AMD השיקה רשמית את הדור הרביעי של מעבדי ה-EPYC שלה

את הדור החדש, ששמו Genoa, הציגה ד"ר ליזה סו, המנכ"לית, שטענה שהמעבדים החדשים מציעים ביצועים שהם עד פי 2.9 מאלו של המעבדים המתחרים כיום

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD, באירוע השקה קודם של החברה.

AMD השיקה באופן רשמי את הדור הרביעי של מעבדי ה-EPYC. הדור החדש, המכונה Genoa, מיוצר בליתוגרפיה של 5 ננו-מטר והוא מבוססת על ארכיטקטורת הליבה Zen 4 החדשה. מעבדי השרתים הללו, המבוססים על ליבות x86, מציינים את המשך ההסתערות של AMD על שוק השרתים, ולפי החברה הם אמורים לשמש בסיס לשרתי מחשוב עתיר ביצועים והם גם הרבה יותר ידידותיים מבחינת צריכת אנרגיה.

מעבדי ה-EPYC החדשים יציעו עד 96 ליבות עם אבטחה בכמה רמות, חלקן פיזיות וחלקן וירטואליות, ועם מספר כפול של מפתחות הצפנה, לעומת דורות קודמים. AMD משיקה כעת בסך הכל 18 מעבדי EPYC חדשים, כשברמה הנמוכה יש מעבדים עם 16 ליבות, והמגיעים למהירות של עד 4.4 גיגה-הרץ. המעבדים החדשים גם מציעים תמיכה בזיכרונות החדשים DDR5 במהירות 4,800 גיגה-הרץ, וכן בממשק PCIe 5.0 המהיר.

"הדור הרביעי של ה-EPYC מספק הובלה בכל ממד"

את המעבדי החדשים הציגה ד"ר ליזה סו, מנכ"לית AMD, והיא טענה שהמעבדים החדשים מציעים ביצועים שהם עד פי 2.9 מאלו של המעבדים המתחרים כיום, וזה תוך חיסכון בהוצאות ההוניות ובהוצאות התפעוליות כאחד. בחברה ציינו כי HPE, לנובו, דל, אורקל ואחרות כבר הודיעו שהן ישיקו עד סוף השנה מאות דגמים של שרתי x86 המבוססים על מעבדי ה-Genoa שלה.

"בחירת המעבד הנכון לדטה סנטר חשובה מתמיד", אמרה סו במהלך אירוע ההשקה. "אני גאה לומר שהדור הרביעי של ה-EPYC מספק הובלה בכל ממד. זה הביצועים הגבוהים ביותר, זה היעילות הרבה ביותר, ואנחנו מספקים ביצועים טובים משמעותית לוואט מהמתחרים שלנו. ומה זה אומר עבור ארגונים ועבור דטה סנטרים בענן? זה מתורגם להוצאות הון והוצאות תפעוליות נמוכות יותר, וכן ובעלות כוללת נמוכה יותר עבור כל הביצועים שאנו מציעים כעת".

AMD מעלה כעת את גובה הלהבות בתחרות מול אינטל על לב הלקוח העסקי, ועל התאגידים והארגונים שזקוקים לשרתים רבי עוצמה למחשב ענן. אינטל אמורה להשיק את מעבדי ה-Xeon החדשים שלה, המכונים בינתיים Sapphire Rapids, ברבעון הראשון של 2023 והם אמורים להציע עוד יותר ליבות ועוד יותר עוצמת מחשוב, אם כי כנראה ש-AMD תמשיך להתחרות בנחרצות על היבט התמורה לכסף, וכן על התמורה לוואט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים