שירות Google Hangouts סיים סופית את חייו
שירות הצ'אט של גוגל אינו זמין מאתמול (ג') והחברה מעודדת משתמשים לעבור ל-Google Chat שמחליף אותו בעצם ● האם הפעם תצליח ענקית החיפוש להציע שירות צ'אט יציב ומצליח שיתחרה בווטסאפ, מסנג'ר ו-iMessage?
Google Hangouts – שירות המסרים המיידיים, השיחות הקוליות והווידיאו-צ'אט מבית גוגל כבר לא איתנו יותר. השירות, שהושק ב-15 במאי 2013 במהלך כנס Google I/O, לא זמין מאז אתמול (ג') ואילו הענקית ממאונטיין וויו מנסה לשדל את משתמשיה לעבור ל-Google Chat במקום.
Hangouts מצטרף לעוד מוצרים שפעם היו פופולריים וכעת טמונים עמוק בבית הקברות של פרויקטים כושלים מבית גוגל.
השירות המסוים החל לחוות ירידה במספר המשתמשים בו כבר לפני זמן רב, אבל אז בחודש יוני התחילה החברה להעביר את המשתמשים בגרסת הסלולר של Google Hangouts לשירות אחר ששמו Google Chat, ולמעשה החל מרגע זה, משמע מתחילת נובמבר, החברה בחרה לסיים את פעולת גרסת האינטרנט של השירות כליל.
השבתת השירות למסרים מיידיים שלה היא פרק אחרון בסיפור ארוך בלי סופים טובים הקשור בניסיונותיה של גוגל למצוא את מקומה בשוק שירותי הצ'אט המשגשג, בו מככבות אפליקציות כמו ווטסאפ, מסנג'ר ואחרות.
שירותי הצ'אט של גוגל – בלאגן כאוטי
הכל התחיל לפני 17 שנים עם השקת Google Talk, שכבר בשנת 2005 הציע למשתמשים אמצעי למשלוח של הודעות מיידיות ישירות דרך ג'ימייל (Gmail). מאוחר יותר, הופיעו בו שיחות קוליות ווידיאו, כמו גם צ'אטים קבוצתיים, אבל גוגל הפסיקה את Google Talk ב-2017, והעבירה משתמשים ל-Hangouts Messenger. אלא שמאוחר יותר, ענקית הטכנולוגיה החליטה להעביר משתמשים מ-Hangouts לאפליקציית Meet. ואילו כעת, עם סגירת Hangouts, משתמשי השירות שנותרו הועברו כאמור לצ'אט אחר מבית גוגל.
המצב הזה שבו גוגל מטלטלת את משתמשיה המעוניינים לנהל דרכה צ'אטים עם חבריהם נגרם מהעובדה שלחברה עצמה אין "בית" יציב אחד המשמש כשירות להעברת הודעות. אולם הסגירה של Google Hangouts לא עתידה, כך לפי ניתוחים במדיה העולמית, לחוף מבטחים בתחום.
לפי הדיווחים, הצוות של גוגל וורקספלייס (Google Workspace) הוא שתכנן ועומד מאחורי ה-Google Chat שאליו מועברים כעת המשתמשים, שנבנה כשירות מתחרה לסלאק (Slack). בתחילה תוכנן להשתמש ב-Google Chat בעסקים, אבל אז הוא הוצע לציבור הרחב.
ויש לגוגל גם את ה-Google Messages, שנוצר כמעין מתחרה ל-iMessage של אפל, שככל הנראה מקורו בפיתוח של צוות אנדרואיד מבית החברה.
לשני הצוותים יש סיבות משלהם ליצירת שירות הצ'אט, אבל פיצול בסיס המשתמשים של גוגל לשני מוצרים לא תואמים מקשה על כל פרויקט להתקדם.
גוגל מבינה זאת ואף ניסתה לתקן את המצב. לשירותי העברת ההודעות היה אמור להיות בית אחד בתוך גוגל, שהיה אמור להיות Google+. שנתיים לאחר השקת פרויקט הרשת החברתית של החברה, שאיש כבר לא זוכר בכלל כי היה קיים כנראה, הופיע שירות צ'אט של הפלטפורמה – Google+ Hangouts. אבל באותה תקופה, גוגל הציעה בעצם במקביל ארבע אפליקציות להעברת הודעות: Google+ Messenger, Google Talk, אפליקציית SMS ל-אנדרואיד ו-Google Voice. אבל אחרי ש-Google+ מת מחוסר עניין של הגולשים, גם הניסיון של גוגל לאחד את כל שירותי ההודעות שלה – כשל.
תגובות
(0)