FTC
ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית הגישה תביעה כדי לבלום את רכישת הענק של מיקרוסופט את ענקית משחקי הווידיאו אקטיווויז'ן בליזארד, בטענה כי הרכישה תפגע בתחרות בתעשיית משחקי הווידיאו
ה-FTC – ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, הגישה תביעה בסוף השבוע כדי לבלום את רכישת הענק של מיקרוסופט (Microsoft) את ענקית משחקי הווידיאו אקטיווויז'ן בליזארד (Activision Blizzard), שעומדת מאחורי המשחקים המצליחים Call of Duty ו-Candy Crush, בטענה שהרכישה תעניק למיקרוסופט יתרון לא הוגן בשוק ובכך תפגע בתחרות בתעשיית משחקי הווידיאו.
לדברי ה-FTC, למיקרוסופט יש היסטוריה של רכישת חברות משחקים והפיכת כותרי הדגל שלהן לבלעדיים, "למרות הבטחות שנתנה לרשויות ההגבלים העסקיים באירופה שאין לה תמריץ למנוע משחקים מקונסולות מתחרות".
מיקרוסופט אמרה שוב ושוב כי משיכת Call of Duty מקונסולת הפלייסטיישן המובילה בשוק של סוני (Sony) לא תהיה הגיונית כלכלית. החברה התחייבה להמשיך ולאפשר את זמינותו של Call of Duty בקונסולות מתחרות, ולאחרונה הציעה אף להעניק לסוני גישה למשחק במשך 10 השנים הבאות.
בשבוע שעבר הודיעה מיקרוסופט גם, כי הגיעה להסכמים דומים ל-10 שנים עם נינטנדו ו-Valve, מפעילת שירות הפצת משחקי הווידיאו Steam.
החששות של ה-FTC, לעומת זאת, חורגים מעבר לקונסולות הפיזיות, וכוללים האם מיקרוסופט תמנף את העסקה כדי לשלוט בשוק משחקי הענן המתהווה ובשירות של משחקי מנויים. Xbox Game Pass של החברה הוא כבר שירות המנויים המוביל בשוק.
ה-FTC טוענת שלמיקרוסופט יהיו "האמצעים והמניעים לפגוע בתחרות" אם היא תביא את המשחקים הגדולים של אקטיוויז'ן לשליטתה. מיקרוסופט יכולה לשנות את התמחור, לשנות את המשחק בקונסולות מתחרות, או להשאיר לעצמה תוכן בלעדי, וכתוצאה מכך לגרום נזק לצרכנים.
מאז ההכרזה על הרכישה לפני כשנה, נכנסה העסקה לבדיקות וחקירות של רגולטורים ברחבי העולם, כמו באיחוד האירופי ובבריטניה, לצד טענות של המתחרות שהעסקה תפגע בהן.
תגובות
(0)