מיקרוסופט תספק לאיחוד האירופי ויתורים – לשם אישור רכישת אקטיוויז'ן

הענקית מרדמונד הציעה ל-סוני הסכם רישוי לעשור עבור כותר המריבה Call of Duty, וזאת במאמץ לפייס את הרגולטורים של אירופה, אשר ציינו בעבר את זיכיון המשחק כסוגיה מדאיגה לגבי עסקת הענק השווה 69 מיליארד ד'

עדיין רחוקה מלהתממש. עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט.

מיקרוסופט (Microsoft) מתכוננת להציע לרגולטורים אשר אמונים על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי כמה ויתורים, לצורך קבלת אור ירוק לרכישת מפתחת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard).

אחרי שהאיחוד פתח באחרונה בחקירה מעמיקה של הרכישה, הויתורים מוצעים בניסיון להוציא את עסקת הענק, השווה 69 מיליארד דולר, אל הפועל, כך דיווחה אתמול (ב') רויטרס.

המקור ששוחח עם רויטרס אמר שהוויתור העיקרי שיוצע יהיה עסקת רישוי ל-10 שנים מול המתחרה סוני (Sony), או במילים אחרות – יצרנית ה-Xbox מוכנה להציע לסוני הסכם רישוי לעשור כדי להשאיר את Call of Duty בפלייסטיישן שלה, ובכך להרגיע את האיחוד ולקבל את האישור לעסקה הנחשקת.

הענקת רישוי Call of Duty למשך עשור לסוני משמשת את הרוכשת באופן נרחב יותר לשם הצגה ארוכת טווח של תום לב בנוגע לכוונותיה, ומאפשר לסוני להמשיך להרוויח הכנסות מצד שלישי מהזיכיון, גם לתוך מחזור החיים של פלייסטיישן 5 ואפילו לקונסולה הממשיכה שלו.

משחק המריבה. כותר הגיימינג המצליח. Call of Duty.

משחק המריבה. כותר הגיימינג המצליח. Call of Duty. צילום: BigStock

קשיים רגולטוריים עולמיים לעסקת הגיימינג הענקית

בחודש שעבר פירטה רשות התחרות והשווקים של בריטניה, ה-CMA, מספר בעיות שיש לה עם העסקה.

בשבוע שעבר דווח כי נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב, ה-FTC, שוקלת להגיש תביעת הגבלים עסקיים כדי לחסום את העסקה. מאוחר יותר הסוכנות "רככה" את הדברים ואמרה למפתחת המשחקים כי ה-FTC מחויבת להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם רגולטורים ברחבי העולם, כדי לאפשר את המשך העסקה, ואף ציינה כי לא תהסס להילחם כדי להגן על העסקה במידת הצורך.

סטפן דיונט, שותף במשרד עורכי הדין McDermott Will & Emery, אמר לרויטרס שאם מיקרוסופט תבטיח אישור להמשך העסקה באיחוד האירופי, הדבר עשוי לשמש אותה כדי לחזק את הטיעונים שלה בתחומים אחרים ושנויים במחלוקת, במחוזות בהם העסקה עוברת תהליך הרגולציה, כמו בבריטניה ובארה"ב.

ובכל זאת עו"ד דיונט סייג את דבריו ואמר: "נותר לראות אם המתלוננים הפעילים יאשרו ויתורים כאלה, ואם הוויתורים ההתנהגותיים יתקבלו גם על ידי ה-CMA וה-FTC".

שלוש שנים לא הספיקו

הכל החל כשיצרנית הפלייסטיישן התנגדה בעבר לביצוע הרכישה, ואמרה שההרעיון שהמשחק המצליח Call of Duty יהפוך לבלעדי לפלטפורמת ה-Xbox של מיקרוסופט מאיים עליה ספציפית, וכן מצב שכזה עלול להשפיע לרעה על עסקי הקונסולות כולם.

מוקדם יותר השנה, סוני דחתה הצעה של מיקרוסופט להבטיח ש-Call of Duty יישאר בפלייסטיישן למשך שלוש שנים, מעבר להסכמים הקיימים. מנכ"ל פלייסטיישן, ג'ים ראיין, כינה את ההצעה הזו של הענקית מרדמונד: "לא מספקת ברמות רבות".

בתגובה הבהיר פיל ספנסר, ראש תחום הגיימינג בשורות הענקית מרדמונד, שההצעה ל-CMA היא להשאיר את Call of Duty – הזיכיון הגדול ביותר של אקטיוויז'ן בליזארד – בפלייסטיישן במשך חמש שנים בתום ההסכם הנוכחי, ולא שלוש.

כעת, כאמור, מכפילה מיקרוסופט את הצעת הוויתור שלה בתקווה שההצעה הנדיבה בהרבה תסדר לה אישור לרכישה.

הנציבות האירופית הודיעה על חקירת הרכישה בתחילת נובמבר, ויש לה מועד אחרון עד ינואר 2023 כדי לפרט באופן רשמי את חששותיה לגבי העסקה, לפני מתן פסיקתה הסופית באפריל 2023.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים