מאסק: "מעכב השקה מחדש של ה-וי הכחול עד שנדע שאין התחזות"

סימון האימות הוקפא השבוע, אחרי שהפלטפורמה הוצפה בגל של מתחזים לחברות ותאגידי ענק בשל האפשרות שניתנה לכל משתמש לרכוש וי כחול של חשבון מאומת, אותה מאסק הכניס לשירות עם הפיכתו לבעליו

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

אילון מאסק – יזם טק חסר מנוח, שהוא הבעלים של טוויטר ומנכ"לה מזה שלושה וחצי שבועות – חולל מהפכה מהירה ודרמטית בסוגיית החשבונות המאומתים (בעלי ה-וי הכחול עד לא מזמן) בפלטפורמה. הוא עשה זאת מיד עם כניסתו לנעלי הבוס, כשהכריז כי כל מי שמעוניין יוכל לקנות מינוי לטוויטר – שכונה 'Twitter Blue' – ולזכות בסימון ה-וי הכחול הנחשק, בעבור 8 דולר בלבד.

מאסק הסביר את הרעיון שעמד מאחורי השינוי כך: "מערכת האדונים והאיכרים הנוכחית של טוויטר למי שיש או אין לו סימן ביקורת כחול מבאסת. כוח לאנשים! (וי – ג"פ) כחול תמורת 8 דולר בחודש".

ואולם ה"כוח" הזה שהעניק המנכ"ל החדש של טוויטר לאנשים יצר כאוס עצום ברשת החברתית המצייצת ממש ביום-יומיים שבהם החלה החבילה להימכר.

רבים מצאו את החידוש בתהליך האימות כראוי להתייחסות פרודית, רכשו את החבילה וברגע ששמו ידיהם על ה-וי הכחול – עוד לפני שהרעיון שהוא השתנה הופנם כהלכה על ידי מרבית המשתמשים – והחלו להתחזות לארגונים, לסלבס, לדמויות פוליטיות, אפילו לפוליטקאי עבר. למעשה מי שהיה אולי אחד הראשונים "לזכות" בחיקויים ומתחזים היה לא אחר מאשר מאסק עצמו.

כמו כן התחזו המשתמשים במהלך סוף השבוע האחרון לענקית הפארמה אלי לילי, ובישרו כאילו מטעמה כי האינסולין שלה יחולק בחינם; לחברת הנשק לוקהיד מרטין, ואמרו כי היא תפסיק כל סחר נשק עם ארה"ב, סעודיה וישראל, עד שתחקור את הפרות זכויות האדם האפשריות שלהן; לפפסי שצייצה כביכול: "קוקה קולה יותר טעימה"; וכדומה. חלק מחברות אלו חוו ירידות בבורסה במקביל לפרסומים, אך לא התגלה הקשר ברור ביניהן לבין הציוצים של המתחזים. 

בכל אופן, בתגובה סילקה טוויטר חשבונות מתחזים וחסמה אותם וכן חזרה בה מהצעת חבילת המינוי והקפיאה אותה.


מאסק: "יש לטוויטר 1.6 מיליון משתמשים חדשים פעילים בשבוע"

לעולם לא היה ברור כיצד מתכוון הקברניט החדש של הספינה המצייצת לטפל בסוגית החשבונות המאומתים, עד ש-מאסק מצידו צייץ אתמול (ב') ובישר לטוויט-ספירה כי הוא "מעכב השקה מחדש של ה-וי הכחול עד שנדע בביטחון שאין התחזות". עוד כתב איל הטק בציוץ: "כנראה נשתמש בבדיקת צבע שונה לארגונים מאשר ליחידים".

העסקן הטכנולוגי – שהוא גם המייסד והמנכ"ל של הענקיות טסלה, SpaceX וחברות אחרות – בישר בעבר שטוויטר תשעה לצמיתות כל חשבון העוסק בהתחזות מבלי לציין בבירור שמדובר בפארודיה ושציוצים הומוריסטיים מהסוג הזה חייבים מעתה והלאה לכלול את המילה המפורשת 'פארודיה' בתוכם.

ואולם כעת מסתמן כי מאסק מעוניין להביא למצב שבו אין יותר בכלל אופציה להתחזויות ופארודיה בציפור הכחולה.

וכמו כדי להסביר את שאירע מאז שטוויטר עברה לידיו, שהצטייר בעיקר כנטישה המונית של השירות והרבה חוסר נחת ובלבול למשתמשיו, צייץ מאסק באחרונה משפט נטול הסברים: "הטקטיקה של הטעות", שאפשר שמנסה לומר כי הטעויות, לכאורה, שביצע בניהול טוויטר הן בעצם עניין עסקי-טאקטי מחושב.

ואם הנרטיב הזה נראה לכם משונה, כי העיתונות בכלל וזו הטכנולוגית בפרט התפוצצה מדיווחים על מצבה הרע ומר של הפלטפורמה שמאסק השתלט עליה, אפשר שציוץ ליילי אחרון של הבוס הדומיננטי – שכידוע גם פיטר כבר כמעט 75% מכלל עובדי החברה כחלק מהרה-ארגון וקיצוצי העלויות – ישנה מעט את תפישתכם את המצב.

מאסק הודיע לעוקביו כי "טוויטר הוסיפה בשבוע האחרון 1.6 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, עוד שיא כל הזמנים".

אז, בהנחה שהפלטפורמה דווקא תופסת תנופה ולא עומדת לקרוס כי שסברו רבים, איזה מודל מינוי ו-חשבונות מאומתים יגיע בהמשך הדרך? נמתין לבאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים