ראפיד, החברה הפרטית הגדולה בארץ, נערכת לפיטורי עובדים

יוניקורן הפינטק צפוי לפטר, לפי הערכות, עשרות עובדים, לאחר שרכש שתי חברות איסלנדיות ואחת מהונג קונג ● בחברה מודים כי הם "בוחנים צמצום של כוח אדם"

מייסדי ראפיד: מימין - עומר פריאל, אריק שטילמן וארקדי קרפמן.

ראפיד, שנחשבת לבעלת שווי השוק הגבוה ביותר מבין החברות הפרטיות הישראליות (15 מיליארד דולר, נכון לחודש מרץ), נערכת לפיטורי עובדים – כך מודים בחברה, לפי דיווח שפורסם היום (ג') בכלכליסט. עדיין לא ברור באיזה היקף יהיו הפיטורים, אם כי לפי הערכות מדובר בעשרות עובדים.

ראפיד היא יוניקורן פינטק, שמפתח ומפעיל פלטפורמת תשלומים לעסקים ולצרכנים, שמאפשר שורה של פעולות, בהן תשלום במזומן, העברות בנקאיות והעברת כספים לארנקים אלקטרוניים. החברה הוקמה ב-2016 תחת השם CashDash על ידי אריק שטילמן, המשמש כמנכ"ל ראפיד, ארקדי קרפמן, סמנכ"ל המו"פ, ועומר פריאל, סמנכ"ל הפיתוח העסקי שלה. היא פיתחה שירות תשלום באמצעות הסמארטפון, המשיכה בשירותי ארנק אלקטרוני והפכה לאחר מכן לפלטפורמת תשלומים כוללת. עד כה גייסה החברה 960 מיליון דולר, ובין המשקיעים בה ניתן למנות גופים גדולים כפידליטי, ספארק קפיטל וג'נרל קטליסט. המשרד הראשי של ראפיד שוכן במגדלי עזריאלי בתל אביב ויש לה משרדים בקליפורניה, לונדון, סינגפור, הולנד, איסלנד, הונג קונג ובאיחוד האמירויות הערביות.

ראפיד ביצעה שלוש רכישות משמעותיות של חברות: באפריל 2020 היא קנתה את חברת הסליקה האיסלנדית קורטה, בינואר 2021 היא רכשה את חברת הפינטק ההונג קונגית ניט וביולי באותה השנה היא שילמה 100 מיליון דולר תמורת ואליטור, גם היא מאיסלנד. בנוסף, יש לה זרוע להשקעות בסטארט-אפים בשם ראפיד ונצ'רס.

מראפיד נמסר כי היא "רכשה השנה (כך במקור – י"ה) שתי חברות שמעסיקות כ-300 עובדים ברחבי העולם, כשהסגירה של אחת הרכישות – של ואליטור – התעכבה בכשנה, נוכח העובדה שהיא דרשה אישור של המומנה על ההגבלים העסקיים באירופה. כעת, לאחר השלמת המיזוג של ואליטור לראפיד, עובדים מנהלי החברה בימים אלה על תכנון השנים 2023 ו-2024, והחברה בוחנת צמצום של כוח אדם".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מהנדס תוכנה

    חברה שהשחיתה את התעשיה עם הבזבזנות והשוו אוף … איל אומרים באנגלית להגזים ?

  2. מהנדס תוכנה

    הכושלים שמנהלים את החברה צריכים ללכת ראשונים

אירועים קרובים