"האתגר – לפשט את ניהול הנתונים בענן"
"הטיפול בנתונים ניצב מעל כלל האתרים של המנמ"רים: הם גדלים בקצב אקספוננציאלי ונדרש לנהל אותם באופן אחוד ועקבי", אמר גרגורי קפוסטה, מנהל הנדסה עולמי בסנואופלייק, והסביר איך אפשר לעשות את זה
"המנמ"רים ניצבים בפני שלל אתגרים ומצוקות, ומעל כולם ניצב אתגר הטיפול בנתונים: הם גדלים בקצב אקספוננציאלי ונדרש לנהל אותם באופן אחוד ועקבי, לטובת הפקת תובנות מושכלות – כאלה שיטייבו את תהליכי קבלת ההחלטות בארגונים", כך אמר גרגורי קפוסטה, מנהל הנדסה עולמי בסנואופלייק (Snowflake).
קפוסטה היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הענן היום (ד'), בהפקת אנשים ומחשבים, באולם האירועים לאגו בראשון לציון. בכנס השתתפו מאות נציגים מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.
לדבריו, "הדטה הוא כוח, אולם גם אתגר. יש בארגונים הרבה נתונים, ולא מעט פעמים חלקם לא מנותחים ולא מנוצלים לטובת מיצוי תובנות. בנוסף, לפעמים ארגונים פשוט לא יודעים מה לעשות עם הררי הדטה. עוד מצב נפוץ הוא שמחלקות שונות בארגונים 'אוגרות' מידע בתצורת 'עמודים' – מה שמביא לכך שכלל הנתונים אינו מנותח באופן אחיד".
"מה שנדרש", אמר, "הוא בנייה של אמת ארגונית אחת, לטובת היכולת של מדעני הנתונים לחלץ תובנות בנות ערך – תוך הרצת מודלים שונים של בינה מלאכותית". לדבריו, "אנחנו עונים לאתגרים הללו עם היכולת למרכז את המידע המנותח, כך שהוא יתקבל מעמודי הנתונים השונים – בין אם הם מובנים, חצי מובנים או לא מובנים. אנחנו מאפשרים טיפול בנתונים במגוון שפות פיתוח, ביניהן ג'אווה ופיית'ון. עוד אנחנו מאפשרים לקחת את התובנות הללו ולהכניס אותן לדשבורדים לטובת אנשי ה-BI".
הוא נתן כדוגמה את קפיטל וואן ואמר כי "אנשיה ניצבו בפני האתגר של ריבוי מקורות מידע – אודות השוק, חלקו על הלקוחות, ומידע פנימי. לכל אחת מהמחלקות יש אגמי מידע משלה, רוב המידע חסוי ונדרש לעמוד ברגולציות הפיננסיות. סייענו להם לבנות מערך הרשאות וגישות לנתונים, כדי להעלות את רמת האבטחה בבנק, בהתבסס על מדיניות הרשאת גישות, תוך שיתוף חלקי מידע בין הגופים השונים".
בלי כאבי ראש ברמה התפעולית
קפוסטה ציין כי "הפלטפורמה שלנו רצה על שלושת העננים הציבוריים הגדולים. כיוון שאנחנו אלה שמטפלים במידע של הלקוח הארגוני, אנחנו מסירים ממנו את כל כאבי הראש ברמה התפעולית: הוא לא צריך לחשוב על כוח המחשוב ועל הגדלת מערכי האחסון, ומקבל את הגמישות הנדרשת לו עם קלות ופשטות בגידול. לצד צמצום הוצאות התפעול, תועלת נוספת מגיעה ממהירות הניתוח, עם העלאת רמת אבטחת המידע".
"סנואופלייק צומחת ומכפילה את היקף המכירות השנתי שלה מדי שנה", הוסיף. "יש לנו כבר יותר מ-7,000 לקוחות ארגוניים, עם צמיחה שנתית של 34% במספרם. התוצאות של הרבעון האחרון של השנה הכספית שלנו הראו הכנסות של יותר מחצי מיליארד דולר – נתון שמייצג מחזור של שני מיליארד. אנחנו החברה שצמחה הכי מהר בהגיעה להכנסות של מיליארד דולר. כיום, כרבע מארגוני הפורצ'ן 2,000 הם לקוחות שלנו".
לסיכום ציין קפוסטה ש-"היעד שלנו הוא להעניק למפתחים את פלטפורמת הדור הבא לניהול הדטה ולפיתוח של אפליקציות דטה, תוך יכולת לגשר בין שני רצונות סותרים: שיפור ביצועים ומיטוב הוצאות".
ירון בן שלוש, מנכ"ל סנואופלייק ישראל, אמר כי הסניף המקומי הוקם לפני שנה וחצי, ומתמקד בשני פלחי שוק: היי-טק, לרבות סטארט-אפים, וארגוני אנטרפרייז. "כבר כיום", ציין, "הגענו למצב שבו יש לנו מאות לקוחות בארץ, ביניהם ג'וי טיון, ביו קטש, מאנדיי, וויקס, בנקים, חברות ביטוח ורשתות קמעונאות".
לדבריו, "סנואופלייק מעניקה לארגונים את היכולת לניהול נתונים רחבי היקף, שנמצאים במגמת גידול. יש לה יכולת לשפר את ביצועי החיקורים, על מנת לתת מענה לדרישות שונות, רגולטוריות ועסקיות – באופן מיידי, תוך מיקוד באבטחת מידע. המערכת מנוהלת לחלוטין, כיוון שאנחנו אמונים על התחזוקה, וכך אנחנו מנטרלים את כאב הראש הזה של צוותי ה-IT".
"במדד שביעות הרצון של הלקוחות, הציון הממוצע עומד על 2.1, ואילו הציון שלנו עומד על 7.2", ציין. "חווינו גם גידול בשיעור של 165% בהעמקת החדירה בקרב לקוחות קיימים. הם גדלו, ובהתאמה – הם צורכים מאתנו יותר שירותי ניתוח בענן, או שירותים נוספים. נתונים אלה משקפים את מערכת היחסים העמוקה שלנו עם הלקוחות".
בן שלוש סיכם באומרו כי "ישראל היא מקום מרכזי לשיתופי פעולה טכנולוגיים. בשנה האחרונה ביצעה זרוע ההשקעות שלנו השקעה משמעותית בסטארט-אפ ישראלי. אנחנו חווים פה צמיחה ומתכוונים להגביר את הנוכחות שלנו בשוק צומח זה".
תגובות
(0)