לילה של דו"חות כספיים: מי עלו – ומי ירדו?

אינטל רשמה ירידות, אפל הכתה את התחזיות ואמזון הציגה תוצאות מעורבות

זה שעולה וזה שיורד.

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש (ה'), עם תום המסחר בנסדא"ק, את התוצאות העסקיות שלהן: אינטל, אמזון ואפל. התוצאות של אינטל ואמזון לא השביעו את רצון המשקיעים, שהביאו לירידות בשערי המניות שלהן לאחר סגירת המסחר, בעוד שהשער של מניית אפל עלה במעט.

אינטל

מבין שלוש החברות הללו, אינטל היא זו שהציגה את הדו"חות השליליים ביותר, עם ירידות לכל אורך הגזרה: ההכנסות שלה קטנו ברבעון השלישי ב-20% ל-15.3 מיליארד דולר, והרווח הנקי צנח ב-85% וכמעט ירד אל מתחת לרף מיליארד הדולרים. למרות זאת, מניית החברה, שלפני פרסום התוצאות ירדה במהלך יום המסחר של אתמול, עלתה לאחר מכן ביותר מ-5%, כי הצפי היה לתוצאות עוד פחות טובות ממה שהחברה הציגה.

תוצאות בולטות נוספות בדו"חות של אינטל: ההוצאות שלה גדלו ב-11.1% ל-15.5 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צנח בכ-40% ל-6.5 מיליארד והחברה עברה מרווח תפעולי של 5.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2021 להפסד של 175 מיליון ברבעון המדווח. אחת הסיבות המרכזיות לירידות היא הקיטון הכללי בביקוש למחשבים אישיים, שרבים מהם "רצים" על המעבדים של אינטל.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון

יחד עם הדו"חות, אינטל הודיעה כי היא מעדכנת את התחזית השנתית שלה כלפי מטה, ומעריכה שהרווח הנקי שלה למניה (Non-GAAP) יגיע השנה ל-1.95 דולר וההכנסות יעמדו על בין 63 ל-64 מיליארד דולר. עם זאת, היא מצפה בשנים הקרובות לירידות בהוצאות התפעוליות ובהוצאות על מכירות שלה: לדבריה, ב-2023 היא צפויה לחסוך בסעיף זה שלושה מיליארד דולר, ועד סוף 2025 הנתון צפוי להגיע לבין שמונה ל-10 מיליארד דולר לשנה.

אינטל נמצאת בימים אלה במהלך נרחב של קיצוץ בהוצאות. בחודש שעבר דיווח בלומברג כי כחלק מתוכנית זו, חברת הענק מתכננת לפטר אלפי עובדים. ההערכה היא כי חמישית מעובדי החברה, באתרים שונים שלה ברחבי העולם, עלולים להיפרד ממנה.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, הודה שלאור הירידות בהכנסות וברווחים, שינויים הם מחויבי המציאות, ואמר כי "אנחנו נוקטים צעדים אגרסיביים על מנת להקטין הוצאות ולייעל את הפעילות".

אמזון

החברה של ג'ף בזוס סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות מעורבות: ההכנסות גדלו ב-4.77% ל-127.1 מיליארד דולר, אך עלייה גדולה בהרבה, של יותר מ-17%, בהוצאות פגעה ברווח הנקי, שירד ב-9% ל-2.9 מיליארד. הרווח למניה קטן ב-9.7% ל-31 סנט. המשקיעים הגיבו לתוצאות בשלילה והביאו לצניחה של כ-17% בשער המניה שלה במסחר שלאחר סגירת שערי נסדא"ק אמש.

ג'ף בזוס, הבעלים של אמזון.

ג'ף בזוס, הבעלים של אמזון. צילום: BigStock

חלוקת ההכנסות של אמזון מעלה שמכירות המוצרים גדלו ברבעון ב-8.1% ל-49.3 מיליארד דולר ומכירות המוצרים צמחו ב-21.4% ל-67.8 מיליארד. הגידול בהוצאות פגע גם ברווחיות התפעולית, שצללה ב-48% ל-2.5 מיליארד דולר. עם זאת, חבות המס צנחה ב-94% ל-69 מיליון דולר בלבד.

אפל

הענקית מקופרטינו הכתה את תחזיות האנליסטים הן בהכנסות הכלליות והן ברווח הנקי למניה, אולם פספסה אותן במכירות המוצר העיקרי שלה – ה-iPhone. מניית החברה עלתה ב-1% לאחר סגירת המסחר.

אפל הציגה ברבעון רווח נקי למניה של 1.29 דולר, כשהתחזיות היו שהוא יגיע לשני סנט פחות. ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות ב-1.25 מיליארד דולר ועמדו על 90.15 מיליארד. עם זאת, ההכנסות מה-iPhone, שמהווה כמעט מחצית מכלל המכירות של אפל, היו נמוכות מהצפי ביותר מחצי מיליארד דולר והגיעו ל-42.63 מיליארד. גם ה-iPad אכזב, עם נתון שהיה נמוך בכמעט 800 מיליון דולר מהתחזיות. לעומת זאת, ההכנסות מה-Mac עלו על הציפיות ביותר משני מיליארד דולר.

טים קוק, מנכ"ל אפל

טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

עוד שני נתונים בולטים בתוצאות של אפל: הרווח התפעולי התחזק ב-4.66% ל-24.9 מיליארד דולר והרווח הנקי גדל ב-0.83% ל-20.7 מיליארד.

לצד דו"חות הרבעון, אפל פרסמה גם את התוצאות השנתיות שלה: במהלך השנה הכספית הציגה החברה הוצאות כלליות בסך של 274.9 מיליארד דולר – עלייה של 7% בהשוואה לשנה הכספית 2021, גידול של 7.8% בהכנסות ל-394.33 מיליארד, עלייה של 9.6% ברווח התפעולי ל-119.4 מיליארד והתחזקות של 5.4% בזה הנקי ל-9.8 מיליארד.

סייע בהכנת הידיעה: יניב הלפרין.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים