עיריית תל אביב-יפו מקימה דטה סנטר נוסף לגיבוי חם

הקמת הדטה סנטר - בשיתוף דל ומלם תים, והוא יגבה את מרכז הנתונים הראשי של העירייה בשיטת "שכפול חם" ● העלות: מיליוני שקלים ● המנמ"ר, איציק בן דוד: "הפרויקט מסייע לנו לתת שירותים דיגיטליים והמשכיות עסקית"

מימין: חררדו רודניק, ארכיטקט ראשי במלם תים; איציק בן דוד, מנמ"ר עיריית תל אביב-יפו; ניר אשכנזי, מנהל מכירות למגזר מוניציפלי וממשלה בדל טכנולוגיות; וגיא אלעד, סגן מנמ"ר לתפעול ושירות בעיריית תל אביב-יפו.

עיריית תל אביב-יפו מקימה בימים אלה דטה סנטר חדש, שני, שישמש כגיבוי חם מלא לדטה סנטר הראשי שלה. מרכז הנתונים החדש יהיה תת קרקעי וימוקם בבניין רב קומות חדש שהעירייה בונה עבור משרדיה, בנוסף לבניין הקיים ליד כיכר רבין.

את הפרויקט מוביל אגף התקשוב בעירייה, בראשות המנמ"ר, איציק בן דוד, ומנהלים אותו מטעמה אודי טרבולסקי, הטכנולוג הראשי, וגיא אלעד, סגן מנמ"ר לתפעול ושירות. הפרויקט נערך בשיתוף החברות דל טכנולוגיות ומלם תים, שנבחרו לבצע את ההכנות הנוגעות לתשתיות ולתקשורת. שתי החברות משתתפות בתערוכת ערים חכמות שנערכת השבוע בברצלונה, והן מציגות במסגרת הביתן הגדול של עיריית תל אביב-יפו, שמושך קהל מתעניינים רב מרחבי העולם.

בן דוד אמר כי "תל אביב היא עיר ללא הפסקה, וכדי להפעיל את כל השירותים הדיגיטליים שאנחנו מעניקים לתושבים ולממש המשכיות עסקית, תשתיות המחשוב שלנו חייבות להיות זמינות 24 על 7. זו הסיבה שבגינה התקבלה ההחלטה לגשת לפרויקט זה, בהשקעה של מיליוני שקלים, ותוך הטמעה של הטכנולוגיות החדישות ביותר בתחומי הגיבוי, האחסון והתקשורת".

לדבריו, "הרעיון המרכזי מאחורי הפרויקט הוא שכפול חם של כל תשתיות המחשוב של העירייה, כך שאם יש תקלה באחת מהן, הפעילות נמשכת מיידית בעזרת הדטה סנטר השני".

הפרויקט – חלק ממימוש תפיסת המולטי קלאוד של העירייה

בן דוד ציין כי הפרויקט הוא חלק ממימוש תפיסת המולטי קלאוד שהוא מוביל בעיריית תל אביב-יפו. במסגרת זו יוקם, בשיתוף דל ומלם תים, ענן פרטי. הוא אמר כי "השירותים שאנחנו נותנים לתושבים מבוססים על מערכות חדשות, שנמצאות בענן, אבל כדי שהן יעבדו נדרשת התאמה של התשתיות, כי אחרת זה לא יעבוד. שירות לתושב שלא עובד הוא שירות רע, והמטרה העיקרית שלנו היא כל הזמן לשפר את חוויית השירות לתושבים".

לדברי ניר אשכנזי, מנהל מכירות למגזר מוניציפלי וממשלה ב-דל, "אנחנו משתלבים בחזון של עיריית תל אביב-יפו להמשכיות עסקית רציפה. עשינו מיפוי של הצרכים ועם מלם תים, שנבחרה כאינטגרטור, תכננו את התשתית כך שתהיה אלסטית, ברמת אקטיב-אקטיב, ובצורה כזו שתהיה גמישה להתרחבות, בהתאם לצרכים".

"כיצרן, בנינו וסיפקנו את כל פתרונות האחסון והשרתים, ויישמנו טכנולוגיות מתקדמות, כדי שהעירייה תוכל לממש את החזון שלה", הוסיף. "מרכיב נוסף הוא יישום תפיסת המולטי קלאוד. התשתיות יהיו מוכנות למעבר לענן פרטי, מבוסס VMware, והמעבר יהיה על פי הצרכים וההחלטה של העירייה".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    גיבוי בכלל וגיבוי חם בפרט, מטרתו לפזר את הסיכון. כיצד עיריית תל אביב מנהלת את הסיכון באתר שנמצא בסמיכות לאתר המרכזי? במקרה רעידת אדמה, שיטפונות, התקפות טילים ואפילו התקפה ממוקדת על בנייני העירייה, המתקן לא יתן שום פיתרון ולא יהווה אלטרנטיבה ראויה להתאוששות מארועי קיצון. המדינה שתפקידה המרכזי לספק ביטחון וניהול משאבים מיטבי (בעזרת חוקים ותקנות ופיקוח על היישום) מתנערת מהאחריות עד להתרחשות אסון וועדת חקירה בדיעבד. בנתיים הציבור ישלם על הקמת אתר מיותר עד להתרחשות אסון.

  2. טורבו

    הקמת דאטה סנטר לגיבוי? בזבוז כסף. חזרנו לאחור ב-20 שנה ? לגוגל יש דאטה סנטר בישראל אמזון בקרוב מאוד. התקנה מולטו זון וגמר הסיפור. אפילו DR site בגרמניה, ג'אסט אין קייס. הרבה יותר זול, וגם הרבה יותר בטוח. מספיק לפחד.

  3. Zerto

    אני מקווה שהם משתמשים ב replication של Zerto. ל Zerto יש פתרון ממש טוב לגיבוי בזמן אמת.

  4. שרון

    העולם מתקדם וגם המוסדות איתו , כל הכבוד לעיריית תל אביב שבוחרת שוב להוביל את הקידמה , העיריות האחרות ילמדו ממך שוב . אישית מכיר את ניר הבחור שמוביל את הפרויקט מקצוען אמיתי יישר כח בהצלחה

אירועים קרובים